Turen til San Francisco

Aleksander H. Rendtslev
Aherforth
Published in
2 min readApr 18, 2018

Det er her jeg starter min historie. En søndag på toppen af Benal Heights i San Francisco. Hvordan kom jeg her til? Det ærlige svar er at jeg ikke ved det. Jo mere jeg føler jeg tager kontrol over den vej jeg bevæger mig, jo mere føler jeg at det er ude af min kontrol. Men det er en fantastisk følelse. Manglen på kontrol er blot et symptom på alle de ting der pt. sker rundt omkring mig. Og det er den rutsjebane tur jeg vil forsøge at dele her på bloggen. Jeg ved stadig ikke hvor jeg ender henne, men jeg er overbevist om at det nok skal blive spændende så længe det går fremad.

Udsigten fra Bernal Heights

Det er snart to år siden jeg to en beslutning om jeg ville ud og rejse igen. Jeg besluttede mig for at jeg ville til San Francisco og opleve hvad der i tech verdenen er hele verdenens navle. Jeg har siden jeg tog den beslutning rejst en hel del frem og tilbage mellem Danmark og USA. Jeg har arbejdet som konsulent for et firma i LA, hjulpet med at starte et brille firma i New York, udviklet app i Berlin, været med tiI at starte Reflectly i Aarhus og startet firmaet Bounce i New York. Og hele den process har været med til at føre mig til en bakke top i San Francisco hvor jeg sidder og skriver det her i dag. Fremover vil jeg forsøge at dele rejsen her, for både at få dokumenteret den for mig selv, men også for at dele den med andre der kunne have lyst til at springe ud over landets grænser. Jeg vil dele de spændende oplevelser, de muligheder der åbner sig, og alt hvad der relaterer sig til at starte et firma i USA. Jeg vil også dele nogle af de udfordringer der er forbundet med det, og hvad jeg har gjort og gør for at overkomme dem. Jeg vil også hellere end gerne svare på spørgsmål, så hvis der er noget du gerne vil vide om processen eller have mig til at undersøge, så spørg løs!

Tak fordi du læser med. Det skal nok blive spændende!

Jeg skriver denne del af bloggen på dansk for at være lidt tættere på hvor jeg kommer fra, og komme lidt mere ud til familie og venner derhjemme. Hvis der er noget du gerne vil have jeg kommer ind på, er du meget velkommen til at skrive enten på Facebook, Twitter eller Instagram.

--

--

Aleksander H. Rendtslev
Aherforth

Founder of usebounce.com and reflectly.io. Curious and ambitious tech entrepreneur, always looking to learn. aherforth.com