Backend Developer Olarak İki Haftalık React Deneyimim

Erdem Erol
2 min readMar 12, 2023

--

Merhaba! Bugün size, Backend Developer olarak iki hafta boyunca yaşadığım heyecan verici React deneyimimi anlatmak istiyorum.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, daha önce yaptığım işlerde sıklıkla jQuery, JavaScript, HTML/CSS ve benzeri kütüphanelerden faydalandım. Ancak, teknolojideki hızlı değişimlere ayak uydurmak adına kendimi geliştirmek istedim ve son zamanlarda popüler hale gelen React’ı öğrenmeye karar verdim.

İlk olarak bir fikir bulmaya karar verdim ve Netflix gibi popüler bir platformun tarzını taklit ederek, bir film veya dizi listeleme uygulaması yapmaya karar verdim. Uygulamanın başlangıç aşamasında, ilk olarak verileri nereden alacağım konusunda bir araştırma yaptım. Sonunda, dummyjson.com’da bulduğum bir API sayesinde, uygulamam için gerekli auth/user verilerini kolayca elde edebileceğimi fark ettim.

Derleme ve development ortamı için Vite kullandım. Vite frontend geliştirme sürecini oldukça hızlandıran bir javascript derleme aracıdır. Sadece React ile değil bir çok framework ile de çalışıyor. (Kesinlikle öneririm.)

Bir sonraki adım, uygulamanın kullanıcı arayüzünü düşünerek tasarlamak oldu. Bu noktada, React ile çalışmak için en popüler araçlardan biri olan TailwindCSS’den faydalandım. Bilmiyorsanız eğer TailwindCSS, hızlı ve kolay bir şekilde arayüzlerinizi kodlara dökmek için kullanabileceğiniz bir CSS kütüphanesidir. Bir nevi Bootstrap alternatifi diyebilirim. Ayrıca, kullandığım diğer araçlarla da uyumlu olduğu için uygulamanın geliştirme sürecini oldukça kolaylaştırdı. Tasarım sürecinin sonucu olarak aşağıdaki gibi bir görünüm ortaya çıktı.

Uygulama geliştirme sürecimde, Redux Toolkit ve Redux-Saga gibi kütüphanelerden faydalanarak, state yönetimimi kolaylaştırdım ve asenkron işlemleri daha rahat bir şekilde yönetebildim. React Router ile sayfalar arası geçişleri sağladım, Tailwind CSS ve Framer Motion gibi kütüphanelerden faydalanarak, tasarımı daha modern bir hale getirdim. Axios ile API isteklerimi yönettim.

Çalıştığım şirkette React kullanılması, bu projenin benim için çok daha anlamlı hale gelmesine sebep oldu. Bunun yanı sıra, proje boyunca yaşadığım zorluklar ve çözümleri deneyimlerime ekleyerek, React konusunda çok daha kapsamlı bilgi ve tecrübe sahibi oldum.

Bunun yanı sıra, benim de yazdığım kodların diğer geliştiriciler tarafından okunup, yorumlanması benim için oldukça değerli bir tecrübe oldu. Sonuç olarak, bu tarz bir arayüz tasarlamak, React ile gerçeğe dönüştürmek, hem öğrenme açısından hem de motivasyon açısından oldukça önemli bir deneyimdi benim için. Kendimi geliştirme konusunda ilham verici bir yolculuk oldu.

--

--

Erdem Erol

Experienced Full-Stack Developer with a strong background in PHP and frameworks like Codeigniter and Laravel.