بهترین روش برای افزایش سرعت سایت

Esmaeil
5 min readJul 22, 2023

آیا می خواهید سرعت سایت خود را بهینه کنید؟ ما یک راهنمای جامع برای بهینه سازی عملکرد وردپرس گردآوری کرده ایم. شما به اطلاعات مفیدی دسترسی خواهید داشت، مانند اینکه چرا سرعت مهم است، چه چیزی ممکن است سایت وردپرس شما را کند کند، و اقدامات عملی که می توانید برای سریعتر کردن وب سایت خود انجام دهید.

سال 2023 است و همیشه به یاد داشته باشید که مصرف کننده برای انتخاب ناامید است. به این ترتیب، وقتی موتورهای جستجو نتایج را رتبه بندی می کنند، می خواهند مطمئن شوند که فقط بهترین ها را به کاربران خود نشان می دهند. به همین دلیل است که سرعت و عملکرد سایت شما بسیار مهم است — این بخشی از تفاوت بین نمایش در صفحه اول گوگل و نمایش در صفحه دهم است.

در این مقاله، ما به برخی از بهترین روش‌های بهینه‌سازی عملکرد وردپرس می‌پردازیم و به هر دو سؤال پاسخ می‌دهیم: نکات برتر برای بهبود سرعت وب‌سایت وردپرس چیست؟ و چرا سایت وردپرس شما کند است؟

چرا سرعت صفحه مهم است؟

اگر می خواهید از سلامت سایت وردپرس خود مطلع شوید، ارزیابی سرعت صفحه بسیار مهم است. هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد (و نه گوگل!). اگر روی ارائه تجربه ای سریع تر و ایمن تر برای کاربران تمرکز کنید، از به روز رسانی Google Page Experience بهره مند خواهید شد. و موارد بیشتری وجود دارد.

سرعت سایت بر سئو تاثیر می گذارد. گوگل اشاره کرده است که سرعت بارگذاری صفحه شما سیگنال مهمی در تعیین رتبه آن است. گوگل می خواهد بداند که اگر بازدیدکننده ای را به سمت شما بفرستد، آن بازدیدکننده از این تجربه خوشحال خواهد شد.

در ماه ژوئن، گوگل الگوریتم خود را به روز می کند و Core Web Vitals را به عنوان یک عامل رتبه بندی ادغام می کند. Core Web Vitals مجموعه‌ای از عوامل خاص هستند که گوگل آن‌ها را در تجربه کاربری کلی یک صفحه وب مهم می‌داند: سرعت بارگذاری بسیار مهم‌تر از همیشه خواهد شد.

خزیدن سایت های سریع آسان تر است. علاوه بر این، زمانی که صفحه شما کند است، خزنده های وب را که فقط منابع محدودی دارند، از بین می برد و ممکن است سایت شما را در صورت کندی بیش از حد از اولویت خارج کنند.

سرعت صفحه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد. از دیدگاه تجربه کاربر نیز مرتبط است — یک سایت کند این روزها آن را قطع نمی کند. شما فرصت بسیار کوتاهی برای حفظ توجه کاربران دارید. اگر تأخیر یا هر چیز دیگری وجود داشته باشد، مردم احتمالاً روی چیز دیگری کلیک می کنند.

اطمینان از اینکه صفحه شما با حداکثر سرعتی که می تواند بارگذاری می شود، بخشی ضروری از هر استراتژی آنلاین است. هرچه یک صفحه وب سریعتر بارگیری شود، احتمال بیشتری دارد که کاربر اقدام مورد نظر را در آن صفحه وب انجام دهد. و همه ما با آن موافقیم!

سایت های سریع نرخ پرش را کاهش می دهند. یکی از اهداف بازاریابی شما باید همیشه سریعتر از رقبای شما باشد زیرا فقط یک کلیک با آنها فاصله دارند. شما می توانید بهترین محتوا و محصول عالی را داشته باشید، اما اگر وب سایت شما کند باشد، تمام تلاش هایی را که برای طراحی و توسعه انجام می دهید از دست خواهید داد. آن وب سایت نباشید!

