Launchpad 2017

Rychlý seznam programů, které používám hlavně k práci.

Macbook jako pracovní stroj

Prohlížeče jsou klasika. Už dlouho nepoužívám jen jeden, ale hned několik. Na práci a vývoj webů používám Chrome a Firefox Developer. Mimopracovní věci řeším ve Firefoxu. Ten s novou verzí přestává podporovat většinu mých dlouholetých rozšíření a tak se ohlížím po Vivaldim nebo Opeře. Když je potřeba, tak mám tady i Safari.

Grafiku řeším zatím tradičně ve Photoshopu a úpravu fotek v Lightroomu nebo výchozí aplikace Fotky. Sketch ani Adobe XD jsem ještě nezapojil do svého workflow.

Nově jsem objevil Git, na který zatím používám SourceTree. Příkazový řádek by šel samozřejmě taky…

Když jsem psal zhodnocení roku 2016, tak jsem si povzdechl nad bídou nových macbooků. Zvláštní touchbar, pouze 8GB RAM bez možnosti navýšení, tuším že již nelze měnit ani hard disk, jedno USB-C a tak dále. Na takové to domácí brouzdání budiž, ale na každodenní pracovní nasazení si dokážu představit za ty ceny výkonější a vhodnější alternativy.

Jednoduše se mi filozofie Applu přestává zamlouvat. Orientace na to stádo ovcí je hlavně u macbooků dobře vidět. Kupovat si Macbook Pro v použitelné konfiguraci za 62 000 Kč bez možnosti upgradu po 2 letech mi přijde hodně přehnané.

I ten software už není…

Redakční systém WordPress pravděpodobně znáte. Běží na něm spousta webů a dokonce i některé e-shopy. Jde o jedno z nejpoužívanějších řešení pro tvorbu webů na světě.

Často používané systémy ovšem bývají oblíbeným cílem nejrůznějších útoků. Útočníci objevují bezpečnostní chyby a následně se nabourávají do databáze nebo na FTP. Někdy se snaží zjistit heslo na administrátorský účet, jindy přidávají spam do komentářů, mohou odchytávat heslo na FTP a podobně.

Někteří tvůrci webů nebo jejich majitelé se nad bezpečností a aktualizacemi WordPressu moc nepozastavují. Pár měsíců web funguje, ale pod pokličkou postupně zastarává. …

Cesta autem do Dánska je relativně jednoduchá. Hlavními průjezdními body jsou Praha, Drážďany, Berlín, Hamburg, Flensburg a za pár hodin jste na jihu Dánska. Zásadní je se vůbec do Dánska vypravit, protože ještě před nedávnem by ani nás nenapadlo tam chtít strávit dovolenou.

Naplánovali jsme přespání ve Schleswigu na severu Německa, protože jsme druhý den chtěli navštívit Legoland v Billundu. Zrovna probíhal tematický víkend Hvězdných válek, tak se mezi návštěvníky objevil Han Solo, Luke Skywalker, Darth Vader nebo Stormtroopeři. Když tam pak někteří z nich řádili na kolotoči, bylo to nezapomenutelné.

Od 15.9.2015 je na Kelčském Javorníku konečně otevřena moderní rozhledna. Po výstupu 156 schodů se můžete dívat na krásy hostýnského mikroregionu z výšky 892,61 m n.m.

Při dobré viditelnosti vidíte Praděd, Lysou horu, Malou Fatru nebo hrad Buchlov. Při špatné viditelnosti si vystačíte s netradičním pohledem na Svatý Hostýn, rozhlednu Maruška, Podhradní Lhotu, Bystřici pod Hostýnem nebo na Moravskou bránu.

Konkrétně do Wilderswillu u Interlakenu, výchozí stanice pro výlety do hor (Jungfrau, Harderkulm, First, Murren…)

Cestou tam jsme volili trasu Brno, Praha, Plzeň, Norinberg, Stuttgart, Zurich, Bern, Interlaken. Cestu zpět jsme pozměnili pouze ve švýcarsku, kdy jsme jeli Interlaken, Luzern, Stuttgart a pak již po dálnici až do Brna.

