Elindult új projektem, az Öt dolog!

TikTok- és Instagram-csatornával bővült a Benyó-féle „médiabirodalom”.

Published in
3 min readAug 21, 2023

--

Hosszú-hosszú évek óta szeretem az érdekes történeteket, fun facteket, s az általam összegyűjtött információkat – remélhetőleg – közérthetően továbbadni. Az ismeretterjesztés iránti vágyam az újságírói karrierem során is végig velem volt, s nyomot hagyott ezen a blogon is. Ugyanezen vágy vezérelte azt a döntésemet is, hogy sok év után újraélesztettem a Benyóblog TV-t, amelynek adásaiban beszéltem sok mindenről a pulykáktól kezdve a nyakkendőkön át a vikingekig. Ám azt én is belátom, hogy manapság minél rövidebb, lényegre törőbb közlésmódokra van szükség, ezért új projektbe vágtam a fejszémet: elindult az Öt dolog!

Ezt a Skywalker kora ihlette mémet nyilván nem lehetett kihagyni!

Bizony, annyi év ellenszegülés után – részben drága kollégám és barátom, Kelemen Richárd unszolására – én is megtörtem, s regisztráltam magamnak egy TikTok-csatornát 5dolog5 néven. Ugyanezen a néven érhető el az Instagramon is ez a projekt, amelynek lényege, hogy egy adott témában öt érdekességet szedek össze, s mindezeket igyekszem a lehető legtömörebben összefoglalni, s némi magyarázatot is fűzni a tényekhez. Az első videó már el is érhető mindkét platformon: mivel a grönlandi futballbajnokság 2023-as idénye pár nappal ezelőtt ért véget, a videó címe és témája Öt dolog, amit nem tudtál a grönlandi fociról!

Megvalósult a Reggeli Próféta?

Miközben azon gondolkodtam, hogy akkor valóban beregisztráljak-e a TikTokra, azon kezdtem elmélkedni, milyen érdekesen alakulnak a tartalomfogyasztási szokásaink. Felgyorsult világunkban az emberek egyre kevésbé szeretnek már hosszú, elmélyülést és koncentrációt igénylő cikkeket olvasni. Fokozatosan kerültek előtérbe a videós tartalmak, s abból is a minél rövidebbek (s emellett a podkasztok, amelyek meghallgatása közben lehet mást is csinálni – az elmélyült koncentráció erre a tartalomfogyasztási módra sem feltétlenül jellemző). S ahogy kicsit utánaolvastam a TikToknak, láttam, hogy sok helyütt azt tanácsolják, érdemes feliratozni a videókat, mert sokan hang nélkül fogyasztják ezeket. Tehát mozgóképes tartalom közben olvasnak – tisztára, mint a Harry Potter varázsvilágában a Reggeli Próféta, amelyben a cikkeket mozgó fényképekkel (a mi fogalmaink szerint afféle gifekkel) illusztrálták.

Tehát visszatértünk ahhoz, hogy az emberek olvasnak, csak éppen nem cikket, hanem videók feliratait. Furcsa világban élünk, no.

A fentiek természetesen nem jelentik azt, hogy a Benyóblog TV teljes mértékben megszűnne. Amennyiben olyan téma jön szembe, amely hosszabb kifejtést is megérhet, s persze belefér az időmbe, készülhet majd új adás a jövőben. Ám egyelőre most parkolópályára kerül, a fókuszban az Öt dolog!

Az Öt dolog tehát ezeken a platformokon érhető el:

Jó szórakozást!

Ha tetszett, kattints a képre és dobj egy lájkot a Facebookon!

--

--