Cinema and Digital Media
FC-EX
Published in
3 min readAug 2, 2021

--

Yönetmen: Beril Özkayalar, Görüntü Yönetmeni: Beril Özkayalar, Yardımcı Yönetmen: Berk Özdemir, Kurgu: Beril Özkayalar

Belgesel Hakkında: Karaburun’a özgü olan ve çökertme dalyan balıkçılığı adı verilen avlanma yöntemi, yaklaşık 2000 yıldır yapılmaktadır ve kökeni bölgede yaşamış olan eski Rumlara dayanmaktadır. Balık sürülerinin geçtiği deniz kıyısına sabitlenmiş ağ, kazık, çapa, şamandıra gibi malzemelerden yapılan balıkçılık türüdür. Dalyan balıkçıları yılın yalnızca dört veya beş ayında verimli çalışabiliyor. Yılın bu verimli döneminde dahi balıkçılar son derece sabır gerektiren bir uğraş içerisinde yer alıyor. Yerli halkın hayatlarını kazanmak için yaptığı çökertme dalyan balıkçılığı, görece çok az insan tarafından biliniyor ve doğa ile olabildiğince barışık şekilde gerçekleştiriliyor. Deniz, dinginlik ve sabır içeren bu işi insanlara bir belgesel ile göstermek istedim.

Beril Özkayalar: 1997 yılında İzmir’de doğdum. İlkokul ve ortaokul yıllarım Güzelyalı’da geçti, sonra Urla’ya taşındık ve lise hayatıma Güzelbahçe’de devam ettim. Cengiz Topel Anadolu Lisesi’nde aynı yıl içinde önce okul başkanlığı seçimlerini sonra da ilçe öğrenci başkanlığını kazanıp Güzelbahçe ilçe öğrenci temsilcisi oldum. 2016’da İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinema ve Dijital Medya bölümüne %50 başarı bursuyla girdim. 2. sınıfta 2 kısa film (Drugzoned/Gölge) ve 1 belgesel (Rotasız Baran), 3. sınıfta ise tekrar kısa film (Nuray) çektim . İstanbul’da Jaguar Projects’de 2 ay staj yaptım ve Citroen Berlingo reklam filminde yönetmen yardımcısı olarak çalıştım. VOSMER İzmir için Volkswagen Golf reklam filmi ve ayrıca Ekonomi Üniversitesi tanıtım filmi için CMP Film ile birlikte çalıştım.

İletişim: berilozkayalar@gmail.com— instagram: berilozkayalarr

İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü 2021 yıl sonu seçme öğrenci projeleridir.

--

--