První víkend UXWell

Vendula Ptáčková
2 min readMay 5, 2017

--

Již nějakou dobu jsem nebyla v práci zcela „motivovaná“ na své dosavadní pozici, proto jsem byla ráda, když přišla nabídka změny pozice, stát se UX designérem a absolvovat program UXWell. Na druhou stranu, jako nováček v tomto oboru bez jakékoliv zkušenosti, jsem byla plná očekávání, co mě čeká a co nemine. Zmocňoval se mě zvláštní pocit, kdy moje hlava byla plná otázek: „Co když to nezvládnu?“, „Co tam potkám za lidi?“, „Co od toho mám čekat?“, „Bude mě to bavit?“ atd.

Některé otázky se zodpověděly samy ihned po příjezdu na první setkání, které bylo zahájeno páteční večeří v Brně, některé až v průběhu víkendu a na zodpovězení těch posledních si budu muset ještě počkat.

Sobotní ráno začalo snídaní v pronajatých prostorech společnosti Unifer (společnost s velmi kreativním prostředím). Poté nastalo představování lektorů, mentorů a nás samotných účastníků. Dále na programu dne byla témata: úvod do UX, porozumění textu, zapisování poznámek pomocí malování, zpětná vazba, psychologie člověka atd. Po náročném dni následovala opět večeře v jedné z brněnských restaurací, kde jsme ještě plni emocí rozebírali témata dnešního dne.

Neděle ráno začala obdobně jako sobotní, vynikající snídaní. Poté na programu bylo vytvořit návrh aplikace pro účastníka z druhé skupinky a po jeho prezentaci jsme si v názorně předvedli dávání a dostávání zpětné vazby. Dále pak design studio, kde jsme designovali rezervační systém hotelu a rovnou si na tomto prototypu v praxi vyzkoušeli uživatelské testování na “kolemjdoucích” v obchodním centru. Další aktivity byli již spíše odpočinkové. Vyslechli jsme si prezentaci na to, jak co nejrychleji zjistit obsah knih a jak správně dělat uživatelský výzkum a že i zadání se dá rozporovat. Následně už nezbývalo nic jiného než se rozloučit a vydat se směr „domov“, bohužel (už teď se těším na další setkání).

Celý program probíhal kreativně, což velmi oceňuji, neboť to nebyla jen samá teorie, ale věci jsme si zkoušeli prakticky, a tak bylo snazší ledacos pochopit. Mile mě to překvapilo, viděla jsem v tom potenciál, jak se zas posunout o kus dál, naučit něco nového a na věci nahlížet i z jiného úhlu.

A co bude dál? To záleží… Jediné, co teď vím je, že jsem zas „motivovaná“ :-)

--

--