🇸🇪 Stockholm’da hangi semtte ev bakmaliyim?

Uğurcan Laçin
2 min readJul 12, 2022

--

Isvec’te nasil ev kiralarim yazisinda pahali bir ev kirasiyla cok kalmamak gerektiginden bahsetmistim. Tabi bunu tamamen ekonomik acidan soyluyorum. Eger merkezde yasamak istiyorum, sosyal hayatin merkezinde olmak istiyorum diyorsaniz bu tavsiyemi es gecebilirsiniz.

Simdi semtleri daha iyi anlamak icin oncelikle Stockholm’u bir taniyalim. Asagida Stockholm’un metro hattini gorebilirsiniz. Merkezden disariya dogru hayali cemberler cizdim. Bu cemberleri sirasiyla inceleyelim.

1. cember icin Stockholm’un merkezi diyebiliriz. Burada 1 oda ev kiralamak icin 14–15 bin kron istenebiliyor.

2. cember merkeze metro ile 10–15 dakika uzakligi temsil ediyor. Bu bolgede kiralar bir nebze daha uygun oluyor. Ancak aile ile geliyorsaniz hala pahali bir bolgedeyiz.

3. cember ise merkeze 15–30 dakikalik mesafeyi temsil ediyor. Buralarda cok daha uyguna ev kiralayabilirsiniz.

Soru: Ben evli ve cocuklu olsam nerede oturmak isterdim?
Cevap: Eger ev satin aliyorsam 2. cemberde oturmak isterdim. Cunku 1. cember cok pahali. Ornek semtler; Alvik, Liljeholmen, Bromma, Gullmarsplan, Solna.
Eger kiraliyorsam 2. ve 3. cemberin ortalarina yonelirdim.

Soru: Bekar olarak nerede oturmak isterdim?
Cevap: Eger ev satin aliyorsam 1. cemberde oturmak isterdim. 1. cemberde tek odali ev icin bir yazilimci maasi yeterli olabiliyor. Ornek semtler; Kungsholmen, Södermalm.
Eger kiraliyorsam 2. ve 3. cemberin ortalarina yonelirdim.

Bundan 3 yil once 3. cemberin en ucunda bir odalik ev kiraladim. Aylik 7 bin kron oduyordum. Ayni zamanda merkezde 12 bin kronluk 1 odalik ev bulmustum. Ben merkezde oturup 5 bin kron fazla odemek yerine, 5 bin x 12 ay = yillik 60 bin kron tasarruf etmeyi tercih etmistim. Tasarruf edip para biriktirmenin onemine ev satin alma yazisinda deginecegim.

Son zamanlarda evli ve cocuklu gelen Turk arkadaslar oldu. Onlarla konusmalarimdan da gorebildigim kadariyla kira cok buyuk bir gider kalemi. Kirayi dusurmenin en makul yolu da merkezden uzaklasmak. Yukarida kendi ornegimde oldugu gibi daha buyuk evler icin de, merkezden uzaklasarak aylik 4–5 bin kronluk tasarrufu saglayabiliyorsunuz.

Isvec’e tasinacak olan arkadaslari olabildigince bilgilendirmek istiyorum. Dogup buyudugunuz cevrenizi, sevdiklerinizi birakip bir ulke degistiriyorsunuz. Dilini, sistemini, insanini bilmediginiz bir yere gelip bembeyaz bir sayfa aciyorsunuz. Bu yuzden geldiginiz yerde de iyi bir hayat insa edebilmek icin bazi seyleri en baslarda guzelce planlamak gerekiyor diye dusunuyorum.

Tabii benim soylediklerim sadece tavsiye. Umarim her sey dilediginizce olur. :)

Bu yazıdaki gibi daha fazla içerik görmek istiyorsanız aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

🇸🇪 10 başlıkta İsveç’te yazılım geliştirici olmak ve yaşam

Aşağıdaki kanallardan bana ulaşabilirsiniz.
Twitter: https://twitter.com/ugurcanlacin
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/ugurcanlacin/
Email: ugurcanlacin@gmail.com
Instagram: https://www.instagram.com/ugurcanlacin/

--

--