‫‫‫‫‫‫‫‫‫خبرنامه Optimistic 🔴🔵: شماره 13

0xMasoud.eth
22 min readJun 29, 2023

‫‫‫‫‫‫‫‫‫خبرنامه منحصر به فرد DEFI در OP Superchain که توسط کاربران Defi برای کاربران Defi نوشته شده است.

Subli_Defi

‫‫‫‫‫‫‫‫‫قبل از هر چیز، می خواهم از شما برای نظرات، حمایت ها، لایک های شما در این سفر 🔴🔵 خوش بینانه(Optimistic) تشکر کنم. تشویق ویژه👏 برای 4 هم تیمی ام که بدون آنها هیچ یک از این کارها به ثمر نمیرسید.

‫‫‫‫‫‫‫‫‫و در نهایت تبریک بخاطر 1,045 مشترک جدید این خبرنامه.

‫‫‫‫‫‫‫‫‫با تشکر از شما بابت مطالعه 🔵🔴 خبرنامه Optimistic (توسط Subli_Defi)! برای دریافت پست های جدید مستقیماً در ایمیلِ خود، به صورت رایگان مشترک شوید.

‫‫موضوعات هفته

‫🔴آپتیمیزم: Co-Granting

‫پروتکل سیندیکیت(Syndicate protocol)، امکان Co-Granting را فراهم کرده که در فصل چهارم در دسترس خواهد بود. توضیحات و آموزش لازم در اینجا قابل دسترسی است. احتمالا جای انجام این کار برای تأیید مشارکت مثبت آنچین شما وجود دارد. دوبار مرا بخوانید…🪂

‫🟣بررسی پروژه: لانچ Aevo Mainnet

‫Aevo، یک پروتکل اوردربوک آپشن ها است که به تازگی اعلام کرده است که App Chainخود را بر روی OP Stack راه‌اندازی کرده است و کمترین چیزی که می توانیم بگوییم این است که معیارها دروغ نمی گویند.

‫🟡opBNB در مقابل 🔵Base

‫بایننس به تازگی اعلام کرده است که لایه دوم جدید خود را بر اساس پروتکل OP Stack ایجاد می کند. بله، این برای اپتیمیسم مثبت است، اما شاید به نحوی که فکر می کنید نیست. ما جزئیات این موضوع را در این مقاله برای شما توضیح داده ایم.

‫🟢 بررسی بازار کریپتو و نکات آموزشی

‫به روز رسانی دو هفته ای در بازار کریپتو + ما این بار یک بخش یادگیری برای شما معامله گران اضافه کردیم.

‫‫🟤استراتژی فارمینگ: کجا باید توکن OP خود را فارم کنید

‫بهترین مکان‌ها برای فارم کردن توکن OP شما در یک صندوق سپرده (یعنی بدون افت دائمی) به همراه یک سورپرایز کوچک برای خوانندگان وفادار! 🪂

‫‫‫‫‫🟠پادکست: مصاحبه پروژه (به روز رسانی و نقشه راه)

‫‫‫‫‫‫‫‫‫در دو هفته گذشته، خرسند بودم که در برنامه زنده، میهمانانی داشتم از:

  • ‫Lifi

‫‫‫‫‫‫‫‫‫پادکست در انتهای خبرنامه در دسترس است.

‫‫اسپات لایت پروژه

‫‫Ethos Reserve یکی از حامیان رسمی ‫‫‫‫‫‫‫خبرنامه Optimistic 🔴🔵است.

‫‫Ethos Reserve برای من ساده ترین پوزیشن اهرمی موجود در Optimism است. ETH، wBTC یا OP را سپرده گذاری کنید و استیبل کوین ERN را تنها با کارمزد ثابت در مبلغ وام گرفته شده خود، بدون بهره متغیر دیگر، مینت کنید.

‫‫Ethos Reserve در حال حاضر در حال ایجاد مشارکت های جدید برای افزایش استفاده از ERN است. مهم ترین مورد ‫مربوط به Axelar است که راه حل مربوط به بریج ها را برای ERN ارائه می دهد. به زودی منتظر ERN در چند زنجیره باشید.

‫‫اگر می‌خواهید Ethos Reserve را امتحان کنید، فقط کافی است که به اینجا مراجعه کنید: https://ethos.finance

‫‫‫⚫ سری کمپین‌های آپتیمیزم درحال برگزاری است — برای کسب 30 هزار OP مشارکت کنید

‫‫‫‫‫جویندگان عزیز، بیایید، با تکمیل این سری از کوئست‌ها، در مورد #Optimismمشارکت کنید و توکن OP کسب کنید.
https://www.tideprotocol.xyz/users/spaces/5d9682f7-8d61-4c97-b5af-547ad95b3a01

‫‫‫Timeline:

  • ‫‫‫‫کوئست اول: 🟢در حال برگزاری، پایان، 31 جولای
  • ‫‫‫‫کوئست دوم: 🔴Closed- 🔥تعداد 14 توکن 🔴OP کسب شده توسط هر دارنده NFT! تبریک! 🪂Airdrop در هفته های آینده انجام می شود (تنظیم فرآیند با Tide3)
  • ‫‫‫‫کوئست دوم: 🔴Closed- 🔥تعداد 25 توکن 🔴OP کسب شده توسط هر دارنده NFT! تبریک! 🪂Airdrop در هفته های آینده انجام می شود (تنظیم فرآیند با Tide3)
  • ‫‫‫کوئست چهارم:🟢درحال برگزاری/ پایان ارسال: تادوم ژوئیه. تاریخ سررسید منیت ان اف تی : 05-ژوئیه
  • ‫‫کوئست پنجم: 🌽برای چند هفته دیگه برنامه ریزی شده، گوش به‌زنگ باشید.
  • ‫‫کوئست ششم: 🐻هنوز براش آماده نیستید…

‫‫‫‫جدول زمانی گاورننس

‫‫سایکل 13: شروع، درخواست برای کمک هزینه تا 22-ژوئن باز است.

