Nem jön több Rakasz… – Kelt emlékére

2023. szeptember elsején elképesztően jó tollú és humorú újságírót veszített a magyar média. Aki pedig volt olyan szerencsés, hogy személyesen is ismerhette Szedlák Ádámot, az egy remek embert is.

Bence Földi
Benyóblog
Published in
2 min readSep 3, 2023

--

2013 októberében töltöttem első napomat a VS.hu szerkesztőségében, s már az első pillanatban haverok lettünk egy jó kedélyű, hatalmas fickóval, Szedlák Ádámmal, vagyis ahogy mindenki nevezte: Kelttel. Aki 2023. szeptember elsején, roppant fiatalon elhunyt.

A tanárszakos egyetemistából lett tech-tud újságíróval, majd Kult rovatvezetővel sokat dumáltunk és ökörködtünk abban az időszakban, ezt a képet például 2014 októberében lőttem róla (a képalá az volt, hogy „Nem tudom feldolgozni”…). Ő volt az, aki miatt újságíróként is elkezdtem foglalkozni a Star Warsszal, s helyt adott a Heti Star Wars-pletykák nevű cikksorozatnak a VS.hu Kult rovatában.

A VS utáni időkben is sokat dumáltunk, igaz, többnyire online. Inspiráló személyisége, markáns véleménye – amivel sokszor nem értettem egyet, de jó volt vele a szó jó értelmében vitatkozni – és széles világlátása megannyi cikkemet inspirálta a későbbiekben. Mindig kész volt segíteni nekem, legyen szó arról, hogy miként tudnék nézni tévén Pool-meccsstreamet a szerkiben, a Ziro.hu Star Wars hír- és véleményportál indulása kapcsán feltett kérdéseimről, zirós vendégcikkekről (amiket ingyen vállalt), a podkasztolás művészetéről és technikai feltételeiről, vagy hogy egy cikktémával hol lenne érdemes kopogtatni.

„Hómofiszolás” a Szimplában 2014. április 2-án. Kelt, B. Simon Krisztián és Ambrus Vilmos (Fotó: saját archívum)

Ha Kelt nincs, a mostani munkahelyemen se lennék: ő ajánlott be ugyanis a Kreatív akkori főszerkeszőjének, Pál Zsombornak, aki aztán a cikktémámmal továbbirányított a Tobaccóhoz. Ahol aztán külsős szerzőként szerkesztettem is anyagát – soha olyan keveset nem nyúltam bele cikkekbe, mint nála.

Munka utáni bolondozás 2014. szeptember 29-én. Kelt, Csatlós Hanna és jómagam (Fotó: saját archívum)

Évek óta nem találkoztunk, amit olykor szóvá is tett, mondván, igyunk meg egy sört, ám valahogy sosem jött össze. S már nem is fog.

Kelt, hiányozni fog a világlátásod (amelynek megnyilvánulásait mindig öröm volt hallgatni a nemrég véget ért Meti Heteor podkasztban, vagy a 340 alkalommal heti rendszerességgel jelentkező, de múlt héten már nem befutott hírlevélben, a Rakaszban).

Hiányozni fog a humorod.

Hiányozni fogsz.

--

--