کلاهبرداری آراد برندینگ با لباس دین در قم

vahid rashidi
9 min readJun 16, 2024

--

آراد برندینگ کلاهبرداری هایش را پشت لباس دین و تجارت پنهان میکند. آراد برندینگ، کلاهبرداری حرفه ای با پشتوانه محکم سیاسی، مذهبی و قانونی است و مثل عنکبوت، دام بزرگی پهن میکنند و منتظر طعمه میمانند. مثل ساس تا آخرین قطره خون و اموال مشتریان رو به چنگ نیارند دست بردار نیستند.

مدیران این شرکت همگی کریه المنظر، شپش زده با یقه بسته و تسبیح به دست هستند و با همین لباس دین بسیاری از مردم را به خاک سیاه نشانده اند. گول فیلم های منتشر شده در سایت آراد برندینگ که نشان میدهند در حال ارسال بار هست را نخورید. این افراد کارمندان خودشان هستند که از بارگیری دیگران فیلم میگیرند با تدوین به اسم خودشان یعنی آراد برندینگ میزنند. هیچ فاکتور و بارنامه و مدارک صادراتی مهر شده ای در کار نیست.

تمام افراد خارجی که بعنوان نماینده مطرح میکنند، افراد عادی هستند که با هزار وعده از آنها فیلم میگیرند تا اعتماد شما جلب شود. گول مجوزات و اینماد سایت شان را نخورید. گول آخوند بیشرف که در همه همایشهای آرادبرندینگ صحبتهای انگیزشی میکند را نخورید. این آخوند چند وقت پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود به جرم فرقه سازی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی اگر بعد از این همه کامنت و اخباری که از این مجموعه کثیف و کلاهبردار در سایت ها و گوگل است وارد این مجموعه شوید و پول بدهید واقعا از حماقت شماست.

چرا با اینهمه شکایت این شرکت کلاهبردار هنوز سرپاست؟

دلیلش واضحه. اکثر مالباخته ها اعتراف میکنند که قرارداد رو بدون مطالعه و تجزیه و تحلیل امضا کرده اند. بهمین خاطر از زیر بار شکایتها در میرند. اما اگر وکیل خوب بگیریدو مقداری خرج کنید مطمئن باشید که در دادگاه بازنده میشن. بازنده که بشن باید هزینه دادرسی و وکیل شما رو هم پرداخت کنند.

نظرات مردم در سایت ویرگول

در سایت ویرگول افشاگری علیه کلاهبرداری های آرادبرندینگ منتشر شده و کارمندان آراد طبق معمول به این صفحه هجوم بردن و کامنت های اسپم با تعداد بالا درج میکنند تا مالباخته هایی که اونجا نظر میدن، کامنت شون دیده نشه و یا بعبارتی بهتر، کامنت مالباخته ها در لابلای کامنت های اسپم کارمندان آراد برندینگ کلاهبردار گم میشه. اما ما زرنگ تر از این حرفا هستیم و کامنت مالباخته ها رو هم در سایت ویرگول و هم در این صفحه درج میکنیم. کامنت گذاری این صفحه رو هم بستیم تا کارمندان شپشو و محجبه فاسد آراد نتونن اینجا کامنت بزارن. اگر مالباخته هستید در سایت ویرگول تجربه تونو بنویسید. ما صدای شما را به گوش همه میرسانیم.

نظرات مالباخته ها — کامنت شماره 1

بنده ۴ هفته در دوره های آموزشی مشاوران آراد برندینگ کلاهبرداری شرکت کردم توی این مدت خییییلی چیزا دستگیرم شد….و استخدام نشدم چون گرگ نبودم!!!!

اون ها دربه در دنبال تربیت و شستشوی مغزی مشاورین بی تجربه ای هستند که با وعده حقوق های پورسانتی، تصاعدی و نجومی، جوون های زیادی رو جذب میکنند!!! و کسی استخدام میشه که گرگ باشه

مدام، محل کار و مسئولیت و حتی شماره تلفن کارمند ها رو تغییر میدن تا کارمندی از کارشون سردرنیاره و در کل کارمندها مدت کوتاهی در یک پست میموندن!!!

به مشاورین یاد میدادن که از تکنیک های بیرحمانه مثل زخمی کردن، چک و بوسه و … استفاده کنند… یاد میدادن که با گرفتن یه مبلغ کوچک از مردم، اونو زخمی کنند تا مجبور به ادامه بشه!

