مزرعه ماینینگ چیست و چطور کار میکند

S jafari
5 min readOct 29, 2019

--

یکی از بهترین و مشروع‎ترین راه‎ها برای کسب درآمد با بیت کوین استخراج آن است. ماینرها (استخراج‎کنندگان) بیت کوین هر زمان که یک بلوک را کامل می‎کنند 12.5 بیت کوین به دست می‎آورد. البته، افرادی که زودتر این کار را انجام دهند بیشترین برد را می‎کنند.
تا قبل از ماه ژوئن 2016، در استخراج‎ بیت کوین کامل کردن یک بلوک 25 بیت کوین پاداش داشت. تا قبل از 2012، استخراج‎کنندگان 50 بیت کوین به دست می‎آوردند.امروزه، راه‎اندازی یک مزرعه ماینینگ کمی پیچیده ولی امکان‎پذیر است.

یک مزرعه ماینینگ چیست؟

یک مزرعه ماینینگ (فارم ماینینگ) اتاق یا انباری است که به استخراج ارز رمزنگاری‎شده اختصاص داده شده است. این مزرعه می‎تواند زیرزمین خانه شما با 2 دستگاه ASIC یا یک انبار بزرگ با ده‎ها GPU و ASIC باشد.
مزرعه‎های ماینینگ منابع برق بزرگ و فن‎های عظیم برای خنک‎سازی تجهیزات دارند و بیشتر از یک نفر آن‎ها را مدیریت می‎کند.
به طریقی، مزرعه ماینینگ مانند یک مخزن ماینینگ کوچک است که استخراج‎کننده‎ها در یک ساختمان قرار گرفتند.
استخراج بیت کوین یک مفهوم ساده است ولی اگر به درستی توضیح داده نشود پیچیده به نظر می‎رسد. استخراج (ماینینگ) فرآیند تایید یک تراکنش است تا به یک دفتر حساب عمومی به اسم بلاک چین اضافه شود.
تراکنش‎ها به شکل بلوک‎ها اضافه می‎شوند. تنها چیزی که برای تایید یک تراکنش بیت کوین نیاز دارید یک کامپیوتر متصل به اینترنت و یک برنامه‎ نرم‎افزاری متصل به بلاک چین است.
استخراج بیت کوین همچنین فرآیندی است که از طریق آن بیت کوین‎های جدید در یک چرخه آزاد می‎شوند. همانطور که اشاره شد، هر مرتبه که استخراج‎کنندگان تراکنش‎های به اندازه یک بلوک را کامل می‎کنند 12.5 بیت کوین آزاد می‎شود. یک بلوک تراکنش معادل 1 مگابایت و متوسط 1400 تراکنش است.

چطور یک مزرعه ماینینگ بسازیم

استخراج بیت کوین نه تنها ارزشمند است بلکه همچنین برای ماینر بنگ گود ها پاداش به همراه دارد. با توجه به قیمت بالای بیت کوین، یک پاداش 12.5 بیت کوینی بسیار سودآور است. اگر هزینه تراکنش‎هایی که برای تایید تراکنش‎ها نیز به دست می‎آورید را حساب کنید، می‎توانید متوجه شوید استخراج یک حرفه سودآور است.

ابزار ضروری برای شروع استخراج

1. یک کیف پول بیت کوین. یک کیف پول یک اپلیکیشن موبایل، دستگاه سخت‎افزاری یا یک اپلیکیشن وب با رمز عبور است که بیت کوین‎های خود را در آن جا ذخیره می‎کنید.

2. یک برنامه نرم‎افزاری استخراج — BTC miner و GG miner نمونه‎های خوبی از نرم‎افزارهایی هستند که از دستگاه‎های ASIC پشتیبانی می‎کنند.

3. عضویت در یک مخزن استخراج — ماینرها از قدرت محاسبه دستگاه خود برای تکمیل سریع یک بلوک بیت کوین استفاده می‎کنند. زمانی که آن‎ها یک بلوک بیت کوین را کامل می‎کنند، پاداش‎ها را به اشتراک می‎گذارند.

4. یک سخت‎افزار استخراج — امروزه، ماینرهای حرفه‎ای از دستگاه‎های ASIC برای استخراج استفاده می‎کنند. این دستگاه‎ها قدرت بالایی دارند و به ویژه برای استخراج ارز رمزنگاری شده طراحی شده‎اند.

5. یک کامپیوتر متصل به اینترنت.

6. منبع برق — برای راه‎اندازی یک مزرعه استخراج کوچک حداقل به هفته‎ای هزار کیلو وات برق نیاز دارید.

7. فن خنک‎کننده — تجهیزات استخراج بیت کوین گرمای زیادی آزاد می‎کنند. برای خنک‎سازی محیط و تجهیزات خود نیاز به یک فن خوب دارید.