‫‫فصل 4 به تازگی در 8 ژوئن برای یک دوره حکومتی 15 هفته ای آغاز شده است که شامل 3 سایکل مختلف (13، 14 و 15) خواهد بود.

‫‫اسپات لایت پروژه: Overtime

‫‫Overtime Markets حامی رسمی 🔴🔵 خبرنامه Optimistic است.

‫‫آیا شما از علاقه مندان به ورزش و ارزهای دیجیتال هستید؟ در اینجا پلتفرمی وجود دارد که باید بررسی کنید: اOvertime. پروژه Overtime به عنوان برترین اسپورت بوک وب 3 شما، از فناوری بلاک چین استفاده می کند تا شفافیت، نوآوری و امنیت را به بازارهای ورزشی جهان بیاورد. ادغام آنها با Chainlink یکپارچگی داده ها را تضمین می کند و در عین حال بهترین شانس را در صنعت ارائه می دهد.

‫‫چه یک معامله گر باتجربه ورزشی یا تازه واردی باشید که به دنبال تجربه ای تازه هستید، Overtime پلتفرم مورد علاقه شما خواهد بود.

‫‫تیم مورد علاقه خود را اینجا ترید کنید => Overtime Webpage

‫🔴Optimism Co-Granting

‫یادآور می‌شویم که The Optimism Collective با همکاری Syndicate در تاریخ 1 ژوئن از راه‌اندازی Co-Granting در فصل 4 خبر داد.

https://twitter.com/OptimismGov/status/1664342524805402624?s=20

‫و این برای ما چه معنایی دارد؟

‫این ابتکار جدید به افراد این امکان را می‌دهد تا فعالانه از کارهای انجام شده توسط شورای گرنت‌های آپتیمیزم حمایت کنند و یک رکورد آنچین از کمک‌های خود به مجموعه ایجاد کنند. اعطای مشارکت فرصتی برای ارائه سرمایه اولیه به سازندگانی که روی موارد استفاده جدید کار می کنند، ارائه می دهد و ماموریت راه اندازی بازار سودآور برای خدمات عمومی را تقویت می کند. در ازای آن، همیاران یک NFT (توکن غیرقابل تعویض) و یک گواهی ‫آپتیمیزم(Optimism Attestation) دریافت خواهند کرد که حمایت و تاثیر آنها را در کامیونیتی تشخیص می دهد.

‫Co-Granting چیست؟

‫Co-Granting به افراد اجازه می‌دهد تا به منظور “تطبیق” گرنت‌هایی که توسط شورای گرنت‌های Optimism اعطا می‌شود، در قالب USDC (USD Coin) سهام خود را پیشنهاد دهند. با شرکت در این فرآیند، co-grantor ها سرمایه اولیه را برای برنامه‌های گرنت مهم، به ویژه آن‌هایی که برروی نوآوری در استفاده‌های جدید تمرکز دارند، فراهم می‌کنند. درآمدهای حاصل از Co-Granting به matching contract هدایت می‌شود و توزیع آن‌ها براساس تصمیمات شورای گرنت‌ها در فصل چهارم انجام می‌شود.

‫مزایای Co-Granting

‫Co-Granting نقش مهمی در حمایت از کالکتیو و اهداف آن دارد. با ارائه سرمایه اولیه به سازندگان، به غلبه بر موانعی که تیم هایی که نیاز به دسترسی فوری به سرمایه دارند، کمک می کند. کمک های مالی امیدوارکننده، به ویژه آنهایی که در حال بررسی موارد استفاده جدید هستند، به طور قابل توجهی از این نوع حمایت سود می برند. علاوه بر این، اعطاکنندگان co-grantor NFT و یک Optimism Attestation دریافت می کنند که نشان دهنده تعهد و تأثیر آنها در کامیونیتی شورای گرنت‌های آپتیمیزم است.

‫در کمتر از یک ماه، کاربران بیش از 117 هزار USDC کمک کرده اند!

‫به این آمار نگاه کنید!

  • ‫در حال حاضر 50 هزار کیف پول در Co-Granting شرکت کرده اند
  • ‫مبلغ کل — 118 هزار دلار
  • ‫اهدای برتر — 10 هزار USDC

‫اطلاعات در تاریخ 24/06/2023 به‌روزرسانی شده است.

‫همیشه می توانید با دنبال کردن این لینک، آمارهای به روز را پیدا کنید.

‫نقش شورای گرنت‌ها

‫شورای گرنت‌ها برنامه کمک‌های مالی صندوق حکومتی را مدیریت می‌کند و متشکل از نه عضو منتخب کامیونیتی است. مسئولیت آنها شامل ارزیابی و انتخاب گیرندگان گرنت بر اساس شایستگی پیشنهادات آنها و همسویی با چشم انداز کالکتیو است. کمک های مالی ارائه شده توسط شورای گرنت‌ها ها به صورت توکن های OP هستند که برای یک دوره یک ساله قفل می شوند و از همسویی انگیزه های بلندمدت بین دریافت کنندگان گرنت و کالکتیو اطمینان می دهند.

