摩登西西弗斯

應該係 Medium 首個香港人做完性別適合手術嘅 diary:擴陰之旅 I

Betha Talks
10 min readJun 9, 2024
除咗直接放個擴陰器出嚟,我諗唔到有咩插圖了,請見諒

上一篇文講咗好多手術後嘅生活小細節,當中有略略提到下通模/dilation。再講多次,喺跨性別語境下 dilation 係指利用棒狀嘅模具 dilator,定期插入由手術構成嘅陰道,防止手術後陰道內嘅皮膚、組織癒合導致陰道萎縮,以保持、擴張陰道嘅闊度同深度。

感覺上「通模具」係個比較普通話/國語嘅叫法,喺我睇過嘅極少數講術後跨性別女性嘅香港新聞、文章入面,好似叫「擴陰」比較多,而枝模具就叫「擴陰器」。唔知當初諗呢啲名嘅人係咪為咗喺粵語食字,不過感覺「擴陰」呢個講法比較易 visualize,所以今次就採用呢個講法啦。

點解要擴陰

接受陰道形成術嘅跨性別女性,原則上都需要擴陰,以維持、擴張陰道嘅闊度同深度。唔通嘅話得唔得?得,唔會死,亦唔會影響尿道同肛門嘅正常運作。只係喺長期缺乏擴陰後,想重新開始嗰陣會幾麻煩咁解,同埋有啲深度未必 recover 得返(好似係)。

擴陰呢件事好得意。當其他傷口護理嘅目的,都係為咗令傷口可以更快痊癒、喺不受感染嘅情況下埋口,擴陰嘅目的就係 keep 住 undo 返身體嘗試將陰道呢個「傷口」埋口癒合嘅過程,直到身體習慣咗個窿嘅存在、減緩癒合嘅速度。

擴足一世?

以前睇過啲報道,講到擴陰係件好悲慘嘅事,要捱一生一世。的而且確擴陰係個一世人嘅任務,但查實又冇佢哋所暗示嘅咁,成世人都要每日通兩三次、每次成個鐘咁辛苦咁攰。唔少醫生嘅建議,都係喺半年至一年後就可以將擴陰頻率逐步降低,去到一日一次、兩三日一次、一星期一次噉。

長遠啲嘅 schedule 就所有人都差唔多,不過術後短時間內嘅 schedule 同埋擴陰器上嘅安排呢,就可以差異好大。大家接受嘅手術形式未必一樣、身體康復進度又唔同、唔同醫院畀嘅擴陰器 dimensions 同形狀都唔同、每位醫生都有自己 preference⋯⋯所以術後頭半年/一年,唔同醫生開出嚟嘅擴陰次數、時間同埋擴陰器嘅組合,都可以好唔同。況且醫生會視每位病人術後嘅擴陰狀況再作調整。

例如醫生喺我手術前,預計我最多有 5 吋深。但我喺曼谷爆發流血事件後幾日、第一次通嗰陣就得返 4 吋、用最細嘅 0 號擴陰器亦從未試過入到多過 4 吋深。而另一邊廂之前喺診所撞到、遲我一日做手術嘅意大利妹妹,佢起跑線已經係 5 至 6 吋。喺 Instagram 問佢佢亦都話 dilation 嘅時候暢通無阻。

醫生同我照篩時用到嘅即棄塑膠鴨嘴鉗 (非當事鉗,圖 from Wikipedia)

新手上路

至今為止擴陰三四星期嘅感想,上一篇文都有提到。今次按時序清楚啲說明。

唔計喺診所做嘅示範,我成世人第一次擴陰,係喺 5 月 13 號覆完診、醫生批准我開始擴陰之後。為保安全,頭幾日嘅第二次擴陰要喺日間診所營業時間內完成。唔想身體同荷包再度大出血嘅我,自然樂意謹遵醫囑。

可能因為覆診時俾醫生用鴨嘴鉗擘開過陰道, 頭幾日只需將擴陰器緩緩推入去,十分鐘左右就能夠推到四吋盡頭。當中又以下晝嗰轉比起朝頭早嗰轉簡單。我估一嚟係兩次擴陰相隔時間短啲,二嚟可能係夜晚瞓覺嗰陣身體會「修復」得快啲。

23 號晚返東京嗰程我係搭通宵機,當日只有喺朝早擴陰。醫生應該係知道我哋會想喺下晝通定先,所以預先講定嗰日只可以擴朝頭早一轉。可能係擔心留唔夠時間休息,會有喺飛機上出意外嘅風險?嘛,依我每次擴完陰後過幾個鐘,都會 feel 到身體入面有啲痛嘅經驗,略過嗰一次似乎冇錯。至少我喺程飛機度都只係 2–3 級痛,仲叫做睇到半套 Wonka。

