CapRover ile Docker Üzerinde Lucee Uygulaması Nasıl Çalıştırılır?

Semih Akartuna
3 min readMar 20, 2024

--

Bir önceki yazımızda Caprover’a değinip nasıl kuracağımızı yazmıştık*, bu makalede, CapRover kullanarak Docker üzerinde Lucee uygulamasını nasıl çalıştıracağınızı adım adım açıklayacağız.

*CapRover: Uygulama Dağıtım ve Yönetim Platformu Nedir? Nasıl Kurulur?

Gereksinimler

  1. Bir CapRover kurulumuna erişim.
  2. Lucee için hazırladığımız Captain Definition File içeren .tar dosyası

Adım 1: CapRover Üzerinde Yeni Bir Uygulama Oluşturma

CapRover arayüzüne gidin ve “Apps” sekmesine tıklayarak yeni bir uygulama oluşturun. Uygulamanız için bir ad belirleyin ve “Has Persistent Data” seçeneğini işaretleyin. Bu seçenek, uygulamanızın verilerini kalıcı olarak saklamak için gereklidir.

Create New App butonuna bastıktan sonra uygulamamız listede gözükecektir.

Adım 2: .tar Hazırlama

Yeni bir proje klasörü oluşturuyoruz, içerisinde captain-definition file ve lucee admin passwordunu kurulumla beraber ayarlamak için içinde admin şifremizi belirttiğimiz password.txt olacak.

Lucee için en basit olarak Captain Definition File aşağıdaki gibi olacak.

{
"schemaVersion": 2,
"dockerfileLines": [
"FROM lucee/lucee:5.4",
"COPY password.txt /opt/lucee/server/lucee-server/context"
]
}

captain-definition olarak adlandırıp uzantısız bir şekilde kaydediyoruz

Opsiyonel olarak, uygulama kaynak kodlarını içeren bir Git deposunu da Captain Definition File’a ekleyebilirsiniz.

Bu klasörü .tar uzantılı olacak şekilde 7zip vb uygulamalar ile paketliyoruz.

Adım 3: Hazırlanan .tar Dosyamızı Deploy Etme

Listeden uygulama ismine tıklayıp detay sayfasına gidin buradan Deployment sekmesine geçin ve “Tarball” dosyasını yükleyin. CapRover otomatik olarak dosyanızı tanımlayacaktır.

Adım 4: CapRover Ayarları

Http Settings sekmesinden Container HTTP Port’u 8888 olarak ayarlayın. Bu port, Lucee sunucusunun varsayılan portudur.

App Configs sekmesinden “Persistent Directories” bölümüne geçin. “Path in App” alanına /var/www ve "Path on Host" alanına /lucee_app değerlerini girerek, uygulamanızın verilerini kalıcı olarak saklayacak bir yapılandırma oluşturun. Cfml kodlarınız burdan çalışacaktır.

Adım 5: HTTP Ayarları ve Dağıtım

HTTP ayarları kısmında, CapRover tarafından sağlanan otomatik olarak oluşturulan URL ile uygulamanıza erişebilirsiniz. CapRover, SSL tanımlarını otomatik olarak yapacaktır. Ayrıca, kendi URL’nizi belirterek de erişebilirsiniz.

İsteğe Bağlı Ayarlar ve Dağıtım
İstediğiniz sayıda örneği (Instance) çalıştırabilirsiniz. App Config sekmesinden Instance Count değerini set ederek uygulamanızın aynı anda kaç kopyasının çalıştırılacağını belirleyebilirsiniz. Daha fazla instance, yüksek trafik durumlarında performansı artırabilir.

Sonuç

Bu adımları takip ettikten sonra, CapRover üzerinde Lucee uygulamanız başarıyla dağıtılacaktır. Uygulamaya erişmek için CapRover tarafından sağlanan URL’yi kullanabilirsiniz.

Faydalı Bağlantılar:
CapRover Topluluk: https://community.caprover.com/
Lucee Topluluk: https://dev.lucee.org/
Lucee Docker Hub: https://hub.docker.com/u/lucee

Bu makale, CapRover ve Docker konularında temel bir anlayışa sahip okuyucular için uygundur. Herhangi bir adımda sorun yaşarsanız, ilgili belgeleri ve kaynakları inceleyerek veya topluluk forumlarından yardım alarak çözüm bulabilirsiniz.

Bir sonraki makalelerde;

*GoLang projelerini CapRover üzerinde nasıl yayınlayacağını.

*Workcube Protein’i CapRover’da multi instance olarak nasıl çalıştır.
Multi instance çalıştırma, Workcube Protein gibi yoğun kullanılan uygulamalar için artan performans, yüksek kullanılabilirlik ve ölçeklendirilebilirlik sağlar.

Sorularınız ve diğer mesajlarınız için;
semihakartuna@yazilimsa.com
https://www.linkedin.com/in/semihakartuna/

--

--