2022 Solution Challenge

Yunus Emre Alpu
7 min readMar 14, 2022

Mükemmel bir etkinlikte edindiğim müthiş deneyimleri aktarmanın güzel ve faydalı olabileceğini düşünerekten bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Kısaca Solution Challenge nedir;

Her yıl düzenli olarak gerçekleşen Solution Challenge ile birlikte kodlamanın gücünden yararlanarak Birleşmiş Milletler’in 17 sorununun çözülmesine bir adım daha yaklaşmamızı hedefleyen Google DSC, 2022 yılının etkinliğini duyurdu.

3 farklı hackathonun bir araya geldiği etkinlikte 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi’nin tümünün birer çözüme kavuşması bekleniyor. Üniversite öğrencisi olan herkesin katılabileceği etkinliğin tek şartı Google Developer Student Clubs üyesi olmak. Aynı zamanda katılımcılar, sonrasında gerçekleşecek global etkinliği prova etmiş olacak.

Hackathon sürecinde katılımcılar, 2015 yılında Birleşmiş Milletler’in belirlediği 17 sürdürülebilir kalkınma amacına yönelik oluşturdukları fikirleri Google teknolojilerini kullanarak geliştirecek, aynı zamanda program boyunca aldıkları mentor ve eğitim destekleriyle kendi sosyal girişimlerini kurma fırsatına erişecekler.

11–12–13 Şubat 2022 tarihinde Flutter, 25–26–27 Şubat 2022 tarihinde “People & Prosperity & Peace” ve son olarak 4–5–6 Mart 2022 tarihinde “Planet” ana başlıklarında hackathonları gerçekleşecek. Programın ikinci aşamasında dereceye giren girişimler, SCIP’in üçüncü aşaması olan ön hızlandırma programına kabul edilecekler.

Daha fazla bilgi için buraya bakabilirsiniz: Solution Challenge

2021 Google Solution Challenge için Touch adlı bir proje geliştirmiştim. Touch, oyunlaştırma ile insanları daha çok yürümeye teşvik eden “Touch Other Lives with Your Steps” mottosuyla hareket eden bir mobil bağış uygulamasıydı. Projeye katılım için tek şart Touch mobil uygulamasını indirmek, her bağış işleminden sonra kısa bir reklam izlemek ve adımları bağışlamak. Kurgudaki mantık reklam gelirinin paylaşım modeli üzerine kuruluydu. Atılan adımların bağışlanması ile açlık ve yoksulluk gibi problemleri çözebileceğimizi düşündük.

Sunum tecrübesizliğim ve uygulamanın detaylarının(gelir modeli, rakip analizi, vs…) eksik olmasından dolayı önemli bir derece elde edemedim. Fakat ön Hızlandırma programına kabul edildim.

Ama O Sene Bu Sene, Bundan Sonra Her Sene

Bu sene ‘Icaria’ ekibi olarak SCIP || People & Prosperity & Peace Hackathonuna katıldık. Bu senenin farklı olmasının sebebi ilk defa takım ve yazılım lideri sorumluluğunu üstlendim ve takım arkadaşlarımın hepsi ile discord sunucusu üzerinden tanıştım.

Bir GM edasıyla Icaria takımı hakkında düşüncelerim :)

Hackathon üzerinden etkinliği adım adım anlatmaya çalışacağım:

1-Problem Bulmak 🔎

Bence en önemli aşamlardan biri bu çünkü biz mühendislik eğitimi gören insanlarız ve aldığım 4 yıllık mühendislik eğitimine göre mühendis problemlere çözüm bulan kişidir. Ayrıca hackathonların amaçlarından biri probleme çözüm bulmaktır. Bu yarışmaya geçen sene katıldığım için aklımda problemi, çözüm önerisini ve uygulama adını netleştirmiştim. Sadece takım olarak eksiktim bu yüzden hackathonun ilk günü saat 21.00'a kadar problemimi daha iyi hale getirebilmek ekip arkadaş aramaya başladım.

Problem bulma kısmı benim için çok uzun ve zorlu bir süreçti. İlk önce kendi hayatımdaki problemleri tespit etmeye çalıştım, bu yolda pek iyi gözlem yapamadım. Çevremden fikir almayı denedim. Problemin geçerli olması için kriterim ise “Abi işte bu” demekti. 😄 En sonunda hepsinin harmanlanmasıyla ayrıca geçen senenin etkisiylede bir problem tespit ettim.