نحوه کار Co-Granting: توضیح گام به گام

1/ مبلغی را که می خواهید کمک کنید را وارد کنید: برای مشارکت در Co-Granting، کافی است مبلغ مورد نظری را که می خواهید با آن مشارکت داشته باشید را مشخص کنید. هنگامی که در مورد مشارکت تصمیم گرفتید، آن را ارسال کنید. درآمد حاصل از کمک مالی شما مستقیماً به matching contract هدایت می شود و اطمینان حاصل می شود که حمایت شما به دریافت کنندگان مورد نظر می رسد. در طول نسخه اولیه (v1)، توزیع‌های حاصل از matching contract با تصمیمات اتخاذ شده توسط شورای گرنت‌ها مطابقت خواهد داشت.

2/ توزیع در طول فصل 4: با انتخاب و اعطای ریوارد گرنت‌ها توسط شورای گرنت‌ها، کمک مالی شما به روشی مشابه توزیع می شود. این روند توزیع تا پایان فصل 4 ادامه دارد که به طور آزمایشی برای 20 سپتامبر تنظیم شده است. با هماهنگ کردن کمک مالی خود با تصمیمات شورای گرنت‌خت، شما فعالانه در توسعه پروژه ها و طرح های مورد حمایت کالکتیو مشارکت می کنید.

3/شناسایی حمایت شما: به عنوان یک اعطاکننده با شورای گرنت‌های آپتیمیزم، دو نشان قدردانی دریافت خواهید کرد. در ابتدا، شما یک co-grantor NFT دریافت خواهید کرد که به عنوان یک مجموعه دیجیتالی منحصر به فرد عمل می کند و نشان دهنده مشارکت و حمایت شما در کامیونیتی است. علاوه بر این، یک Optimism Attestation دریافت خواهید کرد که نقش و تأثیر شما را در مشارکت در مأموریت کالکتیو را تأیید می کند. این توکن‌ها مدرک ملموسی از مشارکت شما ارائه می‌کنند و تعهد شما را به ایجاد تغییرات مثبت نشان می‌دهند.

‫سوالات متداول (FAQ):

  • شورای گرنت‌ها چیست؟ شورای گرنت‌ها بر برنامه کمک های مالی صندوق حکومتی نظارت می کند و از اعضای منتخب کامیونیتی تشکیل شود.
  • آیا می توانم با دارایی های دیگری غیر از USDC مشارکت داشته باشم؟ در حال حاضر، فقط مشارکت با USDC در فصل 4 پذیرفته می شود، اما نسخه های آینده ممکن است گزینه ها دیگری را نیز دربر داشته باشد.
  • آیا می توانم پس از واریز مبلغ وجوه خود را برداشت یا ویرایش کنم؟ در فصل 4، برداشت یا ویرایش وجوه مجاز نیست.
  • چه اتفاقی برای وجوه باقی مانده در matching contract در پایان فصل 4 می افتد؟ وجوه باقی مانده برای حمایت از کمک های بلاعوض در فصول آینده به صندوق حاکمیتی بازگردانده می شود.
  • آیا سهم من پس از آن برگردانده خواهد شد؟ خیر، Co-Granting مانند سرمایه گذاری نیست و شما هیچ بازدهی از سهم خود دریافت نخواهید کرد.

‫Co-Granting فرصتی منحصر به فرد برای افراد فراهم می کند تا در شورای گرنت های آپتیمیزم، حمایت از پروژه های نوآورانه و کمک به ایجاد بازاری سودآور برای خدمات عمومی مشارکت کنند. با مشارکت، co-grantor ها یک NFT و یک Optimism Attestation دریافت می‌کنند، که یک سابقه آنچین از مشارکت و تأثیر آنها در آپتیمیزم کالکتیو ارائه می‌کند.

‫برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در Co-Granting به این وب سایت مراجعه کنید:

‫به یاد داشته باشید که تمام فعالیت شما و به خصوص این یکی می تواند معیار واجد شرایط بودن برای ایردراپ توکن OP آینده باشد ;) 🪂 (100% حدس و گمان)

‫🔴خوشبین باشید!

‫OP Superchain گسترش می یابد: ZORA، یک شبکه L2 متمرکز بر NFT به OP Superchain می پیوندد

‫لینک های جالب:

داشبورد Dune توسط PandaJackson:
https://dune.com/pandajackson42/zora-network

ایردراپ هانتینگ توسط CryptoSnooper:
https://twitter.com/CryptoSnooper_/status/1671698591319232513?s=20

وب سایت زورا:
https://zora.co

‫🟣بررسی پروژه: لانچ Aevo Mainnet

‫اول از همه، Aevo یک پروژه است که توسط تیم Ribbon Finance راه‌اندازی شده و هدف آن ساختن یک برنامه‌ کاربردی غیرمتمرکز (DApp) برای معامله‌گران خالص و نه فقط برای فارمرهای سودآور است. Aevo در تاریخ ۱۴ ژوئن زنجیره اصلی خود یعنی Aevo Chain را راه‌اندازی کرد و مجموعه کاملی از محصولات تجاری خود را به معامله‌گران ارائه داد.

