術後雜記

應該係 Medium 首個香港人做完性別適合手術嘅 diary!(寫得太慢,已經唔 live)

Betha Talks
11 min readMay 26, 2024
酒店、診所附近嘅 BTS 痛𤓓站(Thong Lo,其實讀落似 tong3 lo4 多啲)

第二次出院 (10/5) 之後,身體開始平穩地康復。由術後初期每日覺得自己唔同咗好多,變成每朝瞓醒覺得自己精神咗少少、行得走得多兩步路嘅感覺。因此今次就唔以日為單位敍事喇,而係記得啲咩 remarkable 嘅就寫下咁。

學去廁所

平安度過出院後嘅週末後,星期一 5 月 13 日終於返咗去診所拆尿喉。拆尿喉呢半分鐘,話係我人生又一個最痛苦嘅 30 秒都不為過,彷彿成條新尿道被夾硬擘開咁。

為咗確保我識自己去廁所,護士要我飲兩大枝水,留喺診所直到排到兩次小便。最恐怖嘅係假如唔識屙,佢哋會塞返條尿喉入去。兩枝 600mL 水我好快清曬,半小時後尿意開始湧現,於是我就申請去第一次廁所。然而唔知係緊張,定係其實未有咁多尿落到去,第一次只係排到幾滴落個量兜度。

出返嚟護士叫我唔使咁緊張,可以再等多陣,同埋喺硬堀堀嘅廁板上坐太耐會令下陰唔舒服,屙唔出就出返嚟坐梳化。不過一唔小心就又會爆血,加埋屙唔出就要再插喉,兩大危機喺面前,試問我又點唔緊張。

出返嚟又再坐多四五個字,今次 feel 到真係嚟料,結果順利排到 500mL,亦都 confirm 咗自己冇用錯肌肉。麻煩嘅係由於下面仍然腫脹緊,小便基本上係唔會直接出嚟,而係會好似個花灑咁周圍噴,甚至向後噴⋯⋯醫生話順其自然等佢過兩三個月好返就得。

隔離 BTS 站附近商場,有個迪士尼活動咁

走走댁댁 (dek6)

拆尿喉後,行路唔再會俾條喉戚住戚住,亦唔使隨身帶住尿袋,活動起上嚟方便好多。儘管如此,行得耐企得耐,下面依然係會見痛。當然隨住身體康復,同埋每日習慣活動多啲,活動範圍同時間係 keep 住有改善嘅。

仲記得頭幾日第一次出街,由酒店龜速行去附近超級市場,行到一半都頂唔順要折返。過多兩日就成功行到入去買少少嘢,隔多兩日 weekend 甚至搭到車去百貨公司 shopping 一陣。只係每行、企大約十零分鐘,個人就會開始痛,唔搵位坐唔得。同埋夜晚返到去,同埋到第二朝都會 feel 到下面腫得特別勁。

而有件好 counterintuitive 嘅事,係齋企仲攰過行,真心想知我下面到底係點運作。返到嚟日本,由屋企行去車站、車站行去區役所、車站行去診所打針,行 7–8 分鐘都冇話太痛,但係喺電車企三四分鐘個人已經會頂唔順。尋日喺橫濱打完針返嚟嗰陣就係咁,上咗架特急企幾分鐘已經痛到想死,唯有一到下個站就轉去搭各站停車,坐住慢慢碌返嚟東京。

暫時都唔敢跑跑跳跳。快步都唔敢,有感假如嚟緊返工追唔到車遲到,要同公司討價還價。最壞打算係直接傷病手當😤 至於做運動,醫生都係話等兩三個月啦。(基本上咩都係兩三個月,因為都係等傷口埋口康復)

坐低!