Restoranlarda, kafelerde ve marketlerde son kullanım tarihi yaklaşan ve gün sonunda satılmadığı için çöpe dökülen ürünlerin normalden daha uygun fiyatlar ile tüketiciye sunulduğu, pazar yeri iş modeline sahip bir uygulama olsa nasıl olur dedim ve fikri buldum. Fikri bulduktan sonra en önemli kısım olan isim arama kısmına geçtim. Film, Dizi, Belgesel, NBA, Kitap, vs… derken etkileyici bir isim bulamadım. Tam ümidi kesmişken Efsane İngiliz Rock grubu Iron Maiden’ın İkarus’un düşüşünü anlatan hikayeden beslenerek yapmış olduğu “Flight Of Icarus” şarkısı sayesinde uygulama ismini buldum!

Atinalı mimar ve mucit Daidalus (Daedalus) ve oğlu İkarus, Kral Minos’un emriyle bir kuleye kapatılır. Daidalus ve oğlu İkarus, Theseus’un labirent yolunu nasıl bulabileceğini Ariadne’ye anlatarak Minotaurus’un öldürülmesine yardım ettikleri için kral tarafından cezalandırılmak istenmiştir. Daidalus kendisi ve oğlu için bu kulenin penceresinden kaçmaya yarayacak balmumu ve kuleye ziyaretlerine gelen kuşların tüyleriyle bir çift kanat yapar. Babası; Ikarus’a uçarken zevkten kaçınması gerektiği ve uçmanın coşkusuyla güneşe yaklaşmamasını aynı zamanda da denize yakın uçup kanatların nemlenmesini engellemesi gerektiğini söyler. İkarus, uçabilme özgürlüğü ile babasını dinlemez ve güneşe fazla yaklaşınca balmumu erir ve Ege Denizi’ne düşerek hayatını kaybeder. Düştüğü söylenen deniz, İkaria Denizi ve oraya yakın olan adanın adı da İkaria Adası olarak kalmıştır

Bu hikayeden beslenerek uygulama ve takım ismimizi buldum.Ekip arkadaşlarımı bulduğumda, onlarla birlikte buluştum. Fikrimi heyecanla arkadaşlarıma anlatmaya başladım ve birine bu uygulamaya önerir misiniz?” sorusuna “evet” yanıtını alınca problem tespitimize “Abi işte bu” dedik. 😁

1. Sloganımız

2-Problem Çözümü 📑🖊

Artık problemimiz belliydi ve problemi belirlemek diğer adımlar için müthiş motive edici. Bizim çözümümüz ise ekonomik nedenlerle satılamayan ve son kullanma tarihi geçen temel gıda maddeleri çöpe atılmaya devam ediyor. Çözüm basit: Son kullanma tarihi çok yaklaşan ürünleri indirimli satarak hem israfı azaltacağız hem de tüketicinin iyi bir şekilde beslenmesini sağlayacağız. Bu fikir ile Birleşmiş Milletlerin 1,2, 10,12 ve 13'üncü amaçlarına çözüm üretiyoruz.

Örneğin elimizde 100 adet ürün var ve bunlardan 50'si üretici, 25'i Icarus tarafından satıldı. Geri kalan ürünler satılmadığı için atılmaları gerekiyor. Bu ürünler evcil hayvan maması için kullanılabilir. Evcil hayvan maması ve ikramları, boşa harcanan yiyecekleri veya en azından bir kısmını kullanabilir. Bu, evcil hayvan maması şirketlerinin bazı hammaddelere olan talebini azaltabilir veya insan ve evcil hayvan gıda akışları arasındaki rekabeti azaltabilir. Bu şekilde üretim döngüsünde yer alan israfı sıfıra indirmeyi hedefliyoruz.

Platform mobil bir uygulama olacak. Kullanacağımız teknolojileri belirlemiz lazımdı. Teknolojileri belirlerken mentorlardan bol bol yardım aldık.Flutter, Firebase, Google calendar API, Google Maps… teknolojilerini kullandık. Bu arada hackathondan fırsat bulabildiğim vakitlerde programlara katılmaya çalıştım.

