برنامه نویسی بلوکی چیست

Software Specialist
2 min readApr 30, 2024

--

پس از بررسی تمام اطلاعات ذکر شده در مورد کدگذاری بلاک د برنامه نویسی بلوکی ر مقاله، سوال بزرگ بعدی این است که چگونه می توانید فرزندان خود را وادار به یادگیری کدگذاری بلاک کنید؟

نگران نباش؛ برای کمک به شما، برخی از منابع رایگان و پولی ر برنامه نویسی بلوکی ا فهرست می کنیم که بچه ها می توانند بدون زحمت مفاهیم کدگذاری بلوک را یاد بگیرند و از آنها استفاده کنند.

اگر کودک شما بین 5 تا 7 سال سن دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که او را مجبور کنید از طریق بلوک های بصری کدنویسی را یاد بگیرد، و MIT Media Labs Scratch این پلت برنامه نویسی بلوکی فرم بلوک بصری باورنکردنی را طراحی کرده است که مفهوم کدگذاری بلاک را به بچه ها آموزش می دهد.

این به بچه ها اجازه می دهد تا بازی های سرگرم کننده، برنامه ها و هر چیزی که می توانند تصور کنند بسازند. Scratch فضایی را برای کودکان فراهم می کند تا خلاقیت خود را ایجاد کنند، و آنه برنامه نویسی بلوکی ا می توانند هر چقدر که می خواهند خلاق باشند.

Code.org یک پلتفرم بسیار محبوب است و توسط بسیاری برنامه نویسی بلوکی از مدارس دولتی برای آموزش کدنویسی مقدماتی به بچه ها استفاده می شود.

Code.org همچنین با Minecraft، Scratch و پلتفرم‌های مختلف دیگر برای ایجاد ماژول‌هایی که ساخت بازی‌ها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را در بین بچه‌های مدرسه تشویق می‌کنند، همکاری کرده است.

بهترین بخش در مورد code.org این است که آنها از یک رویکرد برنامه نویسی بلوکی سیستماتیک برای آموزش به بچه ها پیروی می کنند.

آنها به جای متن روی گزینه‌های کشیدن و رها کردن تأکید می‌کنند آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ، که باعث نمی‌شود بچه‌ها احساس جدیدی در کدنویسی کنند. در عوض، آنها از آزمایش با آن لذت می برند.

3. Bitsbox (پرداخت شده)

جعبه بیت

Bitsbox تجربه عملی را برای بچه ها فراهم می کند و برنامه نویسی بلوکی یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای آن انتخاب کنید.

مدل آنها بر اساس اشتراک است، و هر ماه، آنها یک پروژه با موضوع کدنویسی ارائه می کنند تا جدا از یادگیری مفاهیم، بچه ها بتوانند پروژه های زنده عملی خود را برای تقویت مهارت برنامه نویسی بلوکی های خود امتحان کنند.

4. کدینگال (پرداخت شده)

کدینگال-سایت

کدینگال یکی از پلتفرم‌های عالی است که در آن بچه‌ها می‌توانند با کمک معلمان مجرب بر هنر کدنویسی مسلط شوند.

چیزی که کدینگال را منحصر به فرد می کند این است که آنها هر کودکی را شبیه دیگران نمی دانند. در عوض، آنها به ایجاد یک سفر شخصی برای هر بچه اعتقاد دارند تا از هر بیت کدنویسی لذت ببرد.

کدینگال توسط دو فارغ التحصیل IIT تاسیس شده است که معتقدند هر بچه ای باید عاشق کدنویسی شود و باید بتواند هر آنچه را که تصور می کند، اعم از بازی، برنامه، کاراکتر یا هر چیزی که در ذهن یک بچه می افتد، بسازد.

بهترین بخش در مورد کدینگال این است که آنها با ه Block programming زاران بار تماس برای خرید دوره اصرار نمی کنند، اما یک کلاس رایگان

--

--