做完大手術,行行企企好攰大家都明。但坐都好攰好費力,聽落係咪好奇怪?坐低嗰陣係舒服定係受罪,好視乎屁股坐嘅位置,同埋張凳有冇得挨後,都係同下陰要受幾大壓力有關。

有得半躺/挨喺度會舒服啲,齋坐嘅話就要諗辦法將度力向後卸。即使最近已經由上星期仍然要用手撳凳、廁板借力,變成返到嚟日本可以就咁坐低,但坐直個人依然係冇可能。一坐就會壓住成個下面勁痛,就算有冬甩咕𠱸都係咁話。何況冬甩咕𠱸本身件事都好玄,同一個坐法有時會舒服,有時都係會覺得全身壓曬落去咁。

利申:京急 hater

返到日本

唔知點解,喺曼谷返東京嘅飛機上落嚟、坐上輪椅嗰一剎,我諗嘅唔係「終於返嚟喇」(鬆一口氣),而係「帰っちゃった、返_咗嚟喇」(嘆氣)。

我唔討厭日本,甚至乎我夠膽開始 transition 都係多得日本嘅環境,但唔知點解一返到嚟羽田,我就覺得自己返咗殘酷嘅現實世界咁。呢種情緒可能同去完日本返到嚟赤鱲角嘅香港人一樣,亦都可能係長期荷爾蒙不足喺度作崇。

除咗等行李有啲耐之外,入國個過程其實幾快幾順利。不過比起喺曼谷,返到嚟羽田感覺多咗份拘謹,我唔係幾好意思同幫我推輪椅、行李嘅 staff 姐姐們傾偈。出咗入境大堂後,輪椅最遠只能去到車站閘口,所以我去到閘機前面就要自己企返起身。好彩行李車係可以推到落月台嘅。

最後想講嘅係:「行到幾步路,但係中長距離移動需要輪椅」呢個處境真係好尷尬。雖然我有航空公司貼嘅 sticker 表明我需要協助,但坐走廊位嘅我喺着陸後,同坐喺入面嘅乘客解釋「我要等輪椅所以企唔到起身住」嗰陣,都係勁想搵個窿鑽入去。

因手術暫時失去部分移動能力嘅我尚且如此,終身處於呢個狀態嘅人,平日肯定會受唔少被人懷疑係咪扮傷殘嘅目光。真係辛苦晒。

搭車

頭先都講咗少少呢副身體搭電車有幾攰。除咗身體上嘅限制外,仲有精神上嘅消耗。喺日本嘅人一搭車就變咗戰鬥格咁,就連平日做樣嘅禮儀都幾乎放埋一二邊。硬推、攝位、橫衝直撞,一應俱全。

好不幸(?)班機早咗少少返到羽田、喺專人輔助下入國過程又比想像中快,我落到羽田個火車站嗰陣先係 07:45 左右。本身我諗住要個零鐘先夠㗎⋯⋯因為咁,京急同山手線兩程都變咗喺 peak hour 搭車。

京急嘅「急行」真係好鬼慢,由羽田出返嚟差唔多停成十個站,仲要打爆晒成架車。兩大個喼放咗喺度啲人都要夾硬推,唯有用返平時搭車對抗啲掗埞阿叔嘅招數,頂返過去還以顏色。去到品川,我拎住兩個喼準備落車,啲人都係要喺左右兩旁攝住過,有冇咁撚趕啊心諗。京急沿線啲人俾人話大壓力多人身事故真係唔係冇理由㗎。

喺品川月台,平時京急轉去山手線條轉乘通道得電梯同樓梯,搭𨋢要行另一條路。個月台仲要得 1001 部𨋢,成件事勁 inaccessible。由京急落返 JR 線大堂又有幾級樓梯要搭𨋢(不過日本好多地方都係咁,有事冇幹整兩三級樓梯你歎),勞吾筋骨空乏吾身。

品川返池袋,冇辦法下唯有山手線站站碌。品川碌返去大崎、目黑呢段路,比想像中多好多人。冇 help mark 冇優先席坐之下,我唯有坐住個喼坐到新宿先有位坐。中間去到原宿,架車突然話安全確認停咗成個字,我痛到即場啪咗粒止痛藥。返到池袋轉東上線就還好,因為同出城返工嘅社畜(平日嘅自己)係相反方向。

