Два роки життя в Італії: ментальність, про італійців та як змінилася Україна

Stay in UA
5 min readFeb 18, 2019

--

Роман Мельник

24 роки, фотограф

«Коли прилетів в Італію я знав українську, російську, англійську і що чао це пока. Як виявилося чао це ще й привіт.»

Що спільного у українців та італійців?

В Італії проживають дуже різні люди. Якщо порівняти південні регіони з північними — це приблизно як у нас східна та західна Україна. Вони можуть відкрито один одного недолюблювати і вірити численним стереотипам. Візьми когось з Мілану та Палермо і так само зі Львову та Донецьку — це буде аналогічна ситуація.

Я би виділив дружелюбність. Ця риса в них поширена. Дуже відкриті до тих хто приходить до них в гості. Не настільки як у східних країнах, де гість це вважається за подарунок бога. Але накормити, напоїти вони вміють.

Чим ми відрізняємося?

Вони вміють відпочивати, жити для себе. Вони кайфують від життя. Вони правильно поєднують у своєму житті роботу і відпочинок. Попрацювали зранку — сієста — потім знову попрацювали — і ввечері всі відпочивають.

Сім’я дуже важлива. Особливо, сімейна вечеря. Зрозуміло, що у великих містах є ті хто більш індивідуалісти. Але загалом, разом сидіти за столом, пити вино і говорити — це норма.

Стосовно маленьких містечок. Чим південніше їдеш, тим меньше шансів поїсти з двох до шести. Бо в сієсту ти нічого не знайдеш. Що до великих міст, доставка товарів, супермаркети та ресторани працюють так само як у нас.

Італійці думають що у нас всі бажають тост: «На здоров’я». Постійно їм пояснював, що це не так. Так говорять поляки та серби. В нас кажуть що хочеш, але не на здоров’я. Їм легше пояснити про: «Будьмо», замість того щоб розписувати все в деталях. В меня був цікавий досвiд пояснювати значення фрази: «На коня».

Що стосовно побуту італійців? Наприклад, я знаю, що в Ізраїлі немає підвіконнь та батарей як у нас. Чи є щось що тебе здивувало?

З дрібниць у побуті можна виділити, що вдома за обідом чи вечерею вони міняють тарілку під кожну страву.

В тарілку з під першого (а це у них зазвичай паста або різотто, а не супи, як прийнято у нас) тобі не покладуть основну страву. Також, відмітив, що у них не виставляють на стіл усе й одразу як у нас, а зазвичай подають страви по черзі.

Про ментальну несхожість с українцями

Старше покоління топить за спілкування. В них набагато більше довіри до людей. Я не знаю, може це вплив у нас Радянського Союзу, коли знаєш всі бояться про щось розказувати. Там навпаки прекрасно розуміють, що чим більше вони спілкуються один з одним — тим більше шансів завести дружні відносини.

Вони кожен день п’ють вино? Можно сказати, що це залежність?

У них немає залежності. Вони просто п’ють. Там я задумався: «Чого п’ю більше води, вина чи кави?».

В тому щоб випити бокал вина в сієсту немає нічого поганого. Вина хороші. В основному це сухе вино. Різницю у ставленні до алкоголю я б виразив наступними словами — зазвичай, у нас люди п’ють і закушують, у них їдять і запивають. Це абсолютно інший підхід до вживання алкоголю.

Я не бачив людей які були б п’яні як у нас. Немає такого, що за вечерею починається: «Ти мене уважаешь?». Якщо вина більше випив — скоріше будешь втомлений, не буйний.

Після повернення що перше ти помітив?
У першу чергу варто сказати, що у нас в Україні зміни відбуваються з різною швидкістю. Якщо взяти моє рідне місто Ковель та загально Волинську область, то мабуть я б не зміг сказати, що помітив якісь зміни.

Що стосується Києва, то тут все ж зміни прослідковуються більш очевидно. Коли я повернувся у мене склалося враження, що місто стало чистішим, більш облаштованим, в центрі з’явилась велика пішохідна зона на контрактовій і в місті. Насправді це дуже круто і створює більш комфортну атмосферу.

Також я б сказав, що у Києві стало помітно більше іноземців. Це реально відчувається коли просто гуляєш центром міста.
Окрім того, за останні декілька років в Україні з’явилось чимало вітчизняних брендів одягу, що також не може не радувати.
Взагалі зміни є, відчувається прогрес в правильному напрямку. Можливо не настільки, як цього б хотілось, але безумовно розвиток є.

Ром, останнє питання. Як вважаєш, що буде з Україною у майбутньому?

Нормально все будет. Нормально, якщо в Україні люди навчаться робити бізнес, яким бізнес має бути. Тобто будуть поважати закони і зможуть влитися в глобальний ринок.

Агробізнес розвинений. Нам не вистачає промисловості. Наприклад, робити свою високотехнологічну продукцію. Якщо ні, то хоча б навчитися торгувати з Європою. Одне діло базар, інше — ринок. Якщо залишатися на базарі, то можна торгуватися, крутитися. Якщо йдеш на ринок є конкретні правила, розуміння, прорахунок скільки заробиш. Якщо є ринок то можна планувати, базар — це торгуватися, але плани будувати не можна.

Хочеш приєднатися? Заповнюй форму: bit.ly/stayinua_people

Роботи Роми: https://www.instagram.com/r._muller/

Наша сторінка: https://www.instagram.com/stayinua/

--

--