هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان

Software Specialist
4 min readMay 12, 2024

--

مدل‌های زبان بزرگ (LLM) —هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ی کودکان طبیعی را تولید می‌کنند، مانند GPT-4، Claude یا Llama 2، که از جمله، ترجمه ماشینی آنلاین و عملکرد ربات‌های گفتگو را امکان‌پذیر می‌کنند.

هوش مصنوعی چیست

Speech Synthesis — فناوری که متن را به گفتار با صدای واقعی تبدیل می کند — منطقه ای که در آن راهکارهای ElevenLabs، OpenAI یا Unreal Speech به طور خاص برجسته می شوند. با استفاده از آنها، می توانید با استفاده از صدها صدای موجود، گفتاری پراحساس ایجاد کنید.

تشخیص گفتار — گفتار را می شناسد و آن را به عنوان متن ذخیره می کند. تبدیل گفتار ضبط شده به مطالب نوشتاری و همچنین تمرین تلفظ را آسان تر می کند — به راحتی متوجه خواهید شد که تلفظ هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان شما نادرست است، زیرا ابزار به سادگی آن را تشخیص نمی دهد.

جستجوی معنایی — محتوا را نه تنها با کلمات کلیدی، بلکه با تجزیه و تحلیل معنای پرس و جو جستجو می کند. این بسیار مفید است زمانی که کلمه ای را در یک زبان خارجی نمی دانید و نیاز دارید که به صورت توصیفی بپرسید. این به شما امکان می دهد جملات کاملی را در برنامه Taalhammer بیابید یا ایجاد کنید که ارزش افزودن به سیستم پخش هوشمند را دارند.

یادگیری ماشینی (ML) — یکی از کاربردهای مهم یادگیری ماشین در یادگیری زبان، تنظیم مکانیسم تکرار فاصله دار یا تکرار مبهم است. با استفاده از آن، Taalhammer سعی می کند بهتر تاریخ هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان را پیش بینی کند که شما باید یک بار دیگر یک جمله را تکرار کنید تا آن را سریع و موثر به خاطر بسپارید.

اهمیت هوش مصنوعی برای کودکان

هوش مصنوعی بدون شک فرآیند یادگیری را غنی می کند. با این حال، فرد باید به تنهایی کار کند تا عادت یادگیری را — ترجیحاً روزانه — ایجاد کند، که برای کسب مهارت‌ها در سطحی لازم است که مکالمه را امکان‌پذیر کند.

اهداف هوش مصنوعی

ترکیبی هوشمندانه از فناوری های فوق منجر به به اصطلاح S2ST — ترجمه گفتار به گفتار می شود. این اجازه می دهد، در میان چیزهای دیگر، مکالمه به یک زبان خارجی، ترکیب تمرین مکالمه در یادگیری زبان و دادن بازخورد فوری در مورد تلفظ یا دستور زبان. هوش مصنوعی همچنین امکان شخصی سازی یادگیری را فراهم م هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان ی کند، به عنوان مثال، مواد و روش ها را با سبک های یادگیری فردی تطبیق می دهد.

کلاس های هوش مصنوعی

با ChatGPT چت کنید

اگر می خواهید قابلیت های زبانی هوش مصنوعی مولد را به صورت رایگان آزمایش کنید، چندین انتخاب دارید. برای مثال می‌توانید یک سؤال صوتی از چت Google Gemini یا Microsoft Copilot بپرسید. فقط روی نماد میکروفون در سمت راست پنجره ورودی متن کلیک کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی نماد بلندگو که هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان در گوشه سمت راست بالای پاسخ چت قرار دارد، پاسخ را پخش کنید.

با این حال، جالب ترین گزینه ChatGPT است، حتی در نسخه رایگان آن. با این حال، در اینجا، باید از برنامه تلفن همراه موجود برای دانلود در Google Play، برای دستگاه‌های Android، یا App Store، برای دستگاه‌های Apple استفاده کنید.

برنامه ChatGPT اخیراً یک ویژگی چت صوتی را ارائه کرده است هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان — به عنوان مثال به زبان انگلیسی. برای استفاده از آن و بهبود مهارت های شنیداری و گفتاری:

برنامه ChatGPT را در تلفن هوشمند خود به آخرین نسخه دانلود یا به روز کنید.

در برنامه، روی نماد هدفون در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

هنگامی که فرمان صوتی ظاهر شد، روی «شروع چت» کلیک کنید و آماده پشتیبانی از فرآیند یادگیری زبان هستید!

شروع کنید به صحبت کردن در میکروفون تلفن هوشمند، پرسیدن سوال یا درخواست مورد نظر خود — به عنوان مثال، به زبان انگلیسی.

به پاسخ مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT گوش دهید. با ضربه هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان زدن روی صفحه، می توانید در صورت طولانی بودن پاسخ، قطع کنید.

اپلیکیشن موبایل ChatGPT

برنامه ChatGPT

واقعاً به همین سادگی است! عملکرد چت صوتی هوش مصنوعی برای تمرین صحبت کردن و گوش دادن به زبان خارجی عالی است. به عنوان مثال، می توانید از ChatGPT بخواهید خود را معرفی کند و سپس چیزی در مورد خودش به شما بگوید. یا از ربات چت بخواهید که کارهای روزمره یا سرگرمی های خود را شرح دهد هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان . این به شما امکان می دهد واژگان و عبارات جدیدی را یاد بگیرید. خلاق باشید و موضوعات مکالمه خود را مطرح کنید!

با این حال، به یاد داشته باشید که همانطور که Mateusz Wiącek، یکی از سازندگان برنامه Taalhammer می گوید:

مکالمه ChatGPT دقیقاً منجر به فراگیری زبان نمی شود … تمرین خوبی به عنوان آمادگی برای مکالمه با یک انسان است، اما در فرآیند یادگیری جایگزین آن نمی شود.

ماتئوش ویچک

شما می توانید یک مکالمه با ChatGPT را به عنوان شبیه سازی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان یک مکالمه واقعی در نظر بگیرید. به پاسخ های آن گوش دهید، سؤالات اضافی بپرسید و به سؤالات ربات چت پاسخ دهید. سعی کنید آزادانه و روان صحبت کنید.

گرامر بدون راز، اما با هوش مصنوعی در یادگیری زبان

مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند قواعد دستور زبان را به روشی قابل دسترس و محاوره‌ای توضیح دهند. بنابراین هوش مصنوعی می تواند به شما در یادگیری گرامر نیز کمک کند. به عنوان مثال، Grammarly می تواند به طور مداوم متون شما را از نظر غلط املایی و حتی اشتباهات گرامری و سبکی بررسی کند.

از همه جالبتر، هوش مصنوعی همچنین می تواند به شما در تهیه جملات کمک کند تا به شما کمک کند مسائل گرامری را بدون استرس یاد بگیرید، آماده اضافه شدن به Taalhammer! اما چگونه می توان به این امر دست یافت؟

من یک دستور آماده برای شما دارم که Artificial intelligence in plain language for children هلندی را با Taalhammer یاد بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در یک چت رایگان هوش مصنوعی مانند Bing قرار دهید:

--

--