California’da Ehliyet Almak

Selman Kahya
3 min readNov 17, 2012

--

DMV — California Çıkmış Türkçe Ehliyet Soruları — indirmek için tıklayın.

Geçen oturuyorum, madem buralarda en azından iki sene kalacağım, şu ehliyeti bir alalım dedim.

Türk ehliyetinizin 6 aya kadar geçerli olduğu söyleniyor. Çok Türk var, Türk ehliyetiyle araba kiralayan, polis durdurduğunda Türk ehliyetini gösterip sorun yaşamayan. Fakat turist vizesi değil de 1–2 yıllık vizeniz varsa, yani uzun süre kalacağınız kesinse muhakkak alın.

Ehliyet almak için DMV (Department of Motor Vehicles) ofislerinden birine gidiyorsunuz, bunlar adım başı var neredeyse. Önceden randevu alabilirsiniz, ya da benim gibi pat diye gidebilirsiniz. Gittiğiniz gün içerisinde yazılı teste giriyorsunuz, ardından sürüş testi için gün alıyorsunuz. Eğer Türk ehliyetiniz varsa yazılı testi geçtiğiniz takdirde sürüş testine kadar kullanabileceğiniz 2–3 aylık geçici driving license veriyor, bunu kullanmaya başlayabiliyorsunuz.

Her eyalette kurallar ve prosedür farklı olabilir. Ben San Francisco — California’da yaşıyorum, San Mateo’daki DMV’ye gittim. Randevusuz olduğum için randevusuzlar kuyruğuna dahil olup, yaklaşık bir 10 dakika bekledim. Sıra bana geldi, istenilen belgeler:

  • Pasaport
  • I-20 & I-94 (F1 vizeniz varsa)
  • Türk Ehliyeti
  • Varsa Social Security Number (SSN)
  • $25 ücret

Bu evrakları uzattıktan sonra göz testi yaptı hemen oracıkta, oturduğu yerin arkasında bu göz testi için levhalar olur ya:

Ardından sıra numarası verdi, yaklaşık 20 dakika sırayı bekledim. Bu esnada başvuru formunu dolduruyorsunuz.

Sıram geldiğinde gittim gişeye, bir kaç şey konuştuk, belgeleri ve ödeme makbuzunu aldı. Hangi dilde ehliyet yazılı sınavını yapmak istediğimi sordu, Türkçe istedim. Türklerin yoğun olduğu bölgelerde böyle bir seçenek var. Kitapçığı verip, sınav alanına yönlendirdi.

DMV’ye gitmeden bir gün önce elimde olan 10 tane California Ehliyet Testi (Türkçe Sorular) — geçmişte çıkan soruları çözdüm, iki saatimi aldı. DMV’ye gideceğim günün sabahında 30 dakika hepsinin üstünden geçtim, her seferinde çok benzer sorular soruluyor, ezberleyip girebilirsiniz. İlk girişte 39 sorudan 6 yanlış hakkınız var, sonraki girişlerinizde 3 yanlış hakkınız oluyor, bir kerede halletmeye çalışın. Çünkü yanlış yapmak çok olası, Türkçe tercümesi çok sıkıntılı. İngilizce test kitapçığı tercih edilebilir. Hatta smartphone’lar için DMV mobile app’ler var. Çıkan soruları buradan çözüp, yanlışlarınızı görebiliyorsunuz. Sınava girmeden önce 2 saat çalışmak yeterlidir.

DMV — California Çıkmış Türkçe Ehliyet Soruları — indirmek için tıklayın.

Sınavı çözdükten sonra yine bir sıraya girip, kitapçığı geri veriyorsunuz, hemen oracıkta skorunuzu kontrol ediyor, eğer geçtiyseniz yan masadan fotoğrafınızı çekip eğer Türk ehliyetiniz varsa sürüş testine kadar kullanabileceğiniz geçici ehliyetinizi veriyor. Bir sonraki adım olan sürüş testi için gün alıyorsunuz. Ben almadım, müsait olduğum başka bir vakit internetten randevu alacağım, nitekim 2–3 ay kullanabileceğim geçici California ehliyetim var.

Ayrıca DMV’den ehliyetinizi alırken California ID de alınabiliyor, Californiada geçerli olacakbu belgeyi nüfus cüzdanı şeklinde kullanabiliyorsunuz sanırım, ben almadım.

Selam.

DMV — California Çıkmış Türkçe Ehliyet Soruları — indirmek için tıklayın.

--

--

Selman Kahya

💻 uber’de muhendis 📸 youtube’da icerik ureticisi