‫ما قبلاً بازار دارایی‌های مشتقه که شامل Perp(پروتکل معاملات دائمی) و آپشن‌ها را پوشش داده‌ایم. دارایی‌های مشتقه، محصولات مالی به‌شمار می‌روند که در امور مالی سنتی استفاده می‌شوند و حجم آپشن در سال‌های اخیر حجم نقدی را پشت سر گذاشته است.

‫اما مقیاس‌ پذیری دارایی‌های مشتقه در Defi (به‌ویژه آپشن‌ها) هم‌اکنون به مقیاس امور مالی سنتی نرسیده است. نگاهی به آنچه Chainlink در مقایسه با سال ۲۰۲۲ انجام داد:

‫بازار مشتقات در Tradfi (Traditional Finance) با سرمایه‌گذاری 1,000,000 بیلیون دلاری است، در حالی که در دیفای (Decentralized Finance)، طبق گزارش DefiLlama، این بازار با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلار ارزش دارد. آیا شما فرصت رشد را مشاهده می‌کنید؟

‫پروتکل های آپشن معمولی از مقیاس پذیری، ضرر دائمی برای ارائه دهندگان نقدینگی و ناکارآمدی سرمایه به دلیل وثیقه بخشی رنج می برد. پس چرا Aevo تمایل دارد تا بازار گزینه‌ها را متحول کند؟

‫1. Order Book

‫Aevo به دلیل وجود یک اوردر بوک، تجربه کاربری کامل Pro-Trader را ارائه می دهد، همانند آن چیزی که می توانید در CEX پیدا کنید. در مورد تجربه کاربری، Aevo عبارتند از:

  • ‫بیش از 100 ابزار با بسیاری از استرایک ها و تاریخ‌های انقضا ← کارآمدی سرمایه
  • ‫عمق نقدینگی، با مشارکت با بهترین شرکت های معاملاتی آپشن جهان ← مقیاس پذیری
  • ‫ثبت نام فوری، واریز USDC از هر زنجیره EVM ← تجربه بدون درز

‫2. APP Chain ساخته شده بر روی OP Stack

‫Aevo Exchange بر روی Aevo Chain ساخته شده است، یک آپتیمیستیک رول‌آپ برای اتریوم که بر روی OP Stack اجرا می شود.

  • ‫⚡ اوردربوک های با کارایی بالا، matching engine و risk engine
  • ‫⛓ ساخته شده بر روی Aevo Chain، یک آپتیمیستیک رول‌آپ برای اتریوم که روی OP Stack اجرا می شود
  • ‫🌊 نقدینگی بازارهای آپشن دارای در طول تاریخ انقضا
  • ‫🚀 بریج کردن فوری به زنجیره Aevo و برداشت در زمان کوتاه

‫چگونه کاربران می توانند توکن USDC را در برنامه Aevo که در زنجیره Aevo اجرا می شود واریز کنند؟

‫Aevo APP Chain توسط Conduit اداره می شود و زنجیره از $ETH برای پرداخت هزینه های گس استفاده می کند.

https://twitter.com/conduitxyz/status/1640731248124637185?s=20

‫از جمله چیزهای جالب برای معامله‌گران، این است که تنظیم یا لغو سفارش، بدون هزینه گس انجام می‌شود، در مقابل تسویه پوزیشن معاملات، واریز/برداشت وجه به گس نیاز دارد. و به خاطر به روزرسانی Bedrock، هزینه‌ها به شدت پایین آمده‌اند که باعث شده است که OP Chain به عنوان L2 پایین‌ترین هزینه را داشته باشد.

‫3. پروتکل های ساخته شده برای تریدرهای حرفه ای

‫Aevo به عنوان خانه معاملات دارایی‌های مشتقه شناخته می‌شود. در طول gated testnet، آن‌ها محصولات زیر را منتشر کرده‌اند:

  • ETH Options & Perps trading
  • Aevo OTC: به کاربران امکان داد و ترید آپشن آلتکوین را بصورت آنچین می دهد (در حال حاضر 14 آلتکوین ارجاع داده شده است)
  • BTC Options & Perps tradin

‫کارمزدها همچنین یکی از کمترین هزینه‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید و با Kwenta رقابت می‌کنند، که به عنوان ارزان‌ترین پلتفرم برای تجارت شناخته می‌شود.

  • کارمزد معامله: 0.05٪ / 0.08٪ از حجم واقعی برای BTC و ETH
  • اهرم: 20X

Mochi به تازگی پلتفرم را آزمایش کرد و بنظر اون بسیار روان است. نگاهی به بازخورد او بیاندازید

https://twitter.com/defi_mochi/status/1672629698319495168?s=20

‫4. معیارها دروغ نمی گویند

‫Aevo قرار است در ابتدا رقیب مستقیم Deribit و پروتکل‌های مختلف Perps برای BTC و ETH باشد و همچنین راه‌حلی برای آپشن‌های Alt Coin ارائه می‌کند که یک محصول کاملاً جدید است که هنوز در DEFI موجود نیست.

