Şeref Kaynak
2 min readDec 6, 2023
500 Hours to 1000 hours

500 Saat ve Pizza Projesi: Frontend’de Yeni Teknolojilerle İlerleme

Merhaba, sevgili dostlar! Önceki yazılarımda, JavaScript öğrenme serüvenimin ilk 400 saatini sizlerle paylaşmıştım. Şimdi ise, 500 saatlik bu yolculuğun önemli bir aşamasını daha tamamladım. Bu süreçte, yeni teknolojiler öğrendim ve bu bilgileri bir “Pizza Projesi”nde uygulama şansı buldum.

Workintech ile kurs ilerliyor, şu anda Sprint 9 aşamasındayız. Hafta da 2 ders ve 2 etüt dersi olarak rutin ilerleme devam ediyor. Frontend sürecinde sprint 12 ile tamamlanıyor ve backend kurs tarafı başlıyor. Frontend tarafında tüm hızıyla devam…

  1. Zaman Yönetimi ve Teknoloji Keşfi:
Clockify Zaman Yönetimi

500 saatlik bu süre zarfında, zaman yönetimindeki disiplinimi sürdürerek, yeni teknolojileri öğrenme sürecimi hızlandırdım. Bu süreçte React, Tailwind CSS, Atlassian Design System ve Cypress gibi teknolojilerle tanıştım ve bunları etkin bir şekilde kullanmayı öğrendim.

Grafikte göründüğü gibi ortalama frontend çalışma saati giderek artıyor. Bu; hem gün içinde yazılıma bakabilmem hemde akşamları daha uzun süre çalışabilmem sayesinde oldu.

2. Uygulama Geliştirme ve Yeni Araçlar:

Özellikle Pizza Projesi, öğrendiğim bu yeni teknolojileri uygulamak için mükemmel bir fırsat oldu. Projede, React Hook Form ve Yup kullanarak form işlemlerini yönettim ve Yarn paket yöneticisi ile bağımlılıklarımı yönettim. Tailwind CSS, projenin stilini hızlı ve verimli bir şekilde geliştirmemi sağladı, Atlassian Design System ise kullanıcı arayüzüne profesyonel bir dokunuş katmama yardımcı oldu.

Cypress ile yapılan testler, uygulamanın güvenilirliğini ve performansını artırdı. Ayrıca, Toasty sistemini kullanarak kullanıcı etkileşimlerine yanıtlar geliştirdim. Bu araçlar, Pizza Projesi’nin başarısında büyük rol oynadı. Bu projeyi geliştirmeyi Workintech kurs arkadaşlarım ile geliştirmeye devam edeceğim. Kurst bitiminde çok ileri seviyeleri taşıyacağız.

3. Derinlemesine Öğrenme ve Pratik Uygulama:

GitHub üzerindeki serefkaynak hesabımda, Pizza Projesi dahil olmak üzere, bu yeni teknolojileri kullandığım projeleri paylaştım. Bu projeler, teknik becerilerimi ve problem çözme yeteneğimi geliştirdi.

4. Profesyonel Ağ ve Kariyer İlerlemesi:

Bu süreçte, sektördeki etkileyici kişilerle bağlantılarımı LinkedIn ve Twitter üzerinden genişletmeye devam ettim. Ayrıca, şirketimdeki yazılım ekibindeki rolümü daha da geliştirerek, profesyonel deneyimimi artırdım.

Sonuç:

500 saatlik bu süreç, beni sadece teknik olarak değil, aynı zamanda bir proje geliştirici olarak da geliştirdi. Pizza Projesi gibi gerçek dünya uygulamaları üzerinde çalışmak, öğrendiklerimi pekiştirdi ve yeni bakış açıları kazanmama yardımcı oldu. Sizlere bu serüvende yanımda olduğunuz ve destek verdiğiniz için teşekkür ederim. Önümüzdeki aşamalarda, daha da büyük projelerle karşınızda olmayı dört gözle bekliyorum!