اصطلاحات مهم استخراج

سختی استخراج

دلیل این که چرا ماینرهای حرفه‎ای بیت کوین دیگر از پردازنده‎ها یا کارت‎های گرافیک کامپیوترها استفاده نمی‎کنند را می‎توان در سختی استخراج بیت کوین خلاصه کرد. بلاک چین به شکلی توسعه داده شده است که خودش را تغییر دهد تا یک بلوک بیت کین تنها در عرض 10 دقیقه کامل شود.
بنابراین، محاسبه‎های ریاضی که 5 سال پیش توسط کارت‎های گرافیکی و پردازنده‎های کامپیوتر حل می‎شدند تا حدی سخت شدند که تنها دستگاه‎های ASIC می‎توانند امروزه آن‎ها را حل کنند.
مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) به نسبت یک پردازنده کامپیوتر قدرت محاسبه به مراتب بالاتری دارد. یک ASIC یک چیپ ویژه دارد که معادلات ریاضی لازم برای تایید تراکنش‎ها را در میلیاردها هش ریت در هر ثانیه حل می‎کند. بعضی از دستگاه‎های ASIC از تریلیون‎ها هش ریت در هر ثانیه پشتیبانی می‎کنند.
آن‎‎ها با چنین سرعت‎های بالایی آمادگی تایید تراکنش‎ها را دارند البته تا زمانی که سختی استخراج فراتر از سرعت آن‎ها نباشد.

مصرف برق ماینر

دستگاه‎های مزرعه استخراج بیت کوین انرژی زیادی مصرف می‎کنند. فقط یک دستگاه ASIC می‎تواند مبلغ قبض ماهیانه شما را بسیار زیاد کند. یک دستگاه خوب باید مصرف انرژی کم و قدرت محاسبه بالا داشته باشد.
اگر یک مزرعه ماینینگ با چندین ASIC راه‎اندازی کنید، باید انتظار پول قبض برق بالایی را داشته باشید.

ارزش ماینر بیت کوین

ارزش بیت کوین مانند تمامی ارز‎های رمزنگاری‎شده نوسان دارد. در انتهای ماه دسامبر 2017، یک بیت کوین 19 هزار دلار قیمت داشت. امروزه این قیمت به مراتب پایین‎تر است. اگر فرض کنیم قیمت به زیر 5 هزار دلار برسد، این قضیه می‎تواند روی سودآوری شما از این کسب و کار تاثیر منفی بگذارد.

یک پرونده پژوهشی از یک مزرعه ماینینگ بیت‎ کوین در چین

در نوامبر سال 2017 اطلاعاتی در مورد یکی از بزرگترین مزارع استخراج بیت کوین در چین منتشر شد. این مزرعه سه عدد دیتاسنتر و 2500 دستگاه استخراج بیت کوین داشت.
این مزرعه با هزاران فن و یک دیتاسنتر به هم ریخته پر شده بود. کابل‎ها در این مکان از همه جا آویزان بود و دستگاه‎ها ظاهر کثیفی داشتند.
یک گروه از جوانان در این مکان بیت کوین استخراج می‎کردند. نظم مزرعه بسیار ضعیف بود و افراد تنها در شب کار می‎کردند. اگر کسی می‎خواست نحوه استخراج بیت کوین در این مزرعه را یاد بگیرد، باید تا شب صبر می‎کرد.

مالک این مکان رایان، مردی از دنیای تجارت بود که پس از تبلیغ اکثر مزارع استخراج بیت کوین خود در یک مصاحبه تلویزیونی مجبور به تعطیلی آن‎ها شد. چون این مزرعه در شهر چنگدو قرار داشت و برق آن از پایگاه محلی با تبدیل انرژی جنبشی آب به برق تامین می‎شد، هنوز بسته نشده بود.

خطاها و راه‎ حل‎ها

برای برپایی یک مزرعه عالی برای استخراج بیت کوین، باید آن را در شرایط مناسبی نگه دارید. مزرعه ماینینگ باید در محلی راه‎اندازی شود که فرآیند استخراج مشکلی به وجود نمی‎آورد و مجاز است.
ماینرها باید برای مدیریت فرآیند استخراج بیت کوین آموزش دیده باشند، بنابراین باید درآمد قابل قبولی به دست آورند و ساعات کاری انعطاف‎پذیری داشته باشند.

منابع انسانی ضعیف

ماینرها در مزرعه ماینینگ مورد نظر احساس کردند که به اندازه کافی به آن‎ها رسیدگی نمی‎شود. آن‎ها اغلب اوقات در بحث غذا و مکانی برای خواب با مشکل روبرو بودند.

راه حل

اگر برای شروع یک مزرعه ماینینگ به تعداد افراد قابل توجهی نیاز دارید، به آن‎ها رسیدگی کنید. کارمندان راضی به کسب و کار شما وفادار هستند و نهایت تلاش خود را انجام می‎دهند.

نتیجه‎گیری

برای راه‎اندازی یک مزرعه ماینینگ ساده نیاز به یک مکان مناسب، تجهیزات خنک‎کنندگی و تهویه هوا و همچنین جریان برق مناسب دارید که هزینه‎ها را زیاد بالا نبرد.
گرچه باید توجه کنید استخراج بیت کوین یک صنعت سریعا در حال تغییر است. الگوریتم‎های استخراج بیت کوین تقریبا هر هفته تغییر می‎کنند. بنابراین قبل از تصمیم به شروع استخراج بیت کوین خوب تحقیق کنید.

منبع : سایت https://banggood.ir

--

--