Książki w sierpniu — co czytam w wakacje?

Paweł Zawadzki
3 min readAug 1, 2017

--

Uwielbiam czytać. Regularnie zakładam, że w każdym kolejnym miesiącu uda mi się przeczytać 3–4 książki, które wcześniej wybieram. Raz mi się udaje, raz nie — ale mimo wszystko staram się planować moją listę z wyprzedzeniem i trzymać założonego planu. Na mojej wirtualnej półce leżą więc już 4 książki, które mam nadzieję przeczytać w ciągu najbliższych dni. Tym razem nie są to pozycje łatwe, lekkie i przyjemne, ale na pewno wartościowe i niesamowicie rozwijające.

Oto wybrane przeze mnie książki w sierpniu:

1. “Spotkania z niezwykłymi ludźmi” — OSHO

Osho Spotkania

OSHO w Polsce jest według mnie bardzo niedoceniany. Przeczytałem większość jego książek, które mają charakter wykładowo-gawędziarski, stanowią luźne dywagacje na tematy filozoficzno-duchowe. Zawsze odnajduję w nich coś dla siebie, chociaż retoryka autora często poddawana jest krytyce ze względu na jego kontrowersyjny sposób życia. Tym razem OSHO opisuje i przybliża historie kilkunastu mędrców i myślicieli, których znać trzeba a których dzieła ukształtowały filozofie wschodu i zachodu.

2. “Bóg ukryty” — Viktor E. Frankl

Viktor Frankl Bóg Ukryty

Viktor Frankl — austriacki psychiatra i psychoterapeuta, więzień obozów koncentracyjnych, m.in. Auschwitz, jeden z twórców humanizmu psychologicznego. Po książce “Człowiek w poszukiwaniu sensu”, która była dla mnie poruszającą lekturą — przyszedł czas na kolejną książkę tego autora. Frankl bardzo szczegółowo opisuje procesy psychologiczne zachodzące w głowach więźniów obozów koncentracyjnych oraz pokazuje w jaki sposób jemu i jego towarzyszom udało się zachować człowieczeństwo w czasach horroru, nędzy i rozpaczy.

3. “Przygody przedsiębiorców” — John Brooks

Przygody Przedsiebiorcow

Najważniejsza książka jaką — rzekomo — przeczytał w swoim życiu Bill Gates. Wymieniana jako jedna z najciekawszych i najbardziej inspirujących pozycji literatury dla przedsiębiorców. Nigdy nie miałem jej w rękach, więc tym bardziej się cieszę, że mam okazję do niej sięgnąć. Poprzez 12 prawdziwych historii autor pokazuje w jaki sposób osiągnąć sukces, jak zacząć myśleć o biznesie i jakich błędów unikać aby dostać się na szczyt.

4. “Ostatnich gryzą psy” — Naval

Ostatnio coraz więcej czytam o służbach specjalnych, operacjach szpiegowskich i działaniach wojennych. Postanowiłem poszerzyć horyzonty i poczytać na temat naszych rodzimych służb specjalnych. Ponieważ jednostka GROM’u na całym świecie uchodzi za jedną z najbardziej profesjonalnych i skutecznych, postanowiłem dowiedzieć się o niej nieco więcej. Nie znam autora, to moja pierwsza jego książka, ale fakt, że napisał kilka — może świadczyć o tym, że ma coś w tym temacie do powiedzenia.

Trzymajcie kciuki za moją wakacyjną listę czytelniczą.

Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać powyższe 4 książki w sierpniu! :)

PS. Linkuję do Legimi, bo bardzo intensywnie korzystam z ich usług i polecam wszystkim pakiet “Bez Limitu”. Nie jest to żadna reklama — po prostu przy czytaniu kilku / kilkunastu książek miesięcznie, ten sposób konsumowania książek bardzo się opłaca.

Jestem od samego początku wielkim fanem tej usługi, więc z czystym sumieniem — polecam.

Originally published at Paweł Zawadzki .

--

--

Paweł Zawadzki

Psychology, lifestyle, marketing. Writing mostly for myself… One of a kind & hungry for life! Find more on @pawelzawadzki and my blog http://pawelzawadzki.com