سقف متحرک پارچه ای چیست؟ | قیمت و راهنمای خرید

Sina Szw
3 min readJul 30, 2024

--

سقف متحرک پارچه ای یک راه حل ایده آل برای سایه اندازی فضاهای باز هست، زیرا محافظت بیشتری در برابر عناصر مختلف ایجاد می کند. می توانید سقف متحرک خود را مطابق با آب و هوا تطبیق دهید، بنابراین به سادگی سقف را هنگام تابش خورشید باز کنید یا زمانی که باران شروع به باریدن کرد آن را ببندید تا همیشه برای شما بهترین عملکرد را داشته باشد. سقف متحرک پارچه ای یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فضای باز رستوران ها ،کافه ها و فضا های باز شخصی و عمومی است ، سقف های متحرک تولید شده در روفیران از بهترین متریال ها تولید میشود ، پروفیل های استفاده شده در پایه های سازه سقف ها از بهترین جنس آلومینیومی تولید میشوند، پارچه های pvc blackoutپنج لایه هم بهترین گزینه برای این محصولات است.

قیمت سقف متحرک

قیمت سایبان متحرک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  1. اندازه و ابعاد: هر چه سایبان بزرگتر باشد، پارچه و مواد بیشتری مورد نیاز است که می تواند هزینه را افزایش دهد.
  2. کیفیت مواد: پارچه ها، قاب ها و مکانیسم های با کیفیت بالاتر معمولاً قیمت بالاتری را به همراه خواهند داشت.
  3. گزینه های سفارشی سازی: ویژگی های اضافی مانند عملیات موتوری، کنترل از راه دور، روشنایی و سنسورها می تواند هزینه را افزایش دهد.
  4. پیچیدگی نصب: اگر نصب به ابزار یا تخصص خاصی نیاز دارد، ممکن است بر قیمت کلی تأثیر بگذارد.
  5. برند: برندها یا تولیدکنندگان با توجه قدمت که دارند و خدماتی پس از فروشی که ارائه می دهند، قیمت های متفاوتی دارند.

توصیه می شود هنگام تعیین هزینه یک سایبان جمع شونده این عوامل را در نظر بگیرید و برای مقایسه قیمت ها و ویژگی ها از چندین تامین کننده قیمت بگیرید.

حفظ حریم خصوصی با سقف متحرک پارچه ای

حفظ حریم خصوصی با سایبان پارچه ای جمع شونده را می توان از طریق چندین روش به دست آورد:

  1. یک سایبان با پارچه مات یا نیمه مات انتخاب کنید: انتخاب پارچه ای که پوشش کافی را فراهم کند و دید از بیرون را مسدود کند، می تواند به حفظ حریم خصوصی در فضای بیرونی شما کمک کند.
  2. پانل های جانبی یا پرده ها را انتخاب کنید: افزودن پانل های جانبی یا پرده ها به سایبان می تواند با ایجاد یک مانع در اطراف فضا، حریم خصوصی را بیشتر کند.
  3. سایبان را به صورت استراتژیک قرار دهید: سایبان جمع شونده را به گونه ای قرار دهید که خطوط مستقیم دید از املاک مجاور یا مناطق عمومی را مسدود کند.
  4. استفاده از صفحات یا کاشت های اضافی برای حفظ حریم خصوصی: گنجاندن صفحه های حریم خصوصی، پرده ها، یا گیاهان بلند در اطراف محیط سایبان می تواند به ایجاد فضای بیرونی خلوت تر و خصوصی تر کمک کند. با در نظر گرفتن این استراتژی ها و سفارشی سازی سایبان پارچه ای جمع شونده خود با توجه به نیازهای حریم خصوصی خود، می توانید از یک محیط خصوصی و راحت در فضای باز لذت ببرید.

عایق گرما و سرما با استفاده از سقف متحرک پارچه ای

چگونه سقف متحرک را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن سایبان جمع شونده، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با از بین بردن هر گونه زباله یا برگ از سایبان با استفاده از جارو یا برس نرم شروع کنید.
  2. یک ماده شوینده ملایم را با آب در یک سطل مخلوط کنید.
  3. از یک برس نرم یا یک اسفنج استفاده کنید تا به آرامی سایبان را با آب صابون بشویید.
  4. سایبان را کاملا با آب تمیز بشویید تا باقیمانده صابون از بین برود.
  5. اجازه دهید تا سایبان به طور کامل در هوا خشک شود قبل از اینکه آن را دوباره به داخل بکشید. مهم است که از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده که می توانند به پارچه سایبان آسیب برسانند، خودداری کنید. تمیز کردن و نگهداری منظم به افزایش عمر سایبان جمع شونده شما کمک می کند و به بهترین شکل ظاهر می شود.

بخش های تشکیل دهنده سقف متحرک

این قطعات معمولاً شامل ریل ها، قرنیزها، موتورها، وسایل روشنایی، پارچه، خروجی آب و پایه های آلومینیومی هستند. این عناصر با هم کار می کنند تا یک سیستم سقف پارچه ای جمع شونده کاربردی و زیبایی شناختی ایجاد کنند.

منبع:
https://roofiran.com/fa/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%B3%D9%82%D9%81-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DA%A9-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C

--

--