‫در 20 ژوئن، Aevo یک ATH جدید از حجم معاملات آپشن را تجربه کرد:

‫و اگر قصد دارید با دیگر پروتکل های آپشن مقایسه کنید، به‌اشتراک‌گذاری داشبورد توسط Impossible Finance باعث شده است که این مقایسه صورت گیرد.

https://dune.com/impossiblefinance/aggregted-option-dash

‫فقط برای مقایسه، حجم معاملات ماهانه آپشن در صرافی های متمرکز 20b$ است، بنابراین تقریباً 650 میلیون دلار در روز حجم معاملات ETH تقریباً در CEX یکسان است، بنابراین Aevo تنها 0.05٪ از حجم معاملات آفچین را نشان می دهد. بولیشه؟

‫6. نتیجه گیری

‫بنابراین برای معامله گران، نگاهی به Aevo در https://www.aevo.xyz/ بیندازید و رشد آنها را زیر نظر داشته باشید. بسیار جذاب بنظر میرسد.

‫و یک رقابت تجاری در حال انجام است که در 5 جولای به پایان می رسد. این را بررسی کنید:

پروژه جدیدی که به تازگی در Optimism راه اندازی شده است: CIAN

https://twitter.com/CIAN_protocol/status/1673277453131821057?s=20

‫CIAN یک بهینه‌ساز بازده است که بر روی LST (توکن‌های لیکوئید استیکینگ) متمرکز شده است، که استراتژی خودکار کاربر را برای به حداکثر رساندن بازده خود در stakedETH مختلف و بازده‌های مختلف ارائه شده توسط DEXها و پروتکل‌های وام ارائه می‌دهد.

‫این را بررسی کنید: https://vault.cian.app/vaults

‫🟡opBNB در مقابل 🔵Base

‫پس از Coinbase، نوبت BNB Chain است که با رسمی کردن انتشار “opBNB” بر اساس Optimism OP Stack🔴، وارد رقابت برای بهترین لایه 2 زنجیره ای سازگار با EVM شود.

‫هدف OpBNB بهبود عملکرد و مقیاس پذیری شبکه زنجیره BNB است. عملکرد بالا، ایمن و کم هزینه = opBNB‫

Optimism OP Stack مقیاس پذیری BNB Chain را بیشتر بهبود می بخشد و در عین حال دسترسی و امنیت زنجیره اصلی خود را حفظ می کند.

‫چرا BNB Chain به یک L2 جدید نیاز دارد؟

‫همانطور که همه ما می دانیم، شبکه های لایه 1 مانند BNB Chain یا Ethereum دائماً تحت آنچه “ ترافیک نامساعد Defi در شبکه” نامیده می شود، هستند.

‫به عنوان مثال، هنگامی که یک پروژه محبوب یک کمپین تبلیغاتی را اجرا می کند، حضور مردم به حدی بالا می رود که شبکه به سرعت شلوغ می شود و باعث اختلالات قابل توجهی مانند تأخیر در تراکنش ها یا کارمزد تراکنش های بالاتر از میانگین می شود که یک مشکل واقعی است.

‫برای غلبه بر این مسئله، شبکه های لایه 1 باید به طور مداوم مقیاس پذیری خود را بهبود بخشند، یعنی توانایی آنها برای انجام تراکنش های بیشتر در ثانیه بدون به خطر انداختن امنیت.

‫opBNB، این مشکلات را با ارائه راه حلی سریع، ایمن و ارزان برای توسعه دهندگان و کاربران حل می کند.

‫OpBNB در مقابل Base = بایننس در مقابل کوین بیس

‫رقابت بین 2 پلتفرم مبادله ای، با پیشروی در زمان (برای خوشحالی کاربران) بیشتر و بیشتر ملموس می شود.

‫بنابراین مشاهده پاسخ Binance به اعلام محصول جدید Coinbase واضح بود. هر یک می خواهد از دیگری پیشی بگیرد، یا بقول معروف “بهترین” باشد.

‫اما چه کسی برنده پیروزی نهایی خواهد بود؟ پاسخ در قسمت آینده

‫قدرتِ OP Stack

‫همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، opBNB بر پایه OP Stack است.

‫OP Stack چارچوبی برای ساخت راه‌حل‌های لایه ۲ مقیاس‌پذیر و قابل تعامل بر اساس اصول کاربردی، سادگی و توسعه‌پذیری است.

‫با انتخاب اوپی استک، opBNB به مزایای بسیاری دست میابد از جمله:

  • چارچوب های مدولار شده
  • ‫‫یک اکوسیستم باز و مشارکتی
  • مشارکت در اوپی استکِ آپتیمیزم

‫استفاده از این پشته فرآیند انتقال برنامه‌های کاربردی خود به BSC را برای توسعه‌دهندگان EVM ساده می‌کند، که می‌تواند به آن‌ها کمک کند حتی به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنند.

‫اما اخیراً سردرگمی‌های زیادی در محتوای توییتر ایجاد شده است که می‌گویند opBNB برای OP Token بولیش است. در واقع، این یک نه، نه و نه است!

‫opBNB بر روی opSTACK ساخته شده است، اما بخشی از Superchain Optimism نیست. اما، از آنجایی که همه ما برای فناوری اینجا هستیم:

‫باید اینطور ببینیم:

  • ‫OP Stack یک محصول عمومی منبع باز است
  • ‫همه کسانی که روی OP Stack ساخته می شوند، عملکرد این فریم ورک را افزایش می دهند
  • ‫به‌جای داشتن 1 تیم مانند Polygon یا Arbitrum، اکنون ده‌ها تیم با بودجه و کارکنان خوب دارید که در OP Stack مشارکت دارند.

