Két féle ember van

Gábor Tóth
2 min readFeb 2, 2018

Azok, akik ismerik a racionális számok halmazát és azok akik nem. Akik iPhonet használnak és akik Androdiot. Akik szeretik Michael Jacksont és akik nem. Ja és még vannak azok, akik jók és azok, akik rosszak.

A néhány fenti példa is igazolja, hogy könnyedén két csoportra lehet osztani az embereket egy adott nézőpontból. Ezt gyakran meg is teszi az ember, amikor elhatárolja magát valamitől. A példákban van az a csoport, amit a mesélő is képvisel és a másik csoport, amiben azok az meberek vannak, akik nem képviselik a mesélő nézeteit.

De amiben én személy szerint biztos vagyok az, hogy van az a két féle ember, amelyikből az első csinál valamit a második meg várja a csodát. Pedig a csoda csak azzal történik meg, aki csinál valamit.

Tegnap Noémivel találkoztam a TFK kÖrből, aki a fotós skilljeit osztotta meg velem. Több, más téma mellett szóba került az is, hogy jó ideje szervez egy Német Meet Up csoportot, nyelvet gyakorolni vágyóknak.

Azt is elmesélte, hogy egy barátjával kezdték szervezni a csoportot és az első meghirdetett alkalmon csak ők ketten voltak. Más nem jött el. Ekkor pedig magamra ismertem, mert én is hasonlóan kezdtem.

Régen nem is szerettem programokat szervezni , mert kiborultam attól, hogy mennyire megbízhatatlanok vagy érdektelenek az emberek. A TFK is azért ment jól az elejétől kezdve, mert barátokat hívtam el és nem kellett azon töprengenem, hogy idegenek vajon megtisztelnek-e a jelnlétükkel.

De tegnap este megfogalmazódott bennem a lényeg. Két féle ember van. Az egyik feladja, amikor az első eseményére senki sem jön el.

A másik nem.

Ennyi.

Azt, aki nem adja fel, úgy nevezik győztes.

Ezt jól jegyezd meg kedves olvasó.

Ha te is szeretnél a győztesek csoportjába tartozni, akkor szeretettel várlak a februári Tudatos Fiatalok Közössége Találkozón.

--

--