motmaenbar
4 min readOct 6, 2022

--

این مجلد در سال 1345ش منتشر شد.

حلال بودن گوشت خرید کارتن 5 لایه مقوایی در اصفهان حیوانى را که کتابى سر مى برد, بستگى به بردن نام خدا بر آن, همانند مسلمان است… دوستان ما در حکم گوشت حیوانهاى سر بریده شده به دست اهل کتاب, اختلاف نظر دارند… سوم این که: حیوان گلو بریده شده از حیوانهایى نباشد که خوردن آن در شریعت ما حرام است. حیوان سر بریده شده به دست کافر مشرک, یا غیر او, حتى بنابر اقوى اهل کتاب, حلال نیست. 4ـ ابریشم «شیروانی» که در شیروان و گنجه و شماخی تولید میشد و جنس آن به کیفیت ابریشم لاجی نبود. در آن دلیل بر حرام بودن نیست, بلکه بر حلال بودن دلالت مى کند. به هر حال, تواتر حدیث, بسته به هر شمارى باشد, واقعیت این است که بسیارى اخبار, بیانگر حرام بودن گوشت چهارپایان کشتار شده به دست اهل کتاب, آن جا که مورد مداقه علماى تیزبین واقع شده, ادعاى قابل نقد و تردید شناخته شده است. چنان که ملاحظه می گردد این استدلال در صورتى درست است که مسلماً مواد مخدر در زمره خبائث باشد، حال آنکه مصرف کنندگان مواد مخدر باتوجه به لذتی که از این مواد به دست می آورند آن را امری مطلوب دانسته و به سمت آن مواد کشانده می شوند و حتى اعتقاداتى که در عرف عامه مردم در باب مواد مخدر بیان شده که عبارتند از: «تریاک از سن پنجاه به بالا نه تنها ضرر ندارد، بلکه مفید هم هست»، «در علاج مرض قند سودمند است»، «تنها درمان بیمارانى است که از ناراحتى قلبى رنج مىبرند»، «بهترین داروى خواب آور براى نوزادان است»21 سبب شده که این ماده به عنوان یک امر مطلوب نشان داده شود؛ بنابراین، قرار دادن این ماده به عنوان جزئی از خبائث سخت می شود و نمىتوان به استناد این آیه آن را حرام به شمار آورد.

واقعیت این است که علماى حمل اثاثیه اصول, شمار روشنى را شرط نکرده اند. ذبیحة اهل الکتاب حلال, سواء ذکروا اسم الله علیه او, لا, شرط ان لا یذکروا علیها اسم غیر الله… شرط است کسى که سر حیوان را مى برد, مسلمان و یا در حکم آن باشد. ییهودى گفت: هرگاه نیاز پیدا کردید من آماده خدمتگزارى هستم, آن چه را مى خواهید از من دریغ ندارید. امّا این که وجود چه شمارى براى تواتر خبر لازم است؟ دوم این که: کتابى, حیوانى را که خود مالک آن است, بکشد, نه حیوان شخص مسلمان را, هر چند که آن هم حلال است; امّا مکروه است. تضاد معنوی فعل در غزل­های سعدی را میتوان در هشت بخش طبقهبندی کرد: فعل­هایی که هر دو بسیطاند، فعل­هایی که یکی بسیط و دیگری پیشوندی است، فعل­هایی که یکی بسیط و دیگری مرکب است، فعلهایی که هر دو مرکباند، فعل­هایی که یکی مرکب و دیگری پیشوندی است، فعل­هایی که هر دو پیشوندی است، تضاد در مصدر دو فعل و ناسازی ترکیبی. به هر حال یک یا چند کارگر اثاث کشی مجرب و کار کشته خیلی بیشتر از هزینه ای که به عنوان دستمزد به آنها پرداخت می کنید برای شما سودمند واقع خواهند شد.آسیب نرساندن به وسایل مهم و حساس و سنگینی مثل یخچال ، تلویزیون و مبلمان وغیره از یک سو و از سوی دیگر جلوگیری از بروز هرگونه آسیب های جسمی و خستگی به دلیل اسباب کشی همواره مواردی است که باعث می شود به کار گرفتن کارگر اثاث کشی مجرب بسیار به سود شما باشد. Data was generat​ed ​by GSA Content Gene ra to​r DEMO .

بعد از حمل اثاثیه منزل می توانید حمل اثاثیه منزل هر بخش را به یکی از اعضای خانواده که از آن بخش استفاده بیشتری دارد یا وسایل شخصی او در آنجا گذارده میشود، بسپارید تا فشار کارها روی یک نفر مانند پدر یا مادر خانواده نیفتد. و اگر ندانى که نام خدا را برده, یا نه, حلال است… آیا ندیدهای که خدا از آسمان، آبی فرو فرستاد و زمین سرسبز گردید؟ کسانى که رأى به نجس بودن کافران دارند مى گویند: روایات بر (نجس بودنِ) کافران دلالت دارد و کسانى که ایشان را پاک مى دانند مى گویند: این روایات ناظر به (نجس شدن) آنان است یعنى چون در خوراک, پوشاک و نوشیدنیها, به طور معمول, با چیزهایى سروکار دارند که از نظر اسلام نجس شمرده مى شوند, مانند: گوشت خوک, شراب و سایر مشروبهاى الکلى, پوست حیوانهاى ذبح نشده و… پس این جا کدام نکته اى, خارج شدن از این اصل روشن و گویا را سبب شده است؟ به عنوان مثال اگر بخواهدی فرزندان خود را به مدرسه بفرستید نمیتوانید روی این موضوع تمرکز کنید، پس باید این کار را در تابستان انجام بدهید. در حالی که این حمله علناً کم تر از حد انتظار این فرقه بود، اما وقوع صرف آن امواج شوک آور را به سراسر دنیا منتقل کرد.

چشم پزشک شما با یک آزمایش ساده می تواند کوررنگی را تشخیص دهد. اگر وسایل تان زیاد باشد قطعا همه لوازم در وانت یا یک کامیون کوچک جا نمی شود. از انفجار بمب پیچیده شده در ماده رادیواکتیو می توان برای آلوده کردن یک ناحیه مجزا استفاده کرد. خانم فاطمه نوابصفوى نیز به همراه گروه چریکى شهید چمران در ناحیه سوسنگرد اسلحه به دست مىگرفت و مىجنگید. و منشأ اختلاف, اختلاف روایات در این باب است که از هر دو طرف هم بسیارند, ما بهترین و معتبرترین آنها را با توجه به ظاهر آیات بیان مى کنیم… حیوانى را که اهل کتاب سر مى برد, حلال است,چه نام خدا بر آن برده شود, یا نه; اما باید نام غیر خدا را نبرند… و خوردن آنچه براى عبادت گاه ها کشتار مى شود حرام است. اول این که: به نام غیر خدا کشته نشود… و اگر کشتار کنند و نام خدا یا غیر خدا را بدان نبرند, بدون کراهت, خوردن آن, رواست; زیرا بردن نام خدا در بین اهل کتاب شرط نیست. Th is ​data w᠎as do​ne wi​th GSA Con᠎tent​ Generat or D em​oversion!

--

--