اینکه همه ی عواملش اهل شمال هستند و خدا میدونه که به کدوم فرد بانفوذ مذهبی و سیاسی وصل هستند که شعبه های اصلیشون در قمه

از خانم ها حجاب اجباری چادر میخوان اما فساد اخلاقی در بین کارمندهاش موج میزنه و این حجاب، صرفا یه پوششه

سعی میکنند با نشون دادن لباس های رسمی، آرایشگاه های روزانه برای کارمندها، داشتن گوشی ها و خطهای دائمی نامبر وان ، اپل واچ و حتی داشتن اسب هاشون، خودشون رو مرفه و پولدار نشون بدن.

کسی که مشاورین رو آموزش میداد، امین رسول نیا بود و در آخر تالیا که واقعا گرگی به تمام معناست، آزمون گرگینه شدن رو از داوطلبین میگیره.

اونجا جاییکه بود که مشاورین ارشدشون، از استرس، مشکل معده و بیخوابی داشتن و جوری از کلاهبرداری هاشون میگفتن و قشنگ جلوه میدادن که واقعا فریبنده بود. مثلا یه مشاور خانم، با افتخار از تجربه قرارداد ۱۰۰ میلیونی یکساله اش تعریف میکرد که اصلا مالک اون قرارداد بعد ۶ ماه، هنوز نمیدونست باید چیکار کنه و یک خانم کم سواد خانه دار بود!

با همه ی این قضایا و استخدام نشدن و شستشوی مغزی که شده بودم، بنده تصمیم گرفتم که در طرح ۶۰۰ میلیونیشون با اعتماد ۱۰۰ درصد شروع کنم. مشاورم “شاکری” نامی بود که مشاور ارشد آراد برندینگ کلاهبرداری بود! با شگرد زخمی کردنش و اینکه جشنواره بهاره دارن و اگر تا ۳ روزه دیگه ۴۰۰ ملیون واریز کنم، تخفیف ۲۰ ملیونی بهم تعلق میگیره به خودم اومدم کلی پولم رفت. ماجرا اینطور شد که متاسفانه واریز کردم اونم قبل امضا قرارداد!! تاکید میکنم من هیچ قراردادی امضا نکردم!

و موقع امضا دیدم اولین بندش این بود که مدت قرار داد از اولین واریزی شروع میشه چیزی که حتی به مشاورینشون هم نگفته بودن و چه پول های حرومی که ناخواسته سر سفره کارمندها که نمیره!

بعد، از لیست “ریز خدماتی “که از دوره آموزشی داشتم متوجه تفاوت آن در تعداد خدمات با لیست قراردادم شدم که تعداد کم شدن تا تخفیف بهاره جبران بشه و درخواست بازگشت وجه کردم و با بیرحمی خواستن وقت کشی کنن تا طبق بند دیگر قراردادشون، درصد بیشتری از من غرامت لغو قرار داد رو بگیرن! اونم قراردادی که امضا نشده یود!

قرارداد امضا نشده رو که پیش ۲وکیل نشون دادم، واقعا بندبند قرارداد رو کلاهبرداری و مبهم دونست و به من توصیه کرد که به جای شکایت، صلح کنیم چون عملا اگر شکایت میکردم بازنده بودم.

نکته اینجا بود که من هیچ قراردادی امضا نکردم و از هیچ خدماتی استفاده نکردم و مجبور به پرداخت غرامت ۲۵ ملیونی شدم! که سود ماهیانه ی خوابوندن ۲ ماه رو هم باید بهش اضافه کرد! درسی که گرفتم اینبود که به ظاهر بزرگ شرکتها، اعتماد نکنم هر چی یه مجموعه بزرگتر، احتیاط بیشتر لازم داره.

