Salda Gölü

Salda Gölü Rehberi

tayfungoksu
3 min readMay 13, 2020

--

Salda Gölü Rehberi hazırlarken geçmişten sakladığım bir kaç fotoğrafı da sizinle paylaşmak istedim. Geçmişe ait elimde çok fazla fotoğraf olmasa da yazıma karşılaştığım güzel hikayeleri de ekledim. Yeşilova gerçekten yaşanacak, eğlenceli bir yer ve halkı da gerçekten fıkralarda ki karakterler gibi eğlenceli. Neyse konuyu dağıtmadan yazıma kaldığımız yerden devam edelim.

Salda Gölü nerede? Burdur’dan yetmiş km uzaklıkta, doğru düzgün arabanın geçmediği yaklaşık 4000 nüfuslu küçük şirin bir kasabaydı Yeşilova. Yeşilova’nın da 5 km kadar batısında bulunuyor Salda Gölü. Aslında ulaşımı kolay, yeter ki gitmek isteyin. Antalya, Muğla yada Fethiye’ye gidenlerin rotasını değiştirip, Salda Gölü’nün göz alıcı beyazdan çivit maviye dönen rengini görmeleri ve buranın tadına varıp yollarına devam etmeleri güzel bir karar olacaktır yeni yerler keşfetmeyi sevenler için.

Gidip görenlerin duymadığı, resimlerde görünenin haricinde, ben size Salda Gölü’nün çok fazla bilinmeyen kısmından da biraz bahsetmek istiyorum. Bir miktar geriye gidiyoruz sene 2005, o dönemde Salda Gölü’nün adını doğru düzgün bilen yok. Ben nasıl geldim buraya? Nasıl geldiğimin başı biraz karışık, ama o dönemde ben Yeşilova’da askerlik yapıyordum. İyisiyle kötüsüyle çok anım var. Erkeklerin askerlik anısı bitmez derler ya, bende saatlerce anlatsam bitmez. Ama iyi ki buraya gelmişim.

Burdur Bölgesi’ nin genellikle kışları soğuk ve yağışlı, yazları sıcak ve çok kuraktır. Giriş, coğrafya dersi gibi oldu ama ben orada dört mevsimi yaşadım. Salda’ya ne zaman gidilir sorusuna cevabım nasıl olurdu? Kış mevsiminde sakın gitmeyin donarsınız, dersem haksızlık etmiş olurum çünkü oranın kışı da başka güzel. Kış mevsiminin sonuna doğru sisli bir havası vardır ki ağaçların dallarında donan su zerrecikleri ağaçları bembeyaz yapar, sanırsınız kar yağmış. Şimdi hayal ettim, bir kış mevsimi oraya gitmem lazım.

Aslında Yeşilova’nın her mevsimi gerçekten başka güzel. Bence siz yinede baharda gidin. Etraf yeşerdiğinde, ağaçlar çiçek açtığında, hafif esinti ile çiçek kokularının havada dolaştığı zamanlar gerçekten çok güzel oluyor. Yeşermiş ağaçların bulunduğu yüksek bir tepenin üzerinden, Salda Gölü’ne baktığınızda içinizin kıpır kıpır olduğunu hissedeceksiniz. Yine göle yüksekten baktığınızda çok farklı bir manzarayla karşılaşıyorsunuz, etrafında ki beyaz halka sanki gölün haresi varmış gibi duruyor. Onlarca ülke ve göl gördüm, böyle bir manzarayla karşılaşmadım dersem yalan olmaz.

Ben yine 2005 yılından devam ediyorum; Salda Gölü, şimdinin aksine, haftasonları etrafında doğru düzgün insan olmuyordu yani fazlasıyla sakindi. Kamp sandalyesini göle bakan güzel bir yere atıp Salda’nın beyaz kumlarından başlayıp gölün ortasında çivit mavi rengini alan suyu, kuş sesleri eşliğinde seyretmek her zaman bulunamayacak bir fırsattır. O mavi suya bakarken dalıp gidersin, o kadar sakinleştirir ki insanı, haftaiçi yaşanan sıkıntı ve stres orada kalır. Kesinlikle planladığınızdan biraz daha fazla zaman geçirin burada!

Salda Gölünün Özellikleri

Yeşilova kasabası Burdur’un en yüksek noktalarındandır. Salda Gölü’de denizden 1.180 metre yükseklikte bir krater gölüdür.

Gölün çevresi yaklaşık 44 km mesafededir. Ben gerçekten ölçtüm.

Bembeyaz kumu ve tertemiz turkuaz suyu ile Türkiye’nin Maldivler’i olarak anılmaktadır.

Bir krater gölü olan Salda Gölü, 184 metre derinliği ile Türkiye’nin üçüncü en derin tatlı su gölü ayrıca dünyanın en temiz göllerinden biri olma özelliğini de taşıyor.

Gölün çevresine beyaz rengi veren kum, magnezyum mineralinden oluşmaktadır. Göl halen magnezit üretmektedir ve oluşan küçük adacıkların sebebi de oluşumun halen devam etmesidir.

Gölde uzun süre bırakılan herhangi bir şey zaman geçtikçe beyaz bir tabaka ile de kaplanıyormuş.

Volkanik göl olmasından dolayı da kumu killi. Bu killi kumu vücudunuza sürmenin cilde iyi geleceğini söyleyebilirim, peeling etkisi yapıyor (bizzat denedim).

Göl 1989’da Sit Alanı ilan edilmiş, 1992’de turizm amaçlı kısıtlı imara açılmıştır.

Etrafında bulunan kamp alanları ile karavancı ve kampçıların da dikkatini çekmektedir.

Peki nasıl meşhur oluyor Salda Gölü?

Facebook ve instagram’ın icadı ile bizlerde sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanmaya başladık. Maldivler’in turkuaz rengi suyunu andıran Salda Gölü’nün, görenleri şaşkına çeviren fotoğrafları sosyal medyada dolaşmaya başlaması ile burası meşhur oldu. Paylaşılan binlerce fotoğrafa rağmen hala gerçek değil mi sorusu aklına olanlar, resimlerde gördüklerinizi bence gidip birde yerinde görün. Salda Gölü’nün özellikleri, sadece mavinin binbir tonunda ki suyundan ibaret değil.

Salda Gölü Rehberi yazısının devamını buradan okuyabilirsiniz…

--

--