40'a 1 Kala!

Sevgi Kunut
4 min readOct 17, 2017

--

Nereden Çıktı Bu Sağlıklı Yaşam Mevzusu?

Evet sonunda yaş olarak 40’a 1 kala oldum 🙃 40’larımın da harika bir deneyim olacağına inanıyorum. 40’a bu kadar yaklaşmışken kendime ruhsal ve bedensel olarak daha fazla özen göstermeye başladım.. Şimdi hayatımı yeni bir bakış açısı ile yaşamaya devam ediyorum.

Spor, hayatımın her döneminde severek yaptığım aktivitelerden oldu. Önceleri Okçuluk, atletizm, koşu ile uğraşırken son beş yıldır haftada en az üç fitness antrenmanı yapıyorum. Düzenli spor yapmanın bedenime ve zihnime olan faydasına her zaman inanan bir kadınım..

Hamileliğime kadar 60 kilo civarında idim. Hamilelik ile beraber sağlıklı 13 kg aldım. Doğuma 2 gün kalana kadar spor yapmaya devam ettim. 😎

Kızım Duru 3 aylık ve ben 65 kiloyum :)

Sonrasında çoğunu versem de 64 kg’da sabit kaldım. Bir yıldan fazla zaman geçmesine rağmen bir türlü inemiyordum. Hayalim 58 kg olmasına rağmen 60 kg’a geri dönmek bile benim için yeterli idi. Doğumdan sonra 1,5 yıl spora aktif olarak devam etsem de 60kg’a bir türlü ulaşamadım. 😕

Sıkıntılar devam..

Bununla beraber son 5 yıldır geçmek bilmeyen bir cilt sorunum vardı. Yüzümde sürekli belirgin kızarıklıklar oluşuyordu. Doktorlar Rose hastalığı teşhisi koydular, ilaç tedavisi uyguladılar ve bunun geçmesinin pek mümkün olmadığını söyleyip durdular. 30’lu yaşların başına kadar olmayan bu sorunum nasıl oluyordu da artık geçmeyen kalıcı bir hastalığa dönüşüyordu ve ben neden kabullenmek zorunda kalıyordum!?!?

Ayrıca kronik mide yanmalarım, şişkinlik, bağırsak sıkıntılarım vardı.

Artık sonunda tak etti ve hamilelik kiloları, cilt sorunu, bağırsak sorunları derken “tamam, bunları ilaç dışı yöntemlerle çözme zamanı geldi” dedim.

Karar alırken ben :)

Karar Zamanı 😈

İlk olarak işe 2017 Şubat ayında gıda intolerans testi yaptırarak başladım. Karabiber, buğday, çilek ve kuzu etine duyarlılığım olduğunu öğrendim. Aslında buğdayı daha önce azaltmıştım ancak tamamen hayatımdan çıkartamamıştım. Bu test sonrası 4 ay boyunca bu gıdaları tüketmeyi kestim.

Bu süreçte yasaklı gıdaları gerçekten de canım hiç istemedi ve zorlanmadım. İnsanlar yanımda ekmek, makarna, hamburger yerken ben enteresan bir şekilde rahattım 😁 kendime şaşırdım, beynimiz gerçekten odaklanınca, rahatlıkla yeni durumlara uyum sağladığımızı anladım.

Adım Adım Hedefe Doğru 🎯

4 ay içinde bağırsak sorunlarım ciddi derecede azalırken cildimdeki sorun da yarı yarıya geçmişti. Bir oh çektim 🙃 Kilom ise 62 civarına indi, fazla değişiklik olmadı ancak bünyem hafiflemiş ve rahatlamıştı. 4 ay çok dikkatli geçirdiğim için kendime 1 ay süre tanıdım ve yine haftada bir unlu gıdalar tüketmeye başladım. Doğal olarak sorunlar da tekrar kendini göstermeye başladı.

Ben “yaşam tarzı” olarak bir beslenme sistemini yeniden yapılandırmak istediğime karar verdim. Şanslı olduğum önemli bir konu ise eşimin de düzenli spor yapması ve temiz beslenme konusunda istekli ve motive edici olması idi. Araştırmalarımız sonucu ketojenik beslenmeye doğru bir geçiş yaptık.

Sırasıyla Eylül 15 - Haziran 17 - Ağustos 17

Rafine şekeri ve un gibi buğday ürünlerini hayatımdan çıkarttım. Kahvaltıyı öğün olarak kaldırdım ve yeme düzenimi günde 2 öğüne düşürdüm. Zeytinyağı, hindistan cevizi yağı, tereyağı, avokado ile sağlıklı yağ tüketimimi artırdım. Her gün sebze suları sıkarak içiyorum. Yumurta, sebze yemekleri, haftada 2 et ve 1 balık ve bol bol salata. Ekmek, kek, kurabiye ve tatlıları da sağlıklı bir şekilde evde kendim yapıyorum 😋 Akşam mümkün olduğunca erken yiyorum ve gece atıştırmalarını çok çok azalttım. Haftada 3 gün düzenli spora devam.

Bu sürece başladıktan 4–5 hafta içerisinde emeklerim kendini göstermeye başladı ve 56 kiloya kadar indim. Kaslarım daha da güçlendi. Yüzümdeki cilt sorunum düzeldi, bağırsaklarım düzenli çalışır oldu. Şimdi cildim uzun zamandır olmadığı kadar iyi. Selülitlerim gitti, bacaklarım inceldi. Enerjim yüksek, artık öğlenden sonra uykum gelmiyor. Sürekli kırılan tırnaklarım bile artık sağlam 💪🏻

Akra Barut Otel’de Havuz Keyfi, 2017 Yazı

40’a 1 kalayım ve yeni tanıştığım kişiler yaşımı anlayamıyor. 😎 Bedenimin yeni halinin tadını çıkartıyorum. 😎

Açıkçası bu kadar kısa sürede bu kadar iyi sonuçlar almayı beklemiyordum. Sonuçlar verimli olunca ve çevremdeki insanların da “nasıl böyle oldun? soruları artınca ben de deneyimlerimi paylaşmaya karar verdim. Paylaştığım bilgiler, araştırmalarım sonrası kendi üzerimde edindiğim tecrübelerimi yansıtıyor. Amacım insanları bir miktar motive etmek, temiz beslenme ve sağlıklı yaşam ile ilgili farkındalığı artırmak ve deneyip sonuç aldığım kaynakları paylaşmak. Instagram hesabımdan ve youtube kanalımdan paylaşımlar yapıyorum.

Temiz beslenme ve spor ile yaşam kalitesini artırarak sağlıklı bir bedene sahip olmak isteyenler, haydi siz de araştırın, deneyin, kendinize en uygun olanı bulun.🤸‍

Gençleşin! İyileşin! Yaşam enerjinizi artırın 🎯

--

--

Sevgi Kunut

Eski Denetçi, Yeni Girişimci, Minimalizm Sever, Özgür Ruh, Duru, Mia Bal