不過我都係唔敢掉以輕心,落機後幾經辛苦逼火車返到屋企,我沖咗個涼就又擴咗一轉。歸國頭呢幾日,情況都仲同喺曼谷嗰陣差唔多。但過多個禮拜、supposed 開始要用 1 號擴陰器後,情況就開始有所變化⋯⋯

因大失小

上次都有提到,診所畀咗三枝擴陰器我,分別係 #0 金屬 23mm(其實佢冇冧把,我夾硬塞個 0 號俾佢),同埋玻璃 #1 26mm、#2 32mm。其實仲有多個更大嘅 #3 可以喺歸國前買埋,但睇我而家咩境環就知,我冇買到亦都唔預自己會用得著啦⋯⋯

喺由 0 到 1 號嘅過渡期入面,醫生話可以用 15+15 咁嘅形式,即係先隊 0 號入最深 15 分鐘,再喺能力範圍內推 1 號入去。我好努力做,甚至 0 號都會做足 30 分鐘嚟開住個傷口——唔係因為勤力,而係直到呢幾日外陰嘅疤痕開始變痕之前,插住擴陰器嗰陣基本上陰部其他地方都會暫停痛楚,所以係有啲唔捨得、係拖延症。

但去到 5 月最後幾日嘅時候,推擴陰器入去呢個步驟忽然難咗好多。即使盡力放鬆亦難以捅入超過 2 吋嘅地方,甚至有兩三次擴咗接近一個鐘,都係去唔到 3 吋,唯有 mission abort 咗嗰個 session。而且掹返枝未插盡嘅擴陰器出嚟嗰陣,都係會勁痛。

重整旗鼓

因為呢個情況都持續咗幾日,我除咗 WhatsApp 診所請教醫生,仲檢討咗一下擴陰時嘅環境。

上次都有提到,之前擴陰嘅時間我係睇達哥同進擊的巨人嚟做おかず(小菜,台灣華語又名「施法材料」)。然而睇佢哋嘅時候雖然好笑、刺激,但似乎冇咩放鬆嘅感覺。誠如醫生所講 you have to relax or you may hurt yourself,我決定上 reddit 睇下其他人擴陰嗰陣係睇咩消遣,務求嚟個學貫中西。

跟住我睇到個好現實嘅答案:睇鹹片。原因,性興奮嘅時候會容易啲放鬆進入。係咪人人適用我唔知,但至少對我嚟講,就好似《國產凌凌漆》睇鹹帶掹子彈咁,somehow it works。我揀咗啲有劇情+片名睇落係拍 consensual sex 嘅 content 嚟睇,發現成件事由開場白、前戲睇起都少 fun。

雖然唔錯嘅原因,應該係因為好彩嗰幾個男優都算靚仔,or 至少唔柒。唔好彩嘅係即使而家嘗試去掂自己外陰,除咗零星幾下快感外,幾乎只會感受到痛楚,尤其係兩邊疤痕唔知喺度痛乜。Anyway 開始咗追兩三餅鹹帶後,唔知點解一坐低落嚟睇,就會有種明明劇情好狗血、但都想睇埋落去咁嘅感覺。同埋就係一認真睇就發現啲中文字幕係亂鳩咁嚟,不過 what can you expect?

而除咗睇片,我而家仲會準備水、熱飲、少少零食放喺附近。總之就係營造個舒服啲嘅環境,等自己可以轉移視線唔好咁 focus 落痛楚上面。

日常床上擴陰 setup

擴陰工具

而除咗改善工作環境外,最近我仲開始研究擴陰時會用到嘅物品。我上 Reddit 知道有啲外國人會另外購入其他擴陰器嘅組合,但對我嚟講診所呢兩枝擴陰器已經夠粗了。Condom 都係,一返到嚟就上 Amazon 訂咗一盒百幾個人哋 love hotel 擺嗰啲 cheap 套,短期內應該都冇得試其他牌子⋯⋯唯一幸運嘅係圖中上下鋪咗兩塊嘅吸水墊,質素幾好唔會漏 betadine。

圖中影漏咗但同樣重要嘅係潤滑。隨住診所送嘅兩枝 KY(真係 KY 牌子)就快用晒,至今我喺 Amazon 又另外班咗兩枝,喺評分網排頭幾名嘅 lube 返嚟。兩者喺潤滑上都中規中矩,但總感覺佢哋同 KY 有啲唔同。可能 KY 係就咁藍白色一枝,但之後買嘅 lube 就全部都係粉粉紅紅,成件事多咗分情慾少咗分專業咁?

