Babaya Mektup & Franz Kafka

Uğur Maleri
2 min readMay 21, 2022

--

📖 Babaya Mektup

✍️Franz Kafka

♟️Bu seferde Franz Kafka’nın Babaya Mektup kitabını okudum ve incelemeye aldım.

🧩Kafka’nın duygularını çok yoğun bir şekilde hissettirdiği, en büyük itiraflarını yaptığı, mektubu yazarken bile babasından korktuğunu, ona karşı duyduğu öfkeyi ve kırgınlığı çok net ifade ettiği ve babası Hermann Kafka’ya hiç ulaşamayan bir mektup kitabıdır.

🧩Babasına karşı özgüvenini yitirmiş, yerini sınırsız bir suçluluk duygusu almış bir çocuğun 1919 yılında babasına yazdığı bir mektup düşünün.

🧩Babasının, Kafka’ya karşı eğitim metotlarının, azarlamak, dalga geçmek tehdit etmek olduğunu kitapta net görüyoruz.

🧩Baba sevgisinden eksik bir çocuk hayal edin, hastalanmış ve yatağında yatıyor, babası onu sadece odasının kapısının önünden el ile selamlıyor ve bu an o çocuğun mutluluktan tek ağlama sebebiydi…

📎Kafka’nın çocukluk yıllarında unutamadığı tek bir anısı vardı;

“Çocukluk yıllarımda aklımda kalan tek bir anı var, sende hatırlayacaksın. Bir gece su içmek için sızlanıp duruyordum, belki gerçekten susamıştım, belki seni kızdırmak, birazda kendimi eğlendirmek için yapmıştım bunu. Birkaç öfkeli tehdidin işe yaramadıktan sonra beni yatağımdan alıp evin avlusuna koymuştun ve beni pijamalarımla orada öylece bırakıp kapıyı kapatmıştın. Bundan yıllar sonra bile ruhuma işkence eden o anı beni rahatsız etti “

📎”Dünya sen ve benden ibaret olsa ki bu bana son derece yakın bir düşünceydi. Dünyanın saflığı seninle bitiyor ve ahlaksızlık senin tavsiyen üzerine benimle başlıyor olurdu. Beni bu şekilde suçlaman anlaşılır değildi.”

🙋‍♂️Sevgiyle kalın

Kitap kulübüm için👉 the_knarr ( instagram)

Şahsi hesabım için👉 maleri17 ( instagram)

Twitter👉 umaleri17

#kitap #kitapkurdu #kitapönerisi #franzkafka #babayamektup #lettertofather #kitapaşkı #bookstagram #bookworm #booklover #books #bookstagrammer #the_knarr #knarrbookclub #bibliophile #kitapalıntıları #bookaddict

--

--