3-Gerçekleştirme 💻

En eğlenceli adıma bir kala. Artık problem belli ve çözümümüz belli artık iş öğrenmede. Yapılacak ilk adım Google’a “Öğrenmek istenilen konu” + tutorial yazmak. 😄 Yalnız hackathonlarda şöyle bir hataya düşmemek lazım; tüm tutorial bitirilmeye çalışılmamalı, sadece probleme yönelik olan kısımlara bakılmalı.

Ufak bir bilgi birikimi elde ettikten sonra iş bunu uygulamaya koymaya geldi. Uygulama kısmında daha önce hiç karşılaşmadığımız sorunlarla karşılaştık ve bu sorunlar ilk önce oldukça göz korkutucuydu fakat bunları çözmek oldukça keyif verici. 🙂

Yorgun Tester Müpti

Burada ufak bir tavsiyede bulunmak istiyorum;

Hackathonlarda veya herhangi bir yerde sorunla karşılaşıldığında ve onu çözmeye çalışıldığında sonuç alınamıyorsa ve hatta her şey kötüye gidiyorsa pes etmemek lazım.

4-Parti 🎉🎊🎈

Geldik en eğlenceli kısma. 😁 Sunuma kadar her vakti değerlendirmeye çalıştık sunuma çıkana kadar proje üzerinde eklemeler yaptık. Sunum çevremdeki bir çok insan için sancılı bir süreç olsa da benim için oldukça eğlenceli. 🙂 Çünkü bir topluluğa karşı direkt bir şeyler paylaşmak oldukça güzel bir his.

Sunum bizim için çok keyifli geçti tüm önemli noktalara değinebildiğimizi düşünüyoruz. Sunum bittikten sonra jürilerin tepkisi çok iyiydi ve bu bizi oldukça mutlu etti.

Güzel bir fikir, pes etmeden çalışma, iyi bir ekip çalışması; mükemmel bir organizasyon, çevremizden gelen mükemmel destek ve sayamadığımız bir çok faktörden sonra başarı ve başarının verdiği gurur ayrıca müthiş bir mutluluk hissi. 🙂

2. Sloganımız

Herkese Teşekkürler 👏👏👏

Emeği geçen tüm jüri, mentor ve organizatörlerimize ve DSC Türkiye’ye emekleri için teşekkürlerimi sunuyorum. Ben bu süreçte çok şey öğrendim. Benim için paha biçilmez bir deneyimdi.

3 gün boyunca birbirinden değerli insanlarla tanıştık .Hackathon’da birbirinden güzel projeler vardı. Hepsinin birbirinden başarılı olduğunu düşünüyorum.

Hackathon projemiz “Icarus”

25–26–27 Şubat tarihlerinde Google Developer Student Clubs Turkey tarafından gerçekleştirilen SCIP || People & Prosperity & Peace Hackathon’unda Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında değerli ekip arkadaşlarım Gökberk Şen ve Sema Altınışık ile Icaria takımı olarak geliştirmiş olduğumuz Icarus isimli uygulama ile 32 takım arasından 5. olmayı başardık.

Yazımı kısa tutmak amacıyla proje detaylarını sunum linki ile geçmek istiyorum. 🙂Seçilsekte seçilmesekte projeye devam edeceğiz. Katkılarınızı bekliyoruz.

2022 Solution Challenge Projemizin Kaynak kodu: Icarus

2022 Solution Challenge Sunumumuz: Icarus

Bu yarışma sonucunda uzun zamandır aksiyon almayı düşündüğüm projenin ilk adımlarını attım. Solution Challenge 2022 için hedefim Dünyada ilk 50 takım arasına kalabilmek…

Güncelleme: Bugün projem Icarus’un Google Solution Challenge 2022'de dünyanın en iyi 50 projesinden biri (Türkiye’de seçilen 3 projeden biri) olarak seçildiğini duyurmaktan heyecan duyuyorum!

Bu yazımda projem, girişimin ve hackathon hakkında bilgi vermeye çalıştım. Umarım sizler için faydalı bir yazı olmuştur. Aklınıza takılan bir soru olursa Linkedln üzerinden benimle iletişime geçebilirsiniz.

--

--