Yurtdışında staj desteğini kazanan belli oldu!

Selman Kahya
1 min readFeb 21, 2018

--

Haziran ayında 3 adımda yurtdışında staj yeri bulmak adlı bir video paylaşmıştım (videoyu bu yazı sonunda bulabilirsiniz). Bu videoda gerekli şartları sağlayan ve staj yeri bulan ilk kişiye 1500 dolar değerinde yani 5000 TL üzerinde bir finansal destekte bulunacağımı taahhüt etmiştim.

Video yorumlarında süreci benimle paylaşıp ilk olarak 27 Ekim’de bana ulaşan bir arkadaşa az önce bu desteği gönderdim. Kendisi çok güzel bir şekilde sürece hazırlanıp, video altına yorumlarla bizleri bilgilendirdi. Birçok yere staj başvurusunda bulunup nihayetinde bir yerden kabul alınca bana ulaştı. Güzel bir dil ve formatla bana attığı mailde Youtube üzerinden bıraktığı yorumların ekran görüntüsünü, firmalara başvuruda kullandığı özgeçmiş ve cover letter’ı, ve iki sayfalık bir dökümanı paylaştı. Bu iki sayfalık dökümanda şu beş başlığa yer vermiş:

– STAJIMI BULURKEN HANGİ ADIMLAR GERÇEKLEŞTİRDİM? — STAJ DETAYLARI NELER? — STAJIMDAN MAAŞ ALACAK MIYIM? — DESTEĞİNİZE İHTİYACIM VAR MI?

– NEDEN İNGİLTERE?

Akla takılabilecek her soruyu yanıtlamış ve gerekli detayları açıkça aktarmış. Diğer kişilerden aldığım yüze yakın mesaj/maile kıyasla kendisi mükemmel bir iş çıkardı. Profesyonelizmi hem benim işimi çok kolaylaştırdı, hem de bu ve benzeri fırsatları yakalaması için hayatı boyunca ona kapılar açıyor olacak, eminim.

Umuyorum kendisi İngiltere’de güzel bir altı ay geçirir ve unutamayacağı bir yurtdışı iş deneyimi edinir.

Başvurulara devam eden arkadaşlara da iyi şanslar diliyorum, umuyorum finansal problemlerin üstesinden rahatlıkla gelebilirler ve yalnızca deneyim kazanmaya odaklanabilirler.

Bahsi geçen video:

https://www.youtube.com/watch?v=aORIhpORoi0

--

--

Selman Kahya

💻 uber’de muhendis 📸 youtube’da icerik ureticisi