O bold aplikacích

Tomáš Procházka
2 min readAug 27, 2016

--

Před pár lety jsem svému profesorovi ukazoval návrh aplikace — divil se, proč používám ultratenký řezy písma (ty standardní z iOS 7, který neznal) a ne výraznější. Sice jsem mluvil o tom, jak aplikaci otvírám při běhu na bus, ale písmo bylo v těhlech podmínkách nečitelný.

Mám dojem, že výrazný bold řezy nepoužívá 99% mobilních aplikací a bojí se, že ztratí eleganci. Přitom na desktop webu je to samozřejmost (je na to místo) a v printu taky. Asi 90 let. Apple přijde s bold typografií teď v iOS 10 (nazývá to Big. Bold. Beautiful.) Nedávno do toho šlo skvělý AirBnB a Pinterest.

Bold typografie u aplikací vytváří mnohem jasnější strukturu informace. Každá úroveň hierarchie by měla bejt jasně odlišená od ostatních. Viz rozlišení dvou úrovní “Library” a “Recently Added” na screenshotech z Apple Music níže (málo na iOS 9 a dostatečně na iOS 10).

Nevýhoda je, že už zase máme míň prostoru na screenu a víc přemejšlení nad návrhem architektury.

Baví mě 2 krajní přístupy

  1. Výrazná vizuální navigace.
  2. Žádná vizuální navigace. Tak extrémní fokus na jádro problému, že aplikace žádnou strukturu nemá. Vše, co není jádro problému, je tak upozaděný, že ho ani nenapadne bejt součástí nějaký struktury. Jo, Snapchat.

Apple Music

Apple News

Pinterest & AirBnB

Sentence (moje diplomka)

--

--