چرا شروع برنامه نویسی برای کودکان اهمیت دارد

Software Specialist
5 min readMar 3, 2024

--

Glitch از طریق جامعه آنلاین فعال خود، کاربران را تشویق به شروع برنامه نویسی برای کودکان همکاری و اشتراک گذاری برنامه هایی که ایجاد می کنند، می کند. دانش آموزان می توانند وب سایت بسازند، با جاوا اسکریپت کدنویسی کنند و بازی های برنامه نویسی انجام دهند. این سایت دسترسی رایگان به سطوح پایه را فراهم می کند. نرخ های حرفه ای از 8 دلار در ماه شروع می شود.

Gameblox

با Gameblox، بچه‌ها از کدنویسی برای ایجاد بازی‌های خود یا ساخت بازی‌های موجود در کتابخانه سایت استفاده می‌کنند. Gameblox یک ابزار رایگان در مرورگر یا از طریق برنامه شروع برنامه نویسی برای کودکان های اندروید و اپل است و همچنین دارای تالارهای گفتگوی کاربران است.

مروری بر Codecademy را بخوانید

نماد فلش-دایره-راست

علاقه مند کردن بچه ها به مفاهیم برنامه نویسی

والدین و معلمان می توانند اصول برنامه نویسی را در خارج از شروع برنامه نویسی برای کودکان صفحه نمایش به بچه ها ارائه دهند. برای مثال، والدین می توانند از سینی مافین، کاغذ، قیچی، نشانگر و اسباب بازی های کوچک برای تقلید از توسعه الگوریتم استفاده کنند. مربیان همچنین می‌توانند با بچه‌ها باور کنند، نقش‌های ربات و کدنویس را بازی کنند، یا مفاهیم برنامه‌نویسی شرطی پیشرفته‌تری را از طریق بازی‌ها آموزش دهند.

والدین همچنین می‌توانند بازی‌های خارج از منزل را تغییر دهند، مانند شکار گنج، و رهبر را دنبال کنند تا بچه‌ها را در مورد کدنویسی هیجان زده کنند. این فعالیت ها همچنین می توانند کاربردهای متنوع و جالب برنامه نویسی کامپیوتری را نشان دهند.

کلاس‌ها و کلوپ‌های حضوری نیز می‌توانند الهام بخش بچه‌ها د شروع برنامه نویسی برای کودکان ر هنگام یادگیری کدنویسی باشند. برخی از منابع ذکر شده در بالا، مانند Code.org، ابزارهایی را برای یافتن کلاس های محلی ارائه می دهند. والدین می توانند با مدیران مدرسه یا کتابداران صحبت کنند تا در مورد امکان راه اندازی یک کلوپ کدنویسی صحبت کنند.

بچه ها همچنین ممکن است به دنبال فعالیت های مبتنی بر STEM باشند که از برنامه نویسی استفاده می کنند، مانند تیم روباتیک مدرسه.

یادگیری کدنویسی اکنون می تواند بعداً نتیجه دهد

کودکان در هر سنی می توانند با یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی شروع برنامه نویسی برای کودکان کامپیوتر، زمینه را برای مشاغل هیجان انگیز فراهم کنند. بسیاری از مشاغل به تجربه کدنویسی نیاز دارند یا ترجیح می دهند. بچه ها و والدین ممکن است از این که بدانند طراحان گرافیک، انیماتورها، و تدوینگران فیلم و ویدیو همگی از اصول علوم کامپیوتر در مشاغل خود استفاده می کنند شگفت زده شوند.

با رواج فزاینده فناوری در بسیاری از صنایع، حتی دانش ابتدایی کدنویسی می‌تواند به بچه‌ها کمک کند فارغ از اینکه در نهایت تصمیم به دنبال کردن چه شغلی دارند.

دانش‌آموزان می‌توانند مهارت‌های کدنویسی خود را بدون دنبال کردن شروع برنامه نویسی برای کودکان مدرک علوم کامپیوتر تقویت کنند. بوت‌کمپ‌های کدنویسی به زبان‌آموزان کمک می‌کنند و به جمع‌آوری رزومه‌ها یا آماده‌سازی ثبت‌نام برای مشاغل کدنویسی در توسعه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی رایانه کمک می‌کنند. BLS گزارش می دهد که بسیاری از مشاغل رایانه ای و فناوری اطلاعات حقوق متوسط ​​بالای 100000 دلار دارند، از جمله دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعات و توسعه دهندگان نرم افزار.