總括嚟講,呢一個星期擴陰入到最盡所需嘅時間算係短返少少,需要多謝嗰幾套鹹片。只要打開咗 2–3 吋位置癒合咗嘅位置,23mm dilator 之後出入都唔會話點痛法而26mm 個擴陰器都(希望唔係)曇花一現咁捅入過 3 吋位,不過嗰 15 分鐘依然係好痛。

先生點睇

講返診所方面嘅回覆,佢哋嘅回答係就算 26mm 冇乜進展都唔好放棄,即使辛苦同痛都要頂住、至少通半個 session 15 分鐘。呢層就真係要多多努力:大家唔好見只係差 3mm,對我嚟講 23mm 同 26mm 真係兩個世界嚟,入到去係真係會痛⋯⋯如果話 23mm「僅有」異物感,咁 26mm 就係明顯係 feel 到痛、會覺得再強推入去會出事。

當初醫囑仲話過多一兩個月、習慣咗 26mm 後,要再進一步升上去 32mm,呢家嘅我完全唔敢想像。自從踏入術後第四、五星期,身體康復得又再快咗。無論係入面通開嘅傷口,定係外邊大小陰唇嘅傷、疤痕,都會馬不停蹄咁自我修復。對陰道入面嚟講,就係每次擴完轉頭就埋晒口;對陰唇嚟講,就係開始更常發腫、有發炎反應。

儘管大小陰唇嘅縫針位,已經喺歸國前嗰次覆診由醫生拆走線頭,康復得七七八八,但大陰唇依然經常突然腫起,壓逼到小陰唇、陰蒂同疤痕勁痛。我暫時試過用冰敷,可惜一拎走敷袋後就又再痛過。我幾乎冇一日係唔使靠 ibuprofen + paracetamol 過活,真心後悔臨走前冇問醫生開多包 tramedol,而家想搵人開啲威力強大嘅鴉片類藥物都唔知點搞。

再加埋近幾日連陰唇開刀位嘅兩條疤痕都開始正式修復,陷入咗全天候都疼痛夾雜痕癢嘅狀態。總之就係幾個病字部放埋一齊。

西西弗斯繼續努力

早排我開始動筆寫呢篇文嗰陣,條陰道仲未進入而家呢個收縮週期。嗰陣我仲好牙擦咁寫「如果問我擴陰痛唔痛嘅話,我會話其實唔係真係好痛」,但我而家話你聽「擴陰其實真係幾痛下」。

以我呢幾星期對自己新身體嘅理解,自己大約 3–4 吋深嘅地方現時癒合得極快。夜晚通完,10 個鐘後第二朝再通就又封返住了,十足西西弗斯推石頭咁。瞓前撐開佢,瞓醒佢又已經痴返埋一齊。

不過講真,其實我對自己新身體新下體,都仲係未算得上好熟悉。我到而家都仲分唔到啲「屁」係陰道定肛門出嚟、呢一刻枕住痛嘅係陰道定直腸,甚至到而家就快個半月,都仲係會感受到理應唔存在嘅幻肢痛⋯⋯

幻痛

呢種幻肢痛近日已經算好咗少少,只會間中出沒。再早兩三星期幾乎全日都 feel 到咁濟,唯獨係擴陰時會神奇地消失。唔知個腦係咪蠢到要有枝 dilator 塞咗入去,先會 realize 到放射緊幻肢痛嘅陰莖陰囊陰乜陰物,唔係拆走咗就係反轉過嚟、改造過嚟,先識得暫時停止傳遞痛覺。之但係一擴完陰,一拉返枝擴陰器出嚟洗傷口,個腦就即刻又 on99 咁以為下面恢復返原狀,又開始發神經了⋯⋯

陰道分泌

呢層同擴陰本身關係冇咁大,不過我尋晚喺 Threads 出咗個 post,反駁有啲 TERFs 言之鑿鑿咁話跨女唔會有陰道分泌、用 M 巾都只會有大小便同痔血漏上去,所以用 M 巾只係為咗滿足性幻想云云,所以就環保少少喺度貼多次嘞。

跨性別女性喺傷口恢復期間,陰道及/或陰部周邊有分泌物排出屬正常現象。排出嚟嘅物質包括纖維蛋白 (fibrin)、血、脫落嘅肉芽、清洗陰部後流出嘅消毒水、潤滑劑等,而最不幸嘅可能係為條渠有漏口 (fistula),例如穿咗個窿仔去直腸⋯⋯

有好奇心嘅朋友,可以上 reddit 嘅 r/Transgender_Surgeries,搜尋關鍵字 discharge,就可以睇到好多有心朋友分享,自己陰道有咩分泌或流咗出嚟。

好喇瞓先,聽朝又要再通,通完梳洗再返工,好彩而家多數時候有得 work from home⋯⋯

諗到咩再寫啦!btw 繼續渴求咖啡:https://ko-fi.com/bethatalks

變形記

10 stories

--

--

Betha Talks

Hongkonger. Trans. 東京在住。青山返工的偽港區女子。 (she/her)