Cinema and Digital Media
FC-EX
Published in
2 min readJun 22, 2020

--

Sylvia Plath’ın ‘’Lady Lazarus’’ şiirinden esinlenen, doğa ile insan ilişkisini yansıtan bir deneysel film. Film hayattaki yolculukta kendini yitirmiş olma hissini, insanın içindeki boşluğu, korkuyu ve özlemi, ölümün bilinmezliğini bir rüya anlatısı gibi yansıtıyor. Bilinmeyen her zaman gizemli ve ürkütücü gözükür. Arayışlarımız hep o bilinmeyenleri bilmek içindir. Dört duvarın içinde sıkışmış hisseder ve kaçışı bulmaya çalışırız. Bazen bir çiçek yaprağında, bazen bir kuş kanadında, bazense denizin dibinde.

LADY LAZARUS (2020)

Kamera ve Kurgu: Ecem ÇELİK

ECEM ÇELİK

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde Sinema ve Dijital Medya son sınıf öğrencisiyim. TRT ve Umay Film’de stajımı tamamladıktan sonra İzmir Ekonomi Üniversitesi Moda Tasarımı bölümünün düzenlediği defilelerde ve katalog çekimlerinde moda fotoğrafçılığı ve backstage çekimleri yaptım. Öğrenciliğim esnasında bir uzun metraj filmde sanat yönetmenliği, birçok kısa filmde sanat yönetmenliği, yönetmen asistanlığı yaptım. Türkiye’de mültecilere yönelik ayrımcı dili değiştirmeyi hedefleyen ve Facebook Global Digital Challenge’da birincilik ödülü alan sosyal sorumluluk projesi Çocuk Gibi Bak/See Like A Child’a katkıda bulundum. İzmir Kısa Film Festivali ve Başka Sinema Ayvalık Film Festivali’nde gönüllü olarak çalıştım. Yönetmenliğini yaptığım ilk kısa filmim Ukde ulusal ve uluslararası pek çok seçkiye dahil oldu ve ödüller aldı.

ecemceliikk@gmail.com

https://www.linkedin.com/in/ecemcelik/

https://www.instagram.com/ecemcelik1/

https://www.instagram.com/ukdefilm/

FİLM SÜRECİ

Bu proje, koronavirüs/karantina dönemi ve sonrasında ortaya çıktı. Evde kaldığımız zaman diliminde yaşadığımız zorluklar ve yalnızlık hissi bu projeyi etkiledi. İnsanın doğaya verdiği zararların sonucunda doğanın bir intikamı olarak da görülebilecek olan koronavirüs, projemde doğa ve insan ilişkisini sorgulamama yol açtı. Bir kadının kendi yok oluşunu izleyişini yansıtmaya çalıştım. Bunu da ölümden çok bahseden ve çoğunlukla karamsar olan Sylvia Plath’dan ilham alarak yaptım. Plath’ın “Lady Lazarus” şiirinden aldığım parçalarla bir hikaye yarattım. Görüntülerin siyah beyaz olmasını tercih ederek minimalist bir yaklaşım sergilemeyi amaçladım.

İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi

Sinema ve Dijital Medya Bölümü 2020 yıl sonu seçme öğrenci projeleridir.

--

--