کامنت شماره 2

۱- ابتدا می گویند شما را بدون هزینه تاجر می کنم و برات صادرات انجام می دهیم
۲- مرحله دوم می گویند مرحله اول طولانی است اگر سرعت عمل می خواهید پول پرداخت کنید .
۳-بعد از اینکه پول واریز کردی می گویند این پول برای صادرات کم است فعلا داخلی تجارت کن .
۴- اگر شما بگوئید من تجربه تجارت ندارم می گویند ما خودمان مشتری تهیه می کنیم خودمان هم تامین کننده داریم .
۵- بعد از مدتی می گویند تامین کننده ما مختص خودمان هست شما خودت تامین کننده پیدا کن .
۶- بدون هماهنگی شما چند مقاله تکراری به نام شما در سایت قرار می دهند بعد می گویند پولتان تمام شد دو باره پول بریزید .
۷-شیوه و روش کلاه برداری آنها چند ماهی یک بار تغییر می کند .
۸- این مجموعه ممکن است خودشان تجارت کنند و درآمدی داشته باشند اما در آمد اصلی آنها از فریب دادن دیگران با وعده توخالی صادرات و تجارت برای آنها می باشد.

کامنت شماره 3

تمام کسانی که از آراد تعریف می کنند کارمندان آراد برندینگ کلاهبرداری هستند . از ۱۰۰۰۰ تاجر آرادی همه مال باخته هستند. کسانی که ادعا می کنند مال باخته نیستند از خودشون هستند .
کلاه ۱۰۰۰۰ نفر را برداشتند باهاش تجارت می کنند و کلاس می زارند .
کلاهبرداران دیگه مثل دوره فروش ها یا شرکت های هرمی گوش آدم رو میبرند ولی آراد برندینگ دیگه خیلی حرفه ای عمل میکنه و سر آدم رو میبره اونم نه از گردن از سینه.
چهار تا جلسه اینترنتی منو دعوت کردن و میگن حالا آموزش تجارت تو تموم شد بیا یک میلیارد تومان بریز به حساب شرکت آراد برندینگ و فقط یک سال از خدمات دفاتر این شرکت فقط در شهرهای ایران استفاده کن. گفتم این دفاتر چه خدماتی به من میدن و چه تجارتی باید انجام بدم هیچ جواب مشخصی نداشتند

کامنت شماره 4

بنده زیاد هزینه نکردم حدود۱۱میلیون ولی چون قبلا در شرکتهای بازاریابی فعالیت کردم واز ساختارهمشون مطلع هستم سریع متوجه شدم که کلاهبردار هستند. چون درسه تا شرکت ابرتجارت کهکشان ،بادران و آی نوتی کارکردم هرسه ازپوشش مذهب استفاده میکردند. یک نوع احترام اجباری(دیکتاتوری) باید به روسا گزاشته میشد. میگفتن آموزشها رایگانه درصورتیکه اگر خرید نمیزدی هیچگونه احترام و اعتنایی به شما نمیشد. دائم جلسه برگزارمیشد ازصبح تا شب وتا کسی حرف میزد میگفتن بدوبیا جلسه ازصبح تاشب جلسه جلسه جلسه
محصولات تاریخ گذشته یا خدمات بیکیفیت ودهها شباهت دیگه که آرادبرندینگ کلاهبرداری با اونا داره (شرکتهای هرمی مدرن وجدید دیگه محصول ندارن با خدمات دروغین فریب میدن) به گفته یکی ازسخنرانانش گفت تبلیغ یعنی دروغ ودائم خود شرکتشون در گوگل و درجاده تهران قم و درتلگرام وغیره تبلیغ میکنن. لازم به ذکره یک مدیر شرکتهای گلدکوئست و بازاریابی شبکه ای بنام بیز سیمرغ وابرتجارت که هزاران شاکی داشت به اسم شهریار، از حوزه علمیه و آخوندبوده. جالبه تو آراد برندینگ هم دارم از یک مدیر آخوند استفاده میکنن.
دروس که درمدرسه تجارتشون هم گذاشتن دائم عوض میکنن وبنده بعد ازحل کردن بیست و چند درس دیدم که کل درسهای قبول شده رو پاک کردن تا رتبه من چند هزار افت کنه. به هرصورت بنده با یک وکیل هم مشورت کردم و او توصیه کرد که واردش نشم ولی بازاشتباه کردم وفریبشون خوردم حالابازخداروشکر که مبلغ بیشتری هزینه نکردم .