‫قدرتِ آپتیمیستیک رول‌آپ ها

‫آپتیمیستیک رول‌آپ ها همچنین با اجرای تراکنش های خارج از زنجیره و انتشار تنها داده های تراکنش در زنجیره اصلی، بار محاسباتی روی زنجیره اصلی را به شدت کاهش می دهد.

‫این رویکرد با گروه بندی چندین تراکنش با هم قبل از ارسال آنها به زنجیره اصلی، مقیاس پذیری را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

‫اعتبار تراکنش ها (امنیت)

‫به منظور حفظ کارایی و شفافیت، opBNB یک سیستم مبتکرانه اثبات تقلب را برای اطمینان از اعتبار تراکنش ها اتخاذ می کند.

‫هرکسی می تواند با محاسبه شواهد ضد کلاهبرداری، نتایج یک تراکنش انباشته را به چالش بکشد و در صورت موفقیت آمیز بودن، با حفظ یکپارچگی شبکه، تراکنش (ها) مجدداً اجرا می شود.

‫مقیاس پذیری بهبود یافته

‫این ویژگی‌های اختصاصی جدید، به opBNB اجازه می‌دهد تا بیش از 4000 تراکنش انتقال را در هر ثانیه انجام دهد و در عین حال میانگین هزینه تراکنش را زیر 0.005 دلار با محدودیت گس تا 100 میلیون نگه دارد. فوق العاده است!

‫opBNB آمار واقعاً چشمگیری را روی کاغذ نشان می دهد

‫OpBNB: تست نت شبکه فعال است

‫تست نت OpBNB چند روز پیش، در 19 ژوئن راه‌اندازی شد. اعتبارسنجی‌های شبکه تستی و سازندگان dApp دعوت شدند تا شبکه آزمایشی را امتحان کنند و بازخورد ارائه کنند.

https://twitter.com/BNBCHAIN/status/1670783527485419521?s=20

‫لینک های مفید:

‫🟢 بررسی بازار کریپتو و نکات آموزشی

‫بررسی بازار کریپتو

‫سلب مسئولیت: ما دیگر تحلیل‌های خاصی درباره یک ارز دیجیتال به شکلی که قبلا درباره$OP ارائه می‌دادیم، ارائه نخواهیم کرد. در اینترنت، یوتیوب و توییتر، محتواهای آموزشی فراوانی وجود دارد که به شما تمام مفاهیم اولیه مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

‫با این حال، ما معتقدیم که مهمترین چیز، پیدا کردن سبک خود برای معامله/سرمایه‌گذاری است به جای تقلید از آنچه ما انجام می‌دهیم. معامله‌گری فراتر از تحلیل فنی می‌رود؛ همچنین، به روان‌شناسی بازار، مدیریت پرتفوی، مدیریت ریسک، مدیریت عواطف و همچنین اجرای معاملات نیز نیاز دارد. هدف این خبرنامه، الهام گرفتن و بهبود مهارت‌های شما در کنار ماست، برای کامیونیت Optimism است.

‫اگر شما خبرنامه‌های قبلی را دنبال کرده باشید، باید خیلی خوب عمل کرده باشید. در واقع، ما منتظر شکستی به سمت بالا بودیم. بیایید با هم به آن نگاهی بیندازیم.

‫بیتکوین

‫همانطور که انتظار داشتیم، بازار به مقدار 31,500 دلار به بالا رشد پیدا کرد. طرح ما واضح بود و بنابراین اجرا شد: هنگامی که بیت‌کوین به میزان 31,000 دلار رسید، سود حاصل از پوزیشن‌های خود را گرفتیم.

BTC — 1D

سیگنال‌های گاوی: می‌توانیم مشاهده کنیم که قیمت بیت‌کوین در بازه 25,000 تا 31,000 دلار است. خط روند صعودی، که با رنگ سبز مشخص شده است، همچنان سالم است. علاوه بر این، شکست خط روند نزولی در RSI، که با رنگ قرمز نشان داده شده است، رخ داده است.

سیگنال‌های خرسی: شکست به سمت بالا بول فلگ، حجم کافی را ندارد که با رنگ بنفش در نمودار فوق مشخص شده است.

‫DXY

‫تغییرات قابل توجهی از زمان خبرنامه قبلی رخ نداده است. شاخص DXY در حال حاضر در منطقه عدم معامله قرار دارد و نشان‌دهنده عدم جهت‌گیری واضح است. ما منتظر تصمیمی هستیم، یا حرکت به سمت بالا یا پایین که تأثیر معکوسی بر بازار کریپتو خواهد داشت.

‫CME

‫گپِ CME در مقدار 26,300 دلار پر شده است. از زمان خبرنامه قبلی، هیچ گپ جدیدی را شاهد نشده‌ایم. به عنوان یادآوری، گپ‌های بازمانده در مقدار 20,000 و 35,000 دلار هستند.

‫Altcoin

Altcoin Market Cap (w/o BTC & ETH)

‫نماد TOTAL3 در TVL در حال حاضر در محدوده جمع آوری بین ۳۰۰ میلیارد دلار تا ۴۱۰ میلیارد دلار است. علاوه بر این، خط روند RSI نیز حفظ می‌شود. هر چه فاز جمع آوری بیشتر شود، احتمالاً حرکت بدون قید و شرطی بیشتری رخ می‌دهد.