Jelikož jsme se za volantem nestřídali, zvolili jsme variantu s noclehem v autě na něměcko švýcarských hranicích, přesněji u jezera Mindelsee, vesnice Markelfingen sousedící s větším městem Radolfzell am Bodensee. …

Letošní dovolenou (vlastně to je již loňská dovolená, v psaní blogu jsem hrozně pomalý) jsme si naplánovali opět autem, tentokrát do jižní Itálie. Přesně jsme jeli do města Scalea (v Kalábrii). Cesta přes Brno, Vídeň, Gratz, Benátky, Florencii, Řím a Neapol je dlouhá 1760km a s menšími přestávkami jsme ji jeli 22 hodin (včetně 2 hodinové přestávky na spaní 20km před Římem).

Celou cestu lze jet po dálnici a sjíždí se z ní až u Lagonegra, asi 50km před Scaleou. Maximální rychlost je na dálnici stejná jak u nás, tedy 130 km/h., …

Jeli jsme autem do Černé hory, konkrétně do města Petrovac, které je na pobřeží přibližně ve střední části Černé Hory.

Sobota 13.8.2011

odjezd z Bystřice pod Hostýnem v 16:00. Přes Brno, Vídeň, Slovinskou dálnici objíždíme přes Mureck, Lenart a ve Ptuji sjíždíme na konci dálnice. Pokračujeme na Záhřeb a po chorvatské dálnici jedeme až do Ravči, dál jedeme přes Dubrovnik až do Černé hory. Na hranicích s Montenegro platíme 10EUR nějakou jejich EKO daň. Podle stáří aut domorodců to fakt potřebují. Do Petrovacu přijíždíme v neděli 9:00h a snažíme se sehnat bydlení.
U pláže za 64EUR na den za pokoj pro 4…

Coworking na maloměstě?

Hrozně mě nadchla myšlenka coworkingu. Společné kanceláře jsou již v Praze, Brně a tuším že i v Ostravě. Lituji toho, že již několik let v Brně nebydlím. Byl bych asi jeden z prvních, kdo by ve společné kanceláři začal pracovat.

Ale všechno je jinak a tak si o coworkingu nejspíš můžu nechat zajít chuť. Bydlím v městečku, kde se asi moc lidí na volné noze nevyskytuje, a když už ano, nebudou nejspíš dávat peníze za pronájem prostor.

Ale i přesto bych se rád dozvěděl, zda je někdo z okolí Bystřice pod Hostýnem a ocenil by Coworking office?

Předpokládám, že jsem sám co? Nevadí, aspoň jsem to zkusil. V domácí kanceláři se nemám zas tak špatně, až na tu izolovanost od lidí, ta mě někdy dost rozčiluje. Fakt.

Hledal jsem dlouho optimální konfiguraci počítačů, tabletů a mobilních telefonů pro práci a zábavu. Před čtyřmi lety jsem pracoval jako webdesignér a zkoušel místo windows používat linux.

Linux se mi na práci moc neosvědčil. Nenašel jsem profesionální HTML/CSS/PHP editor, GIMP mi také moc nevyhovuje a správa fotek včetně editace je stejně nejlepší v Zoner Photostudiu. Bluefish je na kódování sice použitelný, ale jen jako taková nouzovka. Vim jsem se nikdy nenaučil používat, tak jsem měl linux dlouhou dobu na notebooku jako rychlý operační systém vhodný na vyřízení emailů, brouzdání po netu, ale ne primárně k práci.

Další etapa mého vývoje…

Zdenek Stoklasa

horské kolo, cestování, běhání a moderní život

Get the Medium app

A button that says 'Download on the App Store', and if clicked it will lead you to the iOS App store
A button that says 'Get it on, Google Play', and if clicked it will lead you to the Google Play store