Cinema and Digital Media
FC-EX
Published in
3 min readAug 2, 2021

--

Yaratıcı Ve Yönetmen: Tuğçe Çelebi, Teknik Uzman Ve Yardımcı: Atıl Kan, Heykel Sanatçısı: Oğuz Yeşilay, Model: Sude Ekin Ve Tuğçe Çelebi

Proje Hakkında: Bu projemi kadınların yaşadığı güzellik baskısı ve kusursuzluk algısı üzerine bir eleştiri olarak yarattım. Kadınların geçmiş yüzyıllardan beri sürekli beden ölçülerinin standart kalıplar ile sınırlandırılması ve bu standartların günümüzde de kadınlar üzerinde kurduğu baskıyı toplum içerisinde görebiliyoruz. Kusursuzluk ve yada kusurlu olma hali kime ve neye göre seçildiğini anlamamak ile birlikte projemde söylemek istediğin kusurlu yada kusursuz beden diye bir şey olmadığını vurgulamak istedim. Herkesin bedeninin biricik ve hiçbir standart anlayışına uymak zorunda olmadığını anlatmak istedim. İnteraktif video yerleştirmesi projemin video kısmında kadın bedenlerinin belli bölgelerini kullanarak aslında kadın bedenlerine daha yakından bakıyor ve topluma göre güzellik standartlarına uymayan bedenleri sadece beden olarak algılıyoruz. Projemde pleksi camların yansıma gücünü kullanarak videomu tüm yüzeylerde aynı anda gösterebildim. Ve bu yansımalar aslında tüm kadınları temsil ediyor. İnteraktif kısmını sergiye gelen ziyaretçiler oluşturuyor. Ziyaretçiler aynı zamanda toplumu temsil ediyor diyebiliriz. Ziyaretçiler kadın bedenini bir özne olarak temsil eden heykele yaklaştıklarında hareket sensörü tarafından algılanıp duvarlarda oluşan yazıları görebiliyorlar .Bu yazılar kadınların söylemlerini temsil ediyor. Ziyaretçiler heykelden uzaklaştıklarında yazılar ortadan kayboluyor. Projektörün kadın bedenin heykeli üzerinde durması kadının kadına bakışını , kadının gözünü temsil ediyor.

Tuğçe Çelebi: 1997 yılında İzmir’in Çeşme ilçesinde doğdum. Sinemaya olan ilgim çocukken başladı. Başlangıçta bu ilgimin bir mesleki karşılığı olacağını düşünmemiştim, benim için daha çok bir eğlenceydi. Film izlerken kamera arkasında neler olduğunu hayal etmeye çalışırdım. Daha sonra kendim hikayeler yazmaya ve bunları cep telefonuyla çekmeye başladım. Buna arkadaşlarımı da dahil edip, bir ekip oluşturup, bu yazma, oynama ve çekme işini bir tür oyun haline getirdim. Lise son sınıfta bu işin gerçekten nasıl yapıldığını öğrenmeye karar verdim. Önceleri sinema okumak istemem ailemi şaşırttı, çünkü onlar çizime olan yeteneğim sebebi ile moda tasarımı okumamı bekliyorlardı. Buna rağmen sinemada karar kılmama sonuna kadar destek verdiler. Eğitim hayatım sürecince gerek kamera arkası gerek kamera önü olmak üzere birçok alanda deneyim kazandım. Mezuniyet projemde interaktif video yerleştirme projesi ile farklı bir tecrübe ve deneyim kazandım. Ağırlıklı olarak oyunculuk ve resim ile ilgileniyorum ama bunun yanı sıra senaryo yazarlığı ve yönetmenlik ilgimi çekiyor .

İletişim: tugceclb@hotmail.com — instagram: tugceclbi

İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Dijital Medya Bölümü 2021 yıl sonu seçme öğrenci projeleridir.

--

--