Roanne van Voorst over angst, focus, extreme sports, avontuurlijk leven en de toekomst

XII Waves Transformatie Podcast #68

Sjanett de Geus, MSc
Twelve Waves
2 min readMay 3, 2019

--

Roanne van Voorst is schrijfster, antropoloog, klimster en wetenschapper. Zo deed ze bijvoorbeeld onderzoek naar extreme sporters, verschillende soorten angst en werken zonder stress. Deze avontuurlijke en ambitieuze dame doet daarnaast ook aan lifestyle design en leeft precies het leven zoals zij dat het liefste wil doen.

Roanne van Voorst podcast

Ik was (ooit) een fanatieke klimmer. Tot ik geblesseerd raakte, en (nog belangrijker) een ongeluk kreeg in de rots. Ik ben er goed vanaf gekomen, maar ben nooit echt hersteld van de angst (wel van de blessure). Hoe overkom je je angsten? In de rots (zoals ik), in de auto of voor het spreken in het openbaar bijvoorbeeld? Ik vond Roanne haar tips en inzichten onwijs waardevol.

We hebben het daarnaast over stress, focus houden, de toekomst en het leven van een schrijver. Een veelzijdige en inspirerende podcast dus deze week!

Bekijk

Tip: Roanne heeft zelf ook een Ted talk gegeven op de universiteit van Wageningen, ze heeft een duidelijke boodschap voor iedereen die deze wereld een stukje duurzamer wil maken.

Bekijk de Ted talk hier: https://www.youtube.com/watch?v=pd-aFroeAWI

Over Roanne van Voorst

Wat verder aan bod komt:

Ook interessant:

Originally published at Twelve Waves.

--

--

Sjanett de Geus, MSc
Twelve Waves

Sjanett is vice-president van Twelve Waves en daarnaast entrepeneur, spreker, psychologisch wetenschapper, podcaster en meervoudig kampioen kettlebellsport