Cinema and Digital Media
FC-EX
Published in
4 min readAug 2, 2021

--

Bu video, bazı izleyicilerin rahatsız edici bulabileceği sahneler içermektedir.

Yönetmen: Selin Çataloğlu, Performans Sanatçısı: Selin Çataloğlu, Görüntü Yönetmeni: Çağıl Saydam, Kurgu: Çağıl Saydam, Selin Çataloğlu, Ses Tasarımı:Çağıl Saydam, Selin Çataloğlu, Görsel Efekt ve Makyaj: Erhan Uyur

Proje Hakkında: Günlük hayatın her köşesinde karşılaşılan ve protein tüketimi açısından gerekli olduğuna inanılan “et” aslında erkeklerin potansiyel şiddetini ortaya çıkaran bir nesnedir. Özellikle ataerkil toplumlarda “et” hiçbir zaman sofralarda eksik olmaz; her öğünde afiyetle yenir. Etin bu kadar sıklıkla ve fazla miktarda tüketilmesi ile evlerdeki çok eşlilik durumunun arasında da bir bağ vardır. Güç gösterisi için et yemeyi ön planda tutan toplumlar, kadın bedenini bir et parçası olarak görür ve ona sahip olduklarını düşünürler. Et yemeye doymadıkları gibi kadın bedenine karşı da aynı iştah ve doyumsuzluk içindedirler.

Öte yandan eti yenen hayvanların kadınsı temsili toplumda kadının sömürülmesini artırmaktadır. Tavuk kalçasının kadın kalçasıyla ilişkilendirilmesi ve medyada bu şekilde reklamının yapılması kadınları nesneleştirmektedir. Marketten et veya tavuk alırken, bu temsil, hiç kimse tarafından düşünülmese de bilinçaltında insanlara sunulan budur.

Bu projede başlangıçta sakin ve stabil bir şekilde çiğ etler yenirken, zamanla et yeme temposu artar. Tıpkı toplumlarda alışılagelmiş doyumsuzluk gibi, et yemek gittikçe daha iştahlı bir hale gelir. Bir noktada doyumsuzluk o kadar had safhadadır ki kadın bedeniyle özdeşleşmiş et parçaları bir kenara bırakılıp, doğrudan kadın eti parçalanmaya başlar. Temponun hızlılığı ve filmin giderek bozulması; ama bir yandan da performans sanatçısının kendi bedenini yerkenki sakin davranışları, toplumun gözünde kadın bedeninin sömürülmesinin normalleştirilmesine bir atıf niteliğinde.

Selin Çataloğlu: Ben Selin ÇATALOĞLU, 1998 yılında İzmir’de doğdum. 2016 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi Sinema ve Dijital Medya bölümünde öğrenim görmeye başladım. Aynı zamanda Anadolu Üniversitesi’nde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü öğrencisiyim. 3. Sınıfta tanıştığım Marina Abramović sayesinde performans sanatına ilgi duymaya başladım. Deneysel sinemaya olan ilgim ve performans sanatına olan merakımı aynı anda geliştirmek istediğim için bu tarzda projelerde çalıştım. Sanat yönetmenliğini üstlendiğim çeşitli kısa filmler ve reklam filmleri var. İnsanlarla olan güçlü iletişimimin de yardımıyla prodüktörlük yaptım. İzmir’de kurulmuş bir prodüksiyon şirketinde Marka Yönetim Sorumlusu olarak çalıştım. Daha çok kamera önünde olmayı sevdiğim için performans sanatlarında ilerlemek; görsel dilime güvendiğim için sanat yönetmenliğinde sektörde yer almak istiyorum.

İletişim: selinncataloglu@gmail.com — instagram: selinncataloglu

İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü 2021 yıl sonu seçme öğrenci projeleridir.

--

--