همانطور که می بینید، سرعت مهم است و توصیه می کنیم همیشه سرعت صفحه خود را تست کنید. راه هایی که میتوانید برای افزایش سرعت سایتتان لیست کنید را در ادامع بیان خواهیم کرد برای درک این موضوع در ادامه همراه ما باشید:

3 مرحله اولیه بهینه سازی سرعت (میوه کم آویزان بدون نیاز به کدگذاری)
در اینجا ساده ترین مراحل برای افزایش سرعت صفحه وردپرس وجود دارد:

1. یک هاست قدرتمند انتخاب کنید
تاثیر: زیاد 🚀 🚀 🚀

سرویس میزبانی وردپرس شما نقش مهمی در عملکرد وب سایت ایفا می کند. یک ارائه دهنده هاست خوب چیست؟ یک ارائه دهنده هاست خوب اقدامات اضافی را برای بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد انجام می دهد و پشتیبانی خوبی از مشتری ارائه می دهد. چند نوع هاست در بازار وجود دارد:

هاست اشتراکی — شما منابع سرور را با افراد زیادی به اشتراک می گذارید. اگر یکی از آنها به اوج ترافیک برسد، وب سایت شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. تو باید مراقب باشی.
هاست اختصاصی — در این مدل، یک ارائه دهنده هاست یک سرور را با تمام منابع موجود خود به یک مشتری اجاره می کند: شما. شما آزاد هستید که هر کاری که می خواهید با سرور خود انجام دهید و این برای سرعت بارگذاری شما خوب است.
میزبانی مدیریت شده وردپرس — که بهینه ترین تنظیمات سرور را برای اجرای سایت وردپرس خود به شما می دهد. این شرکت‌ها وردپرس را از درون می‌شناسند و ویژگی‌های اختصاصی وردپرس را ارائه می‌کنند، مانند به‌روزرسانی خودکار وردپرس، تنظیمات امنیتی و موارد دیگر.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع ارائه دهندگان هاست، توصیه می کنیم راهنمای ما را برای مقایسه محبوب ترین ها مطالعه کنید.

همچنین می توانید نگاهی به شرکای میزبانی ما بیندازید — آنها با دقت انتخاب شده اند و با WP Rocket عالی بازی می کنند.

2. برای بهینه سازی سرعت از افزونه کش استفاده کنید
تاثیر: زیاد 🚀 🚀 🚀

یک پلاگین کش صفحات HTML ایستا وب سایت شما را تولید می کند و آنها را در سرور شما ذخیره می کند. هر بار که کاربر سعی می کند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، افزونه کش شما صفحه HTML سبک تر را به جای اسکریپت های سنگین تر PHP وردپرس نمایش می دهد. مانند این است که اگر هر کسی سعی کرد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، افزونه کش محتوای شما را ذخیره می کرد تا سریعتر آن را بارگیری کند.

بارگیری مجدد منابع ایستا مانند تصاویر و فایل های جاوا اسکریپت هر بار که درخواست می شود باعث کندی سایت شما می شود. شکل های زیر نحوه عملکرد وب سایت من را قبل و بعد از نصب افزونه کش WP Rocket نشان می دهد. ارقام برای خود صحبت می کنند:

امتیاز من بدون WP Rocket — PSI 🚀 امتیاز جدید (سبز) من پس از نصب WP Rocket — PSI

✅ با استفاده از ابزاری مانند WP Rocket، می توانید آن منابع را کش کرده و سرعت بارگذاری صفحه خود را تا حد زیادی به صورت خودکار بهبود بخشید. تمام کارها در پس‌زمینه انجام می‌شود و بلافاصله سایت سریع‌تری دارید.

خبر خوب دیگر این است که WP Rocket یک افزونه کش است که به راحتی نصب و پیکربندی می شود. داشبورد بصری و کاربر پسند است، همانطور که در زیر می بینید:

داشبورد WP Rocket در وردپرس
را
داشبورد WP Rocket در وردپرس

3. تصاویر خود را بهینه کنید و از بارگذاری تنبل استفاده کنید
تاثیر: زیاد 🚀 🚀 🚀

بررسی کنید که تصاویر شما بهینه شده باشند. سه نکته ضروری وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری تصاویر خود دنبال کنید:

وزن آنها را کاهش دهید.

اندازه آنها را مطابق با اندازه واقعی صفحات خود تغییر دهید (نگذارید وردپرس برای شما تصمیم بگیرد، همانطور که در مقاله دیگری در مورد بهبود امتیاز عملکرد Lighthouse برای سایت وردپرس شما توضیح دادیم). این از مشکل Lighthouse زیر جلوگیری می کند:
بخش تشخیصی — PSI
بخش تشخیصی — PSI
اسکریپت LazyLoading را اعمال کنید.

--

--