Bir rewrite hikayesi

f.
1 min readJul 6, 2017

--

Bugüne kadar kişisel projelerde biraz Java, profesyonel olarak da .Net (C#) üzerinde çalıştım. C++ ile ilişkim hiç olmadı. Okulda öğrendiği kadar C bilen biri için anlamsız sayılacak bir bir maceraya giriyorum.

C++ ile 13 yıl önce yazılmış bir Text-to-Speech uygulamasını C# ile yeniden yazmak.

Yol haritam kaba bir taslak biçiminde. Özetle,

  1. Mevcut cpp ve h dosyalarını kullanarak Visual Studio 2015 üzerinde yeni bir Win32 projesi açmak.
  2. Projeyi çalışır hale getirmek. Zira oldukça büyük bir hata listesi ile karşılaştım.
  3. C++ kodunu temel bir refactoring sürecine tabi tutmak
  4. CppSharp yardımıyla C++ header dosyalarını kullanarak, uygulamayı C# ile yeniden yazmak.

Neden böyle saçma bir işe kalkıyorum?

Yeni bir dil öğrenme konusunda bir motivasyona ihtiyacım vardı. Öğrenme metodolojisi olarak da hedef odaklı çalışan biriyim. Bu bağlamda motivasyon kaynağım, bir problem üzerinde çalışmak ve onu sonuca ulaştırmak demeliyim sanıyorum.

Kaynak kodları Github’a yükledim. Proje bir sonuca ulaşacak mı, göreceğiz.

--

--

f.

Zafer Balkan - SysAdmin in the day, Developer at night