Kodla 2017 ve Hackathon Projemiz

Yasin Güzel
4 min readMay 26, 2017

--

Mükemmel bir etkinlikte edindiğim müthiş deneyimleri aktarmanın güzel ve faydalı olabileceğini düşünerekten bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Kısaca kodla nedir ;

Kodla, bu yıl üçüncüsü düzenlenen katılmayanların üzüleceği Karadenizin ve Türkiye’nin en önemli ve feyizli web teknolojileri etkinliğidir.

Hackathon üzerinden etkinliği adım adım anlatmaya çalışacağım:

1-Problem Bulmak 🔎

Bence en önemli aşamlardan biri bu çünkü biz mühendislik eğitimi gören insanlarız ve aldığım 2 yıllık mühendislik eğitimine göre mühendis problemlere çözüm bulan kişidir. Ayrıca hackathonların amaçlarından biri probleme çözüm bulmaktır. Bu yüzden hackathonun ilk günü saat 22.00'a kadar problem bulmaya çalıştık. Türlü türlü yollar denedik. İlk önce kendi hayatımızdaki problemleri tespit etmeye çalıştık, bu yolda pek iyi gözlem yapamadık. Çevremizden fikir almayı denedik. Problemin geçerli olması için kriterimiz ise “Abi işte bu” demekti. 😄 En sonunda hepsinin harmanlanmasıyla ayrıca sunumların etkisiylede bir problem tespit ettik. Yaptığımız araştırmalara göre DevOps alanında yeni başlayanlar için DevOps teknolojilerini interaktif bir şekilde görselleştiren bir platform yok. Bunu tespit ettiğimizde koşa koşa Cihan Okyay’ın yanına koştuk. Tespitimizi heyecanla anlatma başladık ve Cihan Okyay’a “DevOps teknolojilerini yeni öğrenmeye başlayan birine bu siteyi önerir misin?” sorusuna “evet” yanıtını alınca problem tespitimize “Abi işte bu” dedik. 😁

2-Problem Çözümü 📑🖊

Artık problemimiz belliydi ve problemi belirlemek diğer adımlar için müthiş motive edici. Bizim çözümümüz ise DevOps teknolojilerini görselleştirip interaktiflik katabileceğimiz hale getirmekti. Platform web olacaktı. Kullanacağımız teknolojileri belirlemiz lazımdı. Teknolojileri belirlerken mentorlardan bol bol yardım aldık. DevOps teknolojileri genellikle veri trafiği akışı üzerine olduğundan dolayı bizim verileri görselleştirmek anlamında bir frameworke ihtiyacımız vardı bu sebeple D3.js JavaScript frameworkünü kullanmaya karar verdik. Arayüz ve web düzeninde ise Materialize.css CSS frameworkünü kullandık.

Bu arada hackathondan fırsat bulabildiğim vakitlerde programlara katılmaya çalıştım. Uzun zamandır gerek devPodlardan olsun gerek diğer yerlerden takip ettiğim Ustun Ozgur ile tanışma fırsatı buldum. Bu benim için gerçekten çok güzeldi. Kendisine devPodu severek sürekli takip ettiğimi ve ettirdiğimi söylemiştim. Onunda bana Uğur “vigo” Özyılmazel’ in bu işi bırakmayı düşündüğünü söyleyince çok üzüldüm. Buradan Uğur “vigo” Özyılmazel’e seslenmek istiyorum.🙂 devPodu severek takip ediyoruz. Hepimizi çok güzel bilgilendiriyor ve motive ediyorsunuz. Ayrıca devPod’un farklı bir olayı var diğer kanallardan farklı olarak yazılımın bilim tarafını ele aldığını düşünüyorum. Uğur “vigo” Özyılmazel bu işe devam etmeni gönülden arzu ediyoruz. 🙂

3-Gerçekleştirme 💻

En eğlenceli adıma bir kala. Artık problem belli ve çözümümüz belli artık iş öğrenmede. Yapılacak ilk adım Google’a “Öğrenmek istenilen konu” + tutorial yazmak. 😄 Yalnız hackathonlarda şöyle bir hataya düşmemek lazım; tüm tutorial bitirilmeye çalışılmamalı, sadece probleme yönelik olan kısımlara bakılmalı.