‫این فاز می‌تواند برای جمع آوری ارزهای دیجیتال مورد علاقه‌تان مفید باشد. همیشه بهتر است پرتفوی خود را تنوع بخشید؛ زیرا تاریخ به ما آموخته است که حتی بهترین پروژه‌ها هم ممکن است در یک شب ناپدید شوند.

‫پلنِ بعدی ما

‫بنابراین، درباره بیت کوین سیگنال‌های قوی صعودی داریم. با این حال، کمبود حجم ممکن است باعث مانع شکست آسان در سطح ۳۱,۰۰۰ دلار شود. ما باور داریم که بیت کوین نیاز به تثبیت دارد قبل از رسیدن به سطح‌های بالاتر، که فرصتی برای بارگذاری مجدد موقعیت‌های ما را فراهم می‌آورد.

‫اگر قیمت بیت کوین فراتر از محدوده ۳۱,۰۰۰ تا ۳۱,۵۰۰ دلار بروید، ما دوباره به بازار وارد میشویم. از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین خط روند حمایت صعودی روی نمودار روزانه را شکست، ما نیاز به خروج از بازار و ارزیابی مجدد برنامه معاملاتی خود در چارچوب مدیریت ریسک‌هایمان خواهیم داشت.

‫نکات آموزشی

‫خبرنامه های قبلی

‫ما به چند موضوع مهم پرداختیم که برخی معامله‌گران آن را تنها پس از چند سال معامله و پس از تجربه از دست دادن میزان قابل توجهی از سرمایه‌شان کشف می‌کنند. ما درباره موضوعاتی صحبت کردیم که ممکن است پیچیده باشد، اما نباید آن را دستکم گرفت. حالا به شما بستگی دارد که در این موضوعات عمیقاً فرو روید یا در صورت نیاز به توضیحات بیشتر، بازخورد خود را ارائه دهید.

‫در زیر لیستی از موضوعات مهمی که در خبرنامه‌های قبلی بحث شده است، آمده است:

‫چگونه پوزیشن بگیریم

‫در اینجا، به سوالات اصلی قبل از ورود به یک معامله خواهیم پرداخت. به طور خاص به معامله و نه سرمایه‌گذاری اشاره می‌کنیم.

‫درباره سرمایه‌گذاری، خرید تدریجی و میانگین کم کردن هزینه به مرور زمان، به طور رایج با نام Dollar Cost Averaging (DCA) شناخته می‌شود؛ بنابراین، کاهش قیمت باید به عنوان یک فرصت مشاهده شود. وارن بافت، به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذار دنیا شناخته شده است که تجربه بازدهی منفی تا حداکثر -۵۰٪ در موقعیت‌های خود را برای چند سال قبل از دیدن افزایش قیمت سهام داشته است.

‫هدف از تجارت، رشد پرتفوی ماست. باید قبل از ورود به یک پوزیشن، ریسک خود را با دقت محاسبه کرده و همیشه به رشد پرتفوی توجه داشته باشیم.

  • ‫قیمت ورودی چقدر است؟
  • ‫استاپ لاس من چیست؟
  • ‫قیمت هدفی که من اکثریت پوزیشن خود را با آن می فروشم چقدر است؟
  • ‫مدت زمان معامله چقدر است؟
  • ‫حاضرم چه ریسکی در این پوزیشن بپذیرم؟

‫مثال ملموس در OP/USDC:

‫اول از همه، اجازه دهید به نمودار برگردیم:

OP — 1D
Trading Set-up

‫اگر من 10000 دلار در پرتفوی معاملاتی خود داشته باشم، حاضرم 2٪ را از دست بدهم که بالغ بر 200 دلار است. برای محاسبه تعداد توکن‌هایی که باید خریداری کنم:

  • ‫قیمت ورودی — قیمت توقف ضرر = 1.10 دلار — 1.02 دلار = 0.08 دلار ضرر برای هر توکن.
  • ‫بنابراین، برای محاسبه تعداد توکن ها: 200 دلار / 0.08 دلار = 2500 توکن.
  • ‫بنابراین، من می توانم 2500 توکن با قیمت 1.10 دلار بخرم و در صورت رسیدن به حد ضرر، 2 درصد از سبد سهام خود را به خطر می اندازم.
  • ‫با تقسیم خرید به 4 سفارش، می توانم 625 توکن در هر سفارش بخرم.

‫امیدواریم از خواندن این مجموعه آموزشی جدید در زمینه ترید و سرمایه گذاری لذت برده باشید.

‫‫🟤استراتژی فارمینگ: کجا باید توکن OP خود را فارم کنید

‫هر عضو کامیونیتی آپتیمیزم می تواند استراتژی فارمینگ خود را که در این خبرنامه منتشر شده است مشاهده کند. شما فقط باید استراتژی خود را در توییتر منتشر کرده و لینک آنرا از طریق DM برای من ارسال کنید.

‫این رایج ترین سوالی است که در سرور دیسکورد Optimism یافت می شود:

‫چرا اینقدر سوال می‌پرسند؟ جواب ساده است: در ایردراپ دوم OP، افرادی که جوایز ایردراپ اول خود را دامپ نکردند، پاداش گرفتند. بنابراین کاربران به این فکر می‌کنند که این مسئله برای ایردراپ‌های آتی هم ممکن است رخ دهد.

‫به همین دلیل، در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید با حداقل ریسک بهره‌وری پایداری کسب کنید و همچنین برای رای‌گیری OP خود را به کار ببرید، که این هم به شرط شرکت در ایردراپ دوم است.