با رواج فزاینده فناوری در بسیاری از صنایع، حتی دانش ابتدایی کدنویسی می‌تواند به بچه‌ها کمک کند فارغ از اینکه در نهایت تصمیم به دنبال کردن چه شغلی دارند. در زیر چندین شغل وجود دارد که نیاز به مهارت کدنویسی دارند.

هنرمندان و انیماتورهای جلوه های ویژه

هنرمندان و انیماتورهای جلوه های ویژه

طبق BLS، هنرمندان جلوه‌های ویژه و انیماتورها از ماه می 2020 به طور متوسط 77700 دلار دستمزد داشتند. BLS همچنین رشد 4 درصدی را از سال 2019 تا 2029 پیش‌بینی می‌کند. هنرمندان جلوه‌های ویژه و انیماتورها استعداد هنری و مهارت‌های رایانه‌ای را برای متحرک کردن شخصیت‌های فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی شروع برنامه نویسی برای کودکان ترکیب می‌کنند. آنها به زبان هایی مانند Python و Lua کد می نویسند.

درباره انیماتورها بیشتر بدانید

توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال

توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال

BLS گزارش داد که توسعه دهندگان وب و طراحان دیجیتال از می 2020 میانگین دستمزدی معادل 77200 دلار دریافت کردند. این سایت رشد شغلی 8 درصدی را از سال 2019 تا 2029 پیش بینی می کند که بسیار سریعتر از میانگین ملی است. توسعه دهندگان وب سایت هایی را ایجاد می کنند و آنها را در حال اجرا نگه می دارند. طراحان وب بیشتر بر روی کاربر تمرکز می کنند و مطمئن می شوند که سایت خوب به نظر می رسد و به خوبی کار می کند. هر شروع برنامه نویسی برای کودکان دو شغل از زبان های برنامه نویسی مانند HTML استفاده می کنند.

درباره توسعه دهندگان وب بیشتر بیاموزید

توسعه دهندگان نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار

طبق گزارش BLS، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از ماه مه 2020 دستمزد متوسط ​​110140 دلار دریافت کردند. BLS تقاضای بالایی را در دهه آینده پیش بینی می کند و رشد 22 درصدی را از 2019–2029 پیش بینی می کند. توسعه دهندگان نرم افزار برنامه هایی مانند برنامه های موبایل و وب یا سیستم عامل ها را ایجاد می کنند. شروع برنامه نویسی برای کودکان آنها با استفاده از زبان هایی مانند جاوا و پایتون، سیستم های نرم افزاری را برنامه ریزی می کنند و اغلب برنامه ها را کدنویسی می کنند.

درباره توسعه دهندگان نرم افزار بیشتر بدانید

راهنمای کدنویسی برنامه های بوت کمپ

بهترین برنامه های بوت کمپ کدنویسی

15 بهترین بوت کمپ کدنویسی آنلاین با ارزش

سوالات متداول

چه سنی برای شروع کدنویسی مناسب است؟

بچه ها می توانند یادگیری اصول کدنویسی را از سن 5 سالگی و گاهی زودتر شروع کنند. بازی‌های مبتنی بر تصویر به پیش‌خوان‌کنندگان اجازه می‌دهند تا مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی را بدون نوشتن خطوط واقعی کد درک کنند.

آیا فعالیت هایی برای کودکان مهدکودک وجود دارد که مفاهیم کدنویسی را آموزش می دهند؟

آره. والدین می توانند بازی های بدون صفحه نمایش مانند پیچ و خم ها، گنج یابی، Simon Says را تغییر دهند و برای آموزش مفاهیم اساسی از رهبر پیروی کنند. وب سایت ها و برنامه هایی مانند Scratch، Tynker و Coding Safari نیز کدنویسی را از طریق بازی ها آموزش می دهند.

کد نویسی اولیه چقدر دشوار است؟

بچه ها می توانند کدنویسی اولیه را نسبتاً آسان یاد بگیرند. Start programming for kids برنامه‌های مبتنی بر بلوک به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا در آن شرکت کنند

--

--