کامنت شماره 5

سلام مجدد خدمت همه شاکیان آراد برندینگ لعنه ا… علیه.
عرض شود که حرف زدن فایده ندارد باید اقدام کرد.
هرکس می تواند یک شکایت حقوقی ثبت کند و مسیر خودش را طی کند و نیز در کنار آن در یک شکایت دسته جمعی اگر شرکت کنیم میتوان آراد برندینگ کلاهبرداری را محکوم به کلاهبرداری کرد.
از جزییاتش که باید چند نفر باشیم اطلاع دقیق ندارم فقط مطمئن هستم که امکانش وجود دارد.
من بابت فقط 19 میلیون تومان از کلاهبرداری آراد برندینگ شکایت کردم. اگر مبالغ شما بالاتر هست در عجبم چرا به شکایت قانونی فکر نمیکنید؟
نداشتن قرارداد اتفاقا نقطه قوت ماجراست چون براحتی می توانید حقوقی شکایت کنید.
اگر کسی قرارداد داشته باشد اثبات حقانیت سخت تر خواهد بود چون طبق مفاد قرارداد واریز داشته ولی تا بیاد ثابت کنه که مطابق قرارداد بهش خدمات ندادن زمانبره!
توصیه میکنم با وکلای خوب که براحتی در وب پیدا می شوند مشورت کنید.
حق گرفتنی است دادنی نیست!

کامنت شماره 6

چند روز پیش در نرم افزار بله باهاشون صحبت کردم که مشاور تجاری من شما بودید و شما مدام اصرار می کردید که فرصت را از دست نده دیر میشه و بیا در کلاهبرداری های آراد برندینگ شروع به کار کن و شما گفتن بیا شروع کن نهایتش اگر تهش موفق نشدی ما پولتونو پس می دیم.
بهش گفتم خب الوعده وفا بیا پول منو پس بده. گفت به توصیه ها خوب عمل نکردی و یه نمونه گفت که تولید محتوا نکردی و پست مهمان قرار ندادی من از محتوایی که تولید کرده بودم براش اسکرین شات گرفتم و فرستادم وقتی حرفی برای گفتن نداشت گفت که من مسئول بخش مالی نیستم و به من ربطی نداره منم گفتم ما روز اول مسئول مالی را ندیدیم آقای سعید زارع باید پاسخ گو باشد
متاسفانه منو بلاک کرد به همین راحتی به همین خوشمزگی
خلاصه مواظب پولاتون باشید
همین آقای زارع می رفت حرم حضرت معصومه و عکساشو استوری می کرد می رفت حرم امام رضا عکساشو استوری می کرد
حرف از دین و دیانت و پیغمبر و امام علی می زد

کامنت شماره 7

شما وقتی وارد دفتر آراد برندینگ می شوید پس از مذاکره و … یک قرارداد طویل جلوی شما می گذارند و شما شروع به خواندن می کنید اما شما از قرار داد هیچ چیزی متوجه نمی شوید چون سواد حقوقی نداریم کلمات سخت و گیج کننده و…

چند بندی می خوانید و حوصلتون سر می‌ره و این قرارداد را تا پایان نمی خوانید و چون نا آگاه هستیم با یک وکیل (قرار دادنویسی) هم مشورت نمی کنیم و متاسفانه یک قراردادی را امضا می کنیم که از آن هیچ چیزی نمی فهمیم

و یکی از بند های قرار داد ( نقل به مضمون )این است که شما حق شکایت را از خود در دادگاه های عمومی و … سلب می کنید و در صورت شکایت شما فلان موسسه حقوقی در قم رسیدگی خواهد کرد که ما باز هم نمی دونیم این موسسه حقوقی کیه و چیه؟

واگر در دادگاه شکایت کنید قرار داد شما را جلوی قاضی می گذارند و می گویند جناب قاضی با احترام فراوان این شخص قبلاً حق شکایت را از خودش سلب کرده است قاضی می گوید نخود نخود هر کس بره خونه خود بعد شما می گویید ای وای ۶۰ میلیون ای وای ۲۰۰ میلیونم

کامنت شماره 8

سلام ، من 3 ماه با آراد بودم و پول هم دادم، وقتی پول از شما گرفتند دیگه کارشون با شما تمومه و به ریشتون می‌خندند ، بعد از این شما باید دنبالشون بدوید و التماس کنید، بهترین حالت یک قرارداد ترکمنچای جلو تون می‌زارن و شما تو تحت فشار و جو سنگین جلسه ، قرارداد 10 صفحه را تو 5 دقیقه باید امضا کنید ، و نهایتا خود کرده را تدبیر نیست.

آراد برندینگ از نظر پلیس فتا

مالباختگان آراد برندینگ

دستگیری آراد برندینگ

شکایت از آراد برندینگ

آیا آراد برندینگ کلاهبرداری است

--

--