نرم افزار برنامه نویسی کودکان

Software Specialist
2 min readApr 3, 2024

اگر می خواهید برنامه نویسی را به کودک خود آموزش دهید، نرم افزار برنامه نویسی کودکان بهتر است با برنامه های رایگان برنامه نویسی برای کودکان شروع کنید که برای مبتدیان ایجاد شده اند. Grasshopper به کدنویس های آینده کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه جاوا اسکریپت را به روشی سرگرم کننده و آسان بنویسند. با Grasshopper، بچه‌های شما می‌توانند کدنویسی را در هر کجا یاد بگیرند، نرم افزار برنامه نویسی کودکان از تلفن همراهشان گرفته تا iPad و مرورگرهای وب.

برنامه های کدنویسی برای کودکان

#12. VidCode

Vidcode یک برنامه کد نویسی است که با در نظر گرفتن دختران ایجاد شده است. با آموزش ساخت افکت های ویدئویی با کد، دختران را با برنامه نویسی کامپیوتر آشنا می کند. با استفاده از این، زبان آموزان می توانند ویدیوها را آپلود کنند، برنامه ریزی افکت های ویدیویی را یاد بگیرند و ساخته نهایی را با نرم افزار برنامه نویسی کودکان دوستان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، بچه ها در حال کدنویسی و یادگیری با یکدیگر هستند.

همچنین ببینید: تربیت فرزندان مسئولیت پذیر: 11 قانون خانه برای نوجوانان که باید آنها را وضع کنید

شماره 13. کدستر

Codester یک بازی پازل منطقی سرگرم کنند آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه نرم افزار برنامه نویسی کودکان است که مغز کودک شما را با مفاهیم برنامه نویسی آزمایش می کند. برای دانش آموزان در تمام سنین بین دبستان و دبیرستان عالی است. این دانش آموزان را قادر می سازد تا پروژه ها و برنامه های تعاملی را هم در کلاس درس و هم در خانه ایجاد کنند.

شماره 14. mBlock

mBlock اپلیکیشنی است که توسط Makeblock توسعه یافته است. این نرم افزار بر ارائه آموزش STEAM (علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات) به کودکان متمرکز شده است. با mBlock، کودکان می توانند از جعبه های کشیدن و رها کردن و پایتون برای طراحی بازی ها و ایجاد انیمیشن استفاده کنند. mBlock همچنین به کودکان نرم افزار برنامه نویسی کودکان اجازه می دهد تا ربات ها را برای انجام وظایف خاص برنامه ریزی کنند.

mBlock

شماره 15. برنامه LEGO BOOST

LEGO BOOST یک برنامه همراه برای LEGO BOOST Creative Toolbox است — که یک کیت ابزار رباتیک برای کودکان بین 7 تا 12 سال است. جعبه ابزار به بچه ها وظیفه می دهد تا نرم افزار برنامه نویسی کودکان رباتی به نام Vernie بسازند و سپس آن را برای انجام اقدامات خاص با استفاده از کشیدن برنامه ریزی می کند. و قالب کدنویسی را رها کنید. بیش از 50 فعالیت برای درگیر نگه داشتن بچه ها، همراه با چندین فیلم و دستورالعمل برای راهنمایی آنها در طول فرآیند وجود دارد.

برنامه LEGO BOOST

آشنایی کودکان با کدنویسی در سنین نرم افزار برنامه نویسی کودکان پایین فراتر از یک ایده خوب است، بلکه یک ضرورت است. و اگرچه ممکن است مستقیماً بر مسیر شغلی آنها تأثیر نگذارد، درک آنها از فناوری مورد استفاده Children’s programming software روزانه بسیار مهم است. همچنین آنها را به مهارت های بسیار مطلوب در حل مسئله، تفکر منطقی، ارتباط و همکاری مجهز می کند.

--

--