ŞİMDİ BEN NE OLUCAM?

Şimdi Ben Ne Olucam?
FC-EX
2 min readJun 5, 2022

--

Meslek grupları hakkında hap bilgilerin yer aldığı podcast serisi.

Şimdi Ben Ne Olucam projesi bir meslek seçimi aşamasındaki üniversite öğrencilerini ve hayatının herhangi bir noktasında başka bir mesleğe yönelmek isteyen çalışanları hedef kitlesi olarak alarak oluşturulan bir proje. Bu proje ile hedef kitlenin aklındaki bazı soruları aydınlatarak, onların seçimlerine yardımcı olmayı hedefledim. Proje hedefimi her hafta başka meslek grubundan biri ile, aynı kategorideki soruları sorduğum bir röportaj podcast yaparak gerçekleştirdim.

Toplam 8 bölümden oluşan projede aslında ilk bölümden itibaren oturmuş bir düzen ile ilerledim. Soracağım soruları proje başında, genel kitlenin en çok merak ettiği sorular olarak seçtim ve her konuğuma aynı soruları sordum. Böylece dinleyici nerede, hangi soru geleceğini ve hangi bilgiye ulaşabileceğini bilerek bölümlerini rahatlıkla dinleyebildi. 7 farklı meslek bölümü ve bir üniversite öğrencisi olarak benim okurken yaşadığım iş hayatındaki deneyimlerimi hedef kitlem ile paylaştığım bir bölüm mevcut.

Endüstri Mühendisliği ile başlayan podcast serisi, Mimar, Avukat, Diyetisyen, Apron Memuru, Mali Müşavir ve Aşçı olarak devam etti. Aslında toplumda genelde tercih edilen mesleklerle röportaj yaparken çoğunlukla, arada az kişi tarafından bilinen seçim yapılabilecek meslek de mevcut oldu.

Projemi daha geniş kitleye yaymak için bir Instagram ayağı oluşturdum. Orada her hafta takipçilerim ile yayınlanacak mesleği, bölümden bir spot cümleyi paylaştım. Instagram için bakıldığında göze güzel gelecek bir background çalışması yaptım ve bir düzen içerisinde durmasını sağladım.

Instagram: @simdibenneolucam

Şimdi Ben Ne Olucam? — Spotify Bölümler

Şimdi Ben Ne Olucam? — Instagram

https://www.instagram.com/simdibenneolucam/

--

--