معرفی انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی

Sidodas
3 min readMar 5, 2022

--

معرفی انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی

پالایشگاه سازان به عنوان تولید کننده معتبر جهانی انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی به منظور ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا اقدام به طراحی و ساخت انواع دستگاه های تصفیه آب نموده است. انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی نیز بسته به عملکردشان، خواص منحصر به فردی دارند. بهتر است بهترین فیلتر تصفیه آب را خریداری کنید زیرا فیلتر تصفیه آب خانگی نقش مهمی در عملکرد این دستگاه دارد. عدم تعویض به موقع فیلتر آب خانگی نه تنها باعث کاهش کیفیت آب آشامیدنی می شود، بلکه به سایر فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیز آسیب می رساند. برای تعویض انواع فیلتر تصفیه آب می توانید پکیج کامل فیلتر تصفیه آب خانگی را خریداری نمایید.

فیلتر غشایی

فیلترهای ممبران نسل جدید فیلترهای تصفیه آب هستند که بدون نیاز به مواد افزودنی آب را به طور کامل تصفیه می کنند. این زلال ساز تصفیه آب را از طریق روش های مختلفی مانند اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون انجام می دهد. فیلترهای غشایی در حذف آلاینده های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی از آب بسیار موثر هستند. بهترین دستگاه های تصفیه ممبران از قسمت های مختلفی مانند خط آب، غشای نیمه تراوا و خط فاضلاب تشکیل شده است. انواع این پالایشگاه ها را می توانید از طریق نمایندگی فیلتر ممبران خریداری کنید. غشاهای اسمز معکوس، غشاهای نانوفیلتراسیون و غشاهای اولترافیلتراسیون از انواع غشاهای فیلتر هستند.

فیلترهای فیبر

فیلتر فیبر یا فیلتر PP پرکاربردترین فیلتر در دستگاه های تصفیه آب خانگی است. این پالایشگاه ها با وجود هزینه کم، نقش مهمی در فرآیند تصفیه آب دارند. فیلتر رسوب الیافی که به عنوان فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب نیز شناخته می شود، وظیفه تصفیه فیزیکی آب را بر عهده دارد.

فیلتر الیافی صنعتی

فیلترهای الیافی در سایزهای 30 تا 60 اینچ برای مصارف صنعتی مناسب هستند.

فیلتر الیافی نیمه صنعتی

فیلترهای الیافی نیمه صنعتی معمولا در سایزهای 20 اینچی تولید می شوند.

فیلتر فیبر داخلی

برای مصارف خانگی باید از فیلترهای فیبر خانگی 10 اینچی استفاده شود.

فیلتر چرخان

فیلترهای آرایه پیچ خورده نیز ممکن است به عنوان فیلترهای رشته ای شناخته شوند. عملکرد فیلترهای نخ ریسی شده حذف ماسه، گل، ذرات رسوب شده در آب، خاک، گل و غیره است. برای حذف آلاینده هایی مانند فیلترهای نخی در دستگاه های تصفیه آب خانگی که اسمز معکوس انجام می دهند کارایی چندانی ندارند. این شفاف کننده ها اغلب در دستگاه هایی که از فیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند استفاده می شود. اگر حجم رسوبات سیلت مانند در آب مزرعه زیاد باشد، فیلتر چرخشی زودتر از موعد منقضی شده است و فیلتر چرخشی باید تعویض شود. مزیت زلال‌کننده‌های نخ ریسی شده نسبت به فیلترهای الیافی، توانایی این فیلترهای نخی برای حفظ حجم بیشتری از رسوب است.

فیلترهای آنلاین

فیلترهای درون خطی به گونه ای طراحی شده اند که محفظه و فیلتر با هم ترکیب شده و یک کپسول را تشکیل دهند. شیلنگ های بالا و پایین فیلتر قدیمی را بردارید، فیلتر جدید را جایگزین کنید و شیلنگ ها را دوباره به بالا و پایین فیلتر جدید وصل کنید. به این ترتیب صافی با دست تماس پیدا نمی کند، نشت آب و ریختن آب در اطراف آن به حداقل می رسد و در هنگام تعویض پالایشگاه سرعت کار افزایش می یابد.

فیلترهای کربن

فیلترهای کربنی ظرفیت زیادی برای حذف کلر و مواد آلی از آب دارند. هنگامی که آب از بستر فیلتر کربن عبور می کند، جذب بین ذرات آب و بستر فیلتر صورت می گیرد. آبی که از فیلتر کربن عبور می کند عاری از هرگونه ماده آلی و کلر خواهد بود. این فرآیند در نهایت باعث ایجاد بو، رنگ و طعم اشتباه آب می شود. با توجه به اهمیت زیاد فیلترهای کربنی موجود در دستگاه تصفیه خانه خود، باید مراقب تعویض به موقع این فیلترها باشید.

بسته فیلتر

اگر قصد خرید فیلتر تصفیه آب را دارید، خرید پکیج کامل فیلتر تصفیه آب را توصیه می کنیم. با توجه به زمان تعویض همزمان اکثر فیلترها، می توانید با خرید پک فیلتر تصفیه آب، هر فیلتری را که نیاز به تعویض دارد، تعویض کنید.

منبع: https://www.palayesazan.com/filters/

--

--