Nikita Türkmen’in Trabzon HackerSpace sunumundan etkilenip KTÜ Sınavlara kaç gün kaldı chrome eklentisi yaptığım doğrudur. 😌

Ufak bir bilgi birikimi elde ettikten sonra iş bunu uygulamaya koymaya geldi. Uygulama kısmında daha önce hiç karşılaşmadığımız sorunlarla karşılaştık ve bu sorunlar ilk önce oldukça göz korkutucuydu fakat bunları çözmek oldukça keyif verici. 🙂

RoboCode ekibimiz soldan sırasıyla Taha Bahşi, Yasin Güzel(ben) ve İsmail Fatih Uçar

Burada ufak bir tavsiyede bulunmak istiyorum;

Hackathonlarda veya herhangi bir yerde sorunla karşılaşıldığında ve onu çözmeye çalışıldığında sonuç alınamıyorsa ve hatta her şey kötüye gidiyorsa pes etmemek lazım. Çünkü Bilgem Cakir’ın bir videosunda bahsettiği gibi: “Size bir projede bir şeyler öğreten kısmın son %10'luk kısım. Projeyi sonuna kadar götürdüğünüz zaman gerçekten bir şeyler öğreniyorsunuz.”

4-Parti 🎉🎊🎈

Geldik en eğlenceli kısma. 😁 Sunuma kadar her vakti değerlendirmeye çalıştık sunuma çıkana kadar proje üzerinde eklemeler yaptık. Sunum çevremdeki bir çok insan için sancılı bir süreç olsa da benim için oldukça eğlenceli. 🙂 Çünkü bir topluluğa karşı direkt bir şeyler paylaşmak oldukça güzel bir his.

Sunum bizim için çok keyifli geçti tüm önemli noktalara değinebildiğimizi düşünüyoruz. Sunum bittikten sonra salondakilerin tepkisi çok iyiydi ve bu bizi oldukça mutlu etti. Merak edenler için sunumumuz;

Güzel bir fikir, pes etmeden çalışma, iyi bir ekip çalışması; mükemmel bir organizasyon, çevremizden gelen mükemmel destek ve sayamadığımız bir çok faktörden sonra başarı ve başarının verdiği gurur ayrıca müthiş bir mutluluk hissi. 🙂

Herkese Teşekkürler 👏👏👏

Değerli konuşmacılara, katılımcılara ve organizatörlere ayrı ayrı çok teşekkürler. #Kodla17 özellikle benim için çok güzeldi. İleride Doğukan Güven Nomak ile sohbet yaparsak, kesinlikle bahsedeceğim bir etkinlik oldu. 😌

Hackathon’da birbirinden güzel projeler vardı. Hepsinin birbirinden başarılı olduğunu düşünüyorum.

3 gün boyunca birbirinden değerli insanlarla tanıştık. Gelen değerli konuşmacılardan fotoğraf çekilebildiklerimden bir kaçı;

Adem ilter’i uzun süredir takip ediyordum. Sonunda yakından tanıma fırsatı benim için çok iyi oldu. 😌 Bu arada bu fotoğrafta ileride güzel işler yapabileceğini düşündüğüm birbirinden değerli insanlar var.

Hackathon projemiz “VisuDevOps”

Yazımı kısa tutmak amacıyla proje detaylarını sunum linki ile geçmek istiyorum. 🙂 Sunumda da söylediğim gibi seçilsekte seçilmesekte projeye devam edeceğiz. Katkılarınızı bekliyoruz.

Proje; http://visudevops.me/

GitHub: https://github.com/yasinguzel/Kodla_Hackathon

RoboCode

Yasin Güzel — FacebookTwitterGithub

Muhammet Taha Bahşi— FacebookGithub

İsmail Fatih Uçar— FacebookTwitter

--

--