化妝護膚

喺曼谷呢幾星期,經歷過喺醫院冇得洗頭、痛住企喺度沖涼、坐唔到喺度化妝,各種物理上嘅限制好成功咁令我放棄喺日本嘅美役標準。唔係唔想,係痛呀,同埋冇工具。想刮腋毛但冇剃刀,想修下眉但枝電動眉刀帶漏配件,唯有擺爛。

少數堅持有做嘅係搽髮油吹頭同埋出遠門嗰陣畫一畫眉。冇辦法,啲頭髮炸開、分叉得勁到冇辦法坐視不理,而條眉完全唔畫就會兩截得太離譜。我都想知點解自己左邊眉去到眉峰就會突然斷開。

不過一返到日本屋企沖涼,我就剃咗加拿大毛同埋輕輕除咗手腳毛 sosad 因為長時間坐低仲係好辛苦,呢兩日我暫時仲未化過全妝。星期五去區役所淨係搽咗冇色防曬,去橫濱拮針都剩係上埋 base 冇搽粉底。之後返工應該都唔會化全妝了,留返啲時間通模好過。

食嘢

每次見醫生佢都會提我記住食多啲飲多啲,補充營養,冇話要戒口。所以出院後過多兩三日,我就開始飲返咖啡。之前話可能導致腹瀉嘅生果都照食返——返到日本就冇得放題咁食㗎喇。

酒店嘅免費 breakfast set 算豐盛,尤其係啲西瓜菠蘿火龍果好似唔使錢咁。Lunch 嘅話我喺頭幾日身體冇咁靈活嗰陣, 就喺房食杯麵算數。到好返啲可以落酒店餐廳食早餐食 lunch 嗰陣,就幾乎都係落去食。啲粉麵飯足料惹味夠鑊氣,真心唔捨得走。

晚飯就通常都係嗌 grab 啲粉麵。附近有間粵式粉麵舖,啲雲吞麵牛腩麵同皮蛋瘦肉粥都唔錯,係枝奶茶濃咗少少。又有間牛雜河啲牛雜幾好食,另外仲有間泰式嘅「釀豆腐麵」(一隻粉紅色湯底,同中文釀豆腐無關。就好似泰文「白糖糕」係油炸鬼一樣),酸味味都唔錯。最得意係酒店附近有間周月(中環鰂魚涌有分店嗰間),不過嗌嗰晚胃口麻麻冇食太多,只係記得隻味 OK 似嘅。

返到嚟日本呢,就真係好掛住曼谷啲嘢食。正如頭先所講,嗌外賣泰菜有泰味、粵菜有粵味,嗰日喺大商場食大戶屋個味都仲係好日本;相對返嚟日本你唔特登搵就只會搵到口味在地化咗嘅中華、東南亞料理⋯⋯欲哭無淚。

不過講真,因為唔太出得街,我喺曼谷都好多嘢仲未試。啲街邊串燒、甜品就不在話下,啲咖喱同冬蔭 X 我都覺得自己未食夠⋯⋯反而海南雞飯、雲吞麵、牛腩麵呢啲就算一解咗鄉愁。

NSFW

其實都冇咩 N 唔 NSFW 可言,呢個本來就係性器官嘅手術嚟。

一切性事醫生都話要兩個月後、傷口好返先准考慮。無論係自己嚟定人哋嚟、前定後都好,都一律要傷口好返先得。醫生仲有話頭幾次記得叫 partner 溫柔啲放輕啲。

講返啲日常啲嘅嘢先:即使而家隔咗大半個月,我小便嗰陣都仲係會下意識地伸手「逗住」,跟住先醒起已經冇嘢好逗。清理嗰陣都麻煩好多,唔可以好似以前咁捽,要輕拍,但即使係咁我都仲係感到鼠蹊位有少少爆擦。仲有就係而家去廁所仲係會亂咁 fe4 嚟 fe4 去,每次都要特登抹埋大髀後內側。

