Benim Adım Sam

Rüstem Yurteri
Adalet Yayın
Published in
4 min readJan 26, 2021

I Am Sam (2001)
Sam içimizdeki çocuğun yetişkin hali.

Sean Penn: Sam Dawson

Benim Adım Sam “gerçekte anne ve baba kimdir?” Çocuğa sevgi, şefkat ilgilenmek mi yoksa bir yiyecek otomadı gibi ne istiyorsa vermek mi? Gerçekten iyi anne baba kime denir?

Benim Adım Sam/ I Am Sam (2001)

Buradaki yazılarımda kaç kez tekrarladığımı bilmiyorum ama yine sırası geldiği için söylemek istiyorum. Nihan Kaya “İyi Aile Yoktur” kitabında “iyi aile; iyi aile yoktur diyebilen çocukları orjinal halleriyle yetişmesine, yeteneklerini geliştirebilmelerine olanak sağlayan ailelerdir” diyordu.

Bu kitabın yanısıra yine dev bir konuyu küçük bir kitaba sığdırıp bize sunan Alice Miller in “Yetenekli Çocuğun Dramı” kitabını da hatırlatmak istiyorum. Bu kitap da ise yıllarca klinik psikanalist olarak çalışmış Alice Miller hastalarında çocuklukta yaşanan travmaların bütün hayatlarını nasıl etkilediğini anlatıyor.

Benim Adım Sam

Çocuklar fiziksel şiddet ruhlarına, duygusal eksiklikler, yanlışlar yetişkin olduklarında ruhsal ve bedensel rahatsızlıklara sebep oluyor.

Benim Adım Sam filminde işlenen konu çok derinlikli, katman katman açılan bir konu.

Lucy ve Sam

Bu filmi bir cümle ile anlat deseler : Çocuğa bakmak demek onun tüm ihtiyaçlarını yerine getiren yediren içiren, bir robot gibi bakan mı yoksa ona her şekilde geniş bir alan bırakan, ona kendini gerçekleştirmesine fırsat veren ebeveyn midir? Evet uzun bir cümle oldu :)

Lucy ve Sam

Çocuğun zekasının babasından daha yüksek olması. Bu çok da az rastlanan bir durum değil :)

Benim Adım Sam

Gerçekten de çocuklar anne babalarından çok daha zekidirler. Onların kalıplaşmış dünyalarına daha girmedikleri için daha büyük düşünebilirler.

Filmin başrol oyuncusu Sean Penn harika bir oyunculuk çıkarıyor. Otuzlu yaşlarında bir yetişkin olan ama yedi yaşında bir çocuğun zekasına sahip Sam’i canlandırıyor.

Bu karedekilerin hepsi aynı zekada :)

Sam’in hastanedeki hemşire ile diyalogları müthiş:
Hemşire:
bu işin sorumlusu sen misin?
Sam: Özür dilerim.
Hemşire: Özür dilemek için geç kaldın
:)

Benim Adım Sam
Dianne Wiest: Annie
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Dakota Fanning: Lucy
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Michelle Pfeiffer: Rita
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam
Benim Adım Sam

--

--

Rüstem Yurteri
Adalet Yayın

“Hakikat diyalog ile ortaya çıkar.” Sokrates.