Test Senaryolarını Yapay Zeka İle Oluşturma

Ahmet Demirel
AhmetDemirel-blog
Published in
3 min readMay 31, 2024

‘Yapay zeka yüzünden işsiz mi kalacağız?’ bir süredir gündemimizi meşgul eden bir soru. Peki bu sorudan korkarak yapay zeka modellerinden geri kalmak ne kadar doğru? Bu modellerden korkmak yerine işimize entegre edip işlerimizi kolaylaştırsak bizim için daha iyi olmaz mı? Bu soruları kendime sordum ve bir süredir ChatGpt’yi test senaryoları oluşturmak için kullanıyorum. Tabi daha farklı kullanmakta mümkün ama bu yazımda en basit haliyle test senaryoları oluşturmak için kullanmayı anlatacağım.

Test koşumuna başlamadan önce test senaryolarımızın belirlenmesi oluşturulması önemli bir adım. Burada ne kadar detaylı, kapsayıcı senaryolar oluşturup koşarsak müşteriye o kadar az hatalı ürün sunarız. Ne kadar kendimize güvenerek senaryolar oluştursakta anlık dikkatimizin kaçması yada unuttuğumuz senaryolar olabilir. Bu gibi durumlarda aklımıza gelmeyen senaryoları chatGpt yardımı ile hatırlayıp ekleyebiliriz. Ben son zamanlarda hep bu şekilde yapıyorum ve gerçekten çok faydasını gördüm.

ChatGPT uzunca süredir gündemde olduğu için deneme fırsatınız olmuştur. İlk kez inceleyecek olanlar için https://chatgpt.com/ adresine giderek çok kolayca bir hesap oluşturabilirler. Yeni bir hesap oluşturmadan da kullanılabilir fakat hesap oluşturursanız daha önceki yazışmalarınızı görüp tekrar inceleyebilirsiniz.

Chat Gpt’yi kullanırken dikkat etmemiz gereken en önemli nokta ona verdiğimiz bilgilerin net ve detaylı olması. Yüzeysel bilgiler verdiğimizde ondan aldığımız cevaplar da biraz yüzeysel olabiliyor. Senaryolarımızın net olması için verdiğimiz bilgilerin de net olması şart.

Şimdi gelelim nasıl senaryo oluşturtabiliriz. Öncelikle geliştirdiğimiz uygulamamız, servisimiz hakkında bilgileri vermeliyiz. Ne yapıyoruz, Amacımız ne gibi bilgiler işine yarayacaktır.

Altta yasaklı kelime kontrolü yapan servis için senaryolar oluşturmasını istediğim bir örnek var. Burada servisin ne işe yaradığını nasıl davranması gerektiğini belirttiğim bir mesaj bulunuyor.

Sorumuzu sorduktan sonra bize senaryoları sıralamaya başlıyor. Yukarıda giriş yaparken hesap oluşturmadan da sorup cevap alabilirsiniz demiştim ama hesap oluşturduğumuzdaki cevap ile hesap oluşturmadan aldığımız cevaplarda farklılıklar