Achter-de-schermen-bij-Blendle #8

Sjamilla van der Tooren
4 min readJun 16, 2017

--

Hier weer eens een overzicht van wat we de afgelopen maanden gedaan hebben. We beginnen dit keer met een diepte-interview.

Interview met…

Mathieu
Data-analist, en naar eigen zeggen directielid van het Schaduw-MT

Wat doe je bij Blendle?
Ik ben data-analist bij Blendle en dat betekent dat ik alle cijfers over Blendle analyseer en in de gaten houd. We doen bijvoorbeeld vrij veel aan A/B-testen, om te kijken of een bepaald nieuw design of een nieuwe tekst beter werkt dan wat we nu hebben. Ook zorg ik ervoor dat Alexander, Jochem en Rick, ons MT, altijd op de hoogte zijn van de laatste stand van zaken.

Wat vind je het leukste en minder leuk aan werken bij Blendle?
Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik samenwerk met vrijwel iedereen binnen Blendle.

Doordat we erg data-driven zijn, wordt er vrijwel geen enkele beslissing genomen zonder eerst goed naar de data te kijken. Ik voorzie alle teams van die data, dus ik heb met iedereen te maken. Ook de wekelijkse massage is fijn.

Met wie binnen Blendle zou je graag een dag willen ruilen en waarom?
Oei, dat vind ik erg moeilijk want ik vind mijn werk echt heel leuk. Maar als ik zou moeten kiezen, dan denk ik dat ik een dag met Jochem wil ruilen, onze CFO. Hij gaat over alle geldzaken en dat vind ik heel interessant.

Het schijnt dat je een podcast hebt samen met Bram. Hoe zijn jullie op dat idee gekomen?
Nou, wat toevallig dat je daarnaar vraagt! Bram en ik hebben inderdaad een podcast. Het heet: “New Mic, Who Dis?”. Een collega van ons, Nick, zei dat Bram en ik een vlog moesten starten maar dat wilden we niet maar het leek ons wel leuk om iets te maken en toen hebben we maar een microfoon gekocht en zijn we in een belhok gaan zitten en hebben we een uur gepraat. Dat vonden we leuk en hebben we nog een paar keer gedaan. We hebben ook een keer mokken beschilderd met Alexander en gepraat over modeltreinen en sneakers. Je kunt alles beluisteren op nmwd.nl.

— — — En dan is het nu tijd voor de reclame, pling-pling-plong — — —

Dikke pluim voor Sander en Maurice, de mannen die onze partnerships regelen. De afgelopen maanden hebben ze vette acties opgezet met onder meer NS, Essent en Samsung.

Maar de grootste klapperrrr kun je maken als je een Vodafone-abonnement hebt (ACTIE LOOPT NOG, WEES ER SNEL BIJ, OP=OP) → dan krijg je 6 maanden gratis toegang tot Blendle Premium. (Heb je geen Vodafone? Beetje balen, maar ook dan kun je een week gratis krijgen — als je die nog niet had gehad.)

Da’s zeker de moeite waard, want behalve het beste uit 120 Nederlandse kranten en tijdschriften, lees je sinds deze maand met Blendle Premium ook het beste uit grote internationale titels als Time Magazine, The New Yorker, Vanity Fair en Fortune.

— — — Tot zover de reclame — — —

#Achterdeschermen

Code speaks louder than words
Ben je geïnteresseerd in “lightweight observations en bindings in Swift”? Dan moet je dit ff bekijken. Het is ons eerste opensource-project en we zijn er erg trots op. https://github.com/blendle/Hanson

Interviewing without a whiteboard
En dan nog iets: sinds een poosje staan we op deze whitelist https://github.com/poteto/hiring-without-whiteboards. Dat betekent dat developers ons een ‘company that doesn’t have broken hire process’ vinden. Klinkt twijfelachtig, maar we zijn er best trots op. We gaan dus niet over je schouder meekijken terwijl je code kalkt op een whiteboard, maar je krijgt een opdracht om thuis te maken en je komt een keer een dag meelopen op kantoor voordat je wordt aangenomen. Hoewel dit een lijstje voor devs is, zien al onze andere recruitmentprocessen er ook grotendeels zo uit.

De ronde van Hoog Catharijne
Voor mensen die deze nieuwsbrief al een tijdje ontvangen is het geen verrassing: onze kantoormoeder Anja is erg begaan met de gezondheid van haar kroost. Vorige maand sleepte ze ineens twee deskbikes het kantoor binnen. Inmiddels zijn we verwikkeld in een hevige strijd om de ‘Hot Coral Trui — #FF6255’.

Hey +1, neem er nog een
We vinden het zelf heel leuk om bij Blendle te werken en komen vaak thuis met de grootste verhalen. Onze verkeringen, vrienden, vriendinnen, huisgenoten en familieleden vinden dat best leuk om te horen, maar worden ook weleens gek van al die namen waar ze geen gezicht bij hebben. Daarom organiseerden we een +1-borrel. Iedereen was welkom en het was heel gezellig.

Oké, dat was het! Laat je ons weten wat je van deze nieuwsbrief vindt?

Groetjes, xoxo
Thijmen, Roland en Sjamilla

PS. In het kader van de grote voorjaarsschoonmaak heeft Sjamilla — met hulp van onze huisfotograaf Jackie — de ‘Werken bij Blendle’-internetwebsite zitten oppimpen. Behalve nieuwe foto’s staan er ook nieuwe banen op.

Heb je deze nieuwsbrief doorgestuurd gekregen en wil je hem graag zelf ook elke maand ontvangen? Schrijf je hier in: http://bit.ly/2apIaTL

--

--

Sjamilla van der Tooren

Sourcing and Recruiting = 💜. I am a tech sourcer|recruiter, I help great companies scale their tech teams and train recruiters how to source.