RESİMLİ BLAB ANSİKLOPEDİSİ

BLAB
2 min readJun 12, 2016

--

“BLAB bir reklam ajansıdır. Sunum bu kadar. Tşk. ”

BLAB bir reklam ajansı. Dışarıdan görünen şey bu. İşimize gelen en kısa açıklama da bu. BLAB nedir diye soranlara bu cevabı veriyoruz. Soruyu soran genelde anlıyor. Ha diyor, televizyon reklamları filan mı? Genelde bu soruya da evet cevabı veriyoruz. Soruyu soran hızını alamamışsa sormaya devam ediyor. Şeyi siz mi yaptınız diye soruyor mesela. Şeyi biz yapmışsak evet diyoruz. Yapmamışsak hayır diyoruz. Biz yapmışsak soruyu soran, gözle görülür bir şekilde seviniyor. Ben çok seviyorum o reklamı ya diyor. Biz yapmamışsak da soru soranın halinden tavrından anlıyoruz ki keşke şeyi biz yapsaymışız.

Evet biz yaptık.
Hayır biz yapmadık.

İşin ilginç tarafı bizim için yani BLAB yöneticileri, çalışanları için, BLAB bir reklam ajansı değil. Elbette BLAB’ın ne olduğunu anlatmak; yanisi inandığı şeyleri, anlayışını, kültürünü, BLAB’ın ne için var olduğunu anlatmak zor. Bu bizim bildiğimiz, hissettiğimiz, körü körüne inandığımız bir şey. Ancak biri tutup şakkadanak BLAB nedir diye sorunca da anlatılmıyor. Orası onu anlatmanın yeri değil. Ama burası yeri.

İşte bu yüzden ben de burada, dilim döndüğünce, küçük tatlı başlıklar açarak, BLAB nedir sorusunu hak ettiğince yanıtlamak, sizlere bazı hikayeler anlatmak istiyorum. Ders vermek, ahkam kesmek, herkesin ilgisini çekmek ya da çekmek için yazmak gibi bir niyetim yok. Ama şimdiye dek bana sorulmuş tüm BLAB nedir sorularına verdiğim BLAB bir reklam ajansıdır cevaplarının acısını çıkarırcasına yazmak gibi bir niyetim var.

Bugüne kadar yazılmış tüm metinler gibi, bunu da okuyan okuyacaktır.

Efendim, burası RESİMLİ BLAB ANSİKLOPEDİSİ ve ben deniz BLAB’ın kreatif direktörü Taylan Yapıcı. Hoş geldiniz.

Sonraki:

BLAB’IN HİÇ ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ BÖLÜM 1: Kenar Adamı

--

--