‫توجه داشته باشید که توکن‌های OP باید حتماً در کیف پول شما در زمان اسنپ‌شات در ابتدای دوره قرار داشته باشند. تاریخ‌های مربوطه را در بخش «جدول زمانی گاورننس» در بالای این خبرنامه پیدا خواهید کرد.

‫این‌جا بهترین مکان‌ها برای فارم تکی OP شما را نشان می‌دهیم:

‫1. وب سایت DefiLlama را بررسی کنید و از فیلترهای زیر استفاده کنید:

  • Chain: Optimism
  • Token: OP
  • ‫‫Attribute: Single exposure

‫در اینجا عصاره ای از 10 بهترین استخر از نظر APY با رکورد در استخر وام دهی Tarot آورده شده است.

‫فقط روی فلش رو به بالا در کنار # استراتژی کلیک کنید تا به صفحه وب رسمی خزانه ها دسترسی پیدا کنید.

‫توجه: خزانه‌های Premia خزانه‌های گزینه‌ای هستند، بنابراین یک لایه پیچیدگی بیشتری در مقایسه با سایر خزانه‌ها به همراه داشته باشید.

‫2. Perpetual Protocol

‫قبلاً در شماره ۵ خبرنامه 🔴🔵Optimistic، خزانهHot Tubs را از Perpetual Protocol پوشش دادیم. برای درک نحوه‌ی کار این خزانه، نگاهی بیندازید.

‫خلاصه: این ولت یک ولت تک واریزی است، جایی که دارایی شما در یک استراتژی خنثی دلتا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال از طریق اختلاف قیمتی بین پروتکل‌های Perps و DEX های Optimism بهره‌مند می‌شود.

‫در میانه ماه ژوئن، Perpetual Protocol اعلام کرد که OP Hot Tub راه‌اندازی شده است.

https://twitter.com/perpprotocol/status/1669313745682673665

‫سپرده‌گذاری در خزانه OP محدود به ۱۰۰ هزار توکن است و در ولت OP-USDC به ۱۱۵ هزار دلار محدود شده است (شما فقط باید مبلغ خود را در ولت مشخص شده USDC سپرده کنید). جهت دسترسی به Hot tub اینجا کلیک کنید: https://vaults.perp.com/

‫در حال حاضر بازدهی خزانه OP از زمان شروع با نرخ ۳۵٪ بسیار بالاست، با این حال باید به این نکته توجه داشت که این نرخ به شدت به نوسان بازار وابسته است، بنابراین ما بسیار علاقه‌مند هستیم که ببینیم در طول زمان چطور پیش می‌رود. تجربه ما نشان می‌دهد که خزانه های محدود شده معمولاً بسیار سودآور هستند.

‫این Hot Tub ها فقط برای کاربران وایت لیست شده باز می‌شوند. اگر می‌خواهید عضو شوید، به اینجا مراجعه کنید: https://perp.com/hottub-signup

‫3.🎉Give Away🎉

‫اما خوانندگان عزیز، تیم ما به شما اهمیت می‌دهد. بنابراین، ما در قالب یک رقابت اولویت بر اساس زمان ثبت نام، ۱۰ برابر وایت لیست را با قوانین زیر به شما ارائه خواهیم داد:

  • ‫به این سوال به درستی پاسخ دهید: Perpetual protocol چند خزانه Hot Tub را ارائه می دهد؟
  • ‫کیف پول باید حداقل 100 OP داشته باشد
  • ‫برای اثبات هویت کیف پول خود، با سواپ 1x USDC به OP در هر DEX، یک Tx انجام دهید.
  • ‫پاسخ subli_defi را در توییتر + آدرس کیف پول خود را DM کنید

‫4. فارم کردن و رای دادن

‫یکی از چیزهایی که همه منتظرند این است که بتوانید در حالی که قدرت رای خود را برای اسنپ‌شات آینده در دسترس نگه دارید، فارم کنید و زنگ هشدار تنظیم کنید تا فراموش نکنید که OP خود را به کیف پول خود برگردانید. در طول این چرخه 13، فصل 4، کمک مالی پروژه، 1 ماموریت جالب تحت هدف شماره 4 وجود دارد: «دسترسی به گاورننس»:

‫1- Fig / Flipside Crypto می‌خواهد aOP (اثبات وجود توکن OP شما در AAVE) را که قدرت رای دهی را نگه می‌دارد، داشته باشد. برای مشاهده کامل پروپوزال، اینجا کلیک کنید.

‫امیدواریم این مقاله با انتظارات و سوالات شما در مورد بهترین مکان برای فارم کردن OP مطابقت داشته باشد.

‫‫‫🟠پادکست:

‫‫Lifi (یادداشت های کتبی موجود است)

‫‫‫‫‫‫‫‫توجه: 🔴پادکست آپتیمیستیک با Revelo Intel همکاری کرده تا یادداشت های مکتوب همه پادکست ها را ارائه دهد.

‫‫‫‫‫‫‫‫‫حساب های توییتر آپتیمیزم:

‫‫‫‫‫‫‫‫‫دیسکورد آپتیمیزم:

‫‫‫‫‫‫‫https://discord-gateway.optimism.io

‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫اکانت های سوشال Subli-Defi:

‫‫‫‫‫نسخه اورجینال این خبرنامه:

https://optimismbysublidefi.substack.com/p/74a86b44-42be-4163-80e5-a5413a812c98

--

--