Ankara’nın Gezilecek Yerleri

Yabancının gözünde

yunnoş
3 min readDec 20, 2018

Sessiz, siyah, gri, renksiz, soğuk, sıkıcı gibi Ankara’yı anlatmak için sıkça kullanılan sıfatlar var. Ankara’nın Türkiye’nin başkenti olduğuna rağmen birçok insan Türkiye’yi gösterirken Ankara yerine İstanbul, İzmir, Antalya gibi denizi olan güzel şehirleri göstermeyi daha tercih ederler. Biliyoruz ki Ankara’nın denizi yok, ırmağı yok, nehri yok, dağları yok. Ama ilginç olan şu ki, zaten benim Kore’de yaşadığım şehir de tam Anlara gibiydi. Bu yüzden diğerlerden daha samimi gelmişti Ankara. Ankara’da yaklaşık 1 yıl yaşayarak çok şey öğrenmiş oldum ve gitgide aşık oluyorum. En çok beğendiğim Ankara’nın özel yerlerini size kısaca anlatayım diye bu yazıyı yazmaya başladım.

1. Anıtkabir

Anıtkabir, hem Türkiye’nin kurucusu hem de Kurtuluş Savaşının kahramanı olan, Türkiye Cumhuriyeti’nin birinci cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk’ün mezarıdır. Ankaray Anadolu istasyonunun yakınında bulunan bu mezarlık modern Türkiye’nin tarihi ile ilgilenen insanların en çok beğendiği bir yerdir. Cumhuriyet ya da Atatürk ile ilgili bayram olunca burası Türkiye’nin her tarafından gelen milyonlarca insanlardan dolur. Atatürk’ün eşyaları, kitaplarına bakarken onun neler yaşadığını düşünürdüm. Her saat onu anmak için sessiz kalan insanlara bakınca çok duygulanmıştım. Ankara’nın güzel olmasını sebebi işte Ankara’nın Türkiye Cumhuriyeti’nin başkenti olmasıdır.

2. Ulus

Ankara’nın şehir merkezinde bulunan Ulus meydanında bir Atatürk heykeli var. Çok kalabalık bir yer olduğuna rağmen yanında güzel binalar olduğu için anlatmak istedim.

Ulus’ta Türkiye Cumhuriyeti’nin birinci ve ikinci büyük millet meclisi binaları bulunuyor. Bu binadan çıkarken Atatürk’ün fotoğrafı çekilmiş.

3. Hamamönü

Bir ünlü hamam önünde eski Osmanlı evleri bulunuyor. Gezmek için ya da yürüyüş yapmak için çok güzel bir yerdir.

4. Eymir Gölü

Eymir Gölü ODTÜ kampüsü içinde olduğuna rağmen herkese açıktır. Şehir merkezinden biraz uzakta bulunan ODTÜ ormanı Ankara’nın en büyük ormanıdır. Bisiklet sürmek için ve sevgiliyle birlikte vakit geçirmek için müthiş bir yerdir.

5. Kızılay

İşte burası Ankara’nın şehir merkezidir. Karanfil sokağındaki cafelerde konuşarak vakit geçirmeyi seven Ankaralılar hep burada görüşürler.

6. Tunalı Hilmi Caddesi

Siyasetçi Tunalı Hilmi adını almış bir caddede Ankara’nın en güzel cafeleri ve barları var. Cadde başında bulunan Kuğulu park da çok huzurlu bir yerdir. Yakında Göç İdaresi ve ülkelerin büyükelçilikleri olduğu için bu caddeyi Türkiye’de yaşayan yabancılar sıkça ziyaret eder.

Bunlardan başka sevdiğim yerler var ama fotoğraf yetmediği için seçmedim. Ankara’da yaşamak benim için hiç de sıkıcı değildi. Kitap okumayı seven, öğrencilerle konuşmayı seven, yabancılarla görüşmek isteyen herkes Anlara’yı sever. Ankara her zaman yaşıyordur.

--

--