出恭反而冇乜大問題:可能因為我飲食上比較節制,暫時都幾易抹乾淨。不過都仲係唔太放心,喺曼谷酒店就算見到冇漬,都會用濕紙巾抹多下確認。而家返到嚟日本,都喺 Amazon 買咗啲沖得落廁所嘅濕紙巾。

雖然醫生開咗綠燈俾我用洗屁股馬桶,但暫時都係唔敢冒險。好似醫院咁喺馬桶旁邊另外一個獨立花灑頭嘅設計,喺衛生上先適合。

上面 26mm、下面 23mm,最底係用嚟裝洗傷口鹽水同 betadine 嘅膠兜(醫院贈品)

傷口護理

隨住開始可以 dilation(通模),每日早晚除咗洗傷口之外又多咗樣嘢做。除咗頭幾日護士吩咐要喺日頭通第二次模外(就返診所營業時間,方便出事時求救),而家每日兩次通模,都係起身同沖涼之後做。

醫生俾嘅 schedule 係早晚兩次,每次半個鐘,自己接受到嘅話可以酌量加時。通模好簡單,其實就係擺碌特別設計(應該有)嘅棒狀物入陰道,每日兩次嚟防止佢埋口。確保衛生同安全,枝 dilator 要笠安全套同埋搽 KY,同埋要 keep 住畀少少力落去 stretch 裡面嘅皮膚,以嘗試 achieve 返理論上嘅最大深度。

通模期間要確保枝棒直入,唔可以喺入面左右撩、扭嚟扭去,但我發現去到接近盡頭嘅時候,枝 dilator 就會自己向左扭轉咗少少。覆診嘅時候同醫生反映,佢用手指 test 完亦都話我份人裡面有少少左傾。深度上呢兩星期我最盡都係去到四吋左右,醫生就話最盡可以試下五吋。「三吋係必需保持嘅下限,四吋勉強可以同亞洲人,你 partner 係洋人就要畀啲心機」by 醫生。

Dilator 亦唔係得一枝。除咗而家用緊嘅 23mm 不鏽鋼棒外,仲有枝 26mm 同 32mm 嘅玻璃棒。不鏽鋼棒有少少彎曲、冇刻度,玻璃棒就直不甩、有 mark 到幾吋深嘅。護士話返嚟一星期後可以轉上去 26mm,辛苦嘅話可以先用 23mm 開路再上,不過我仲未試。

So far 其實由叩門到放到入最盡(四吋)其實都幾嘥時間,可能係我個人太健康、個傷口每日都埋口得好快咁啦 >< 半個鐘嘅 session 其實 end up 都要用差唔多 45 分鐘先完成,加埋之後用生理鹽水同 betadine 沖洗傷口內外,大約要一個鐘鬆啲。

由於通模時間都幾長下,而且有一隻手要用嚟撳住碌棍,呢半個鐘可以做嘅基本上就係睇片。喺曼谷嗰陣就係翻睇達哥玩人中之龍 or Outlast,呢幾日就開始倍速翻煲進擊的巨人。而家仲睇緊第一季,但點解啲內容好似同我十幾年前第一次睇嗰陣咁唔同嘅⋯⋯

我有啲明點解 Reddit 又好 Twitter 又好咁多人通模通到屌晒鬼。未必係因為痛——例如對我嚟講係異物感多過真係不適——而係因為每日早晚都要做,期間又冇得 multi-task 做其他活動,成件事喺度掗住自己嘅 schedule。我醫生要我每日兩次 30 分鐘已經算短,有啲醫生甚至會要求每日三次,或者每次一個鐘咁,呢啲我覺得真係辛苦。

諗到咩再寫啦!btw 繼續渴求咖啡:https://ko-fi.com/bethatalks

變形記

10 stories

--

--

Betha Talks

Hongkonger. Trans. 東京在住。青山返工的偽港區女子。 (she/her)