自學法文雜談

Betha Talks
6 min readJan 22, 2019

上次寫咗篇文講自己學外文嘅感想之後,有莊友想我寫多少少,講下點樣自學法文。由於我自己法文唔係真係好好,亦唔係學到好深入,所以呢篇文只算係呢大半年嘅學習感想,實際參考價值應該唔大。

法文嘅發音同拼寫法其實都幾有規則——至少有規則過英文。

先講發音同拼寫法。曾幾何時我都俾一啲關於法文發音嘅 myths 嚇怕咗,例如「你永遠估唔到法文啲字尾幾時會靜音」、「個 r 音同啲鼻音好難發」。但係學咗無幾耐我就發現,法文嘅發音同拼寫法其實都幾有規則——至少有規則過英文。

法文嘅 vowels 並冇話特別難發音,而 consonants 亦都只得幾個係英文裡面唔存在嘅。/ɲ/(compagne)、/ɥ/(suis) 呢兩個音並唔難發,麻煩啲嘅 /ʁ/ 亦都好難發錯做另一個音。只要擺啱脷同做啱嘴型,應該就唔會震錯位。但因為 r 音喺法文嘅詞𢑥入面都好常見,所以最好都係讀啱先。好消息係,r 音喺唔同法蘭西人之間,個發音係有啲差異㗎。

「法文好多字嘅字尾會mute咗」呢一點固然係事實,但法文邊啲 consonants 係會 mute 到,就唔係完全無跡可尋。有個小貼士叫做「Careful Rule」,好多教材都會講,意思係 careful 裡面 c、r、f、l 呢四個 consonants,假如出現喺字尾,佢哋就通常都會發音。其他例外字母仲有 b、k 同 q,不過以呢幾個字母結尾嘅字,常用字我暫時只諗到 cinq。而其他 consonants 基本上可以當佢哋靜音。此外,動詞變化入面 3rd person plural (即係英文 they) 各種變化嘅 -ent 尾都係靜音。

當然,上面嘅歸納法總會有例外,但講到例外同例外嘅例外,英文一定更多。英文好多我哋自細就學嘅字,都有啲唔發音但寫咗喺度嘅字母,例如 autumn、climb、comb、debt、know、psychology、receipt,仲有更多更多。(讀幼稚園嗰陣,我試過以為 know 係讀 cow ⋯⋯)而且英文嘅 vowels,同一個讀音可以有多種唔同拼寫法,法文喺呢點反而好有規律。

法文發音最難嘅地方,我覺得在於 liaison,即係佢哋點將幾隻字 lur 成一抽。但呢樣我諗就算跟老師學,都應該要浸返咁上下先地道。我諗初學者如我,知道幾時一定要 liaison,同埋幾時唔准 liaison(例如 et 字前後)應該都夠。而上述兩者以外嘅位置,liaison 嘅程度係會視乎 register 變化,越正式傾向越 lur 埋一抽。

--

--

Betha Talks

Hongkonger. Trans. 東京在住。青山返工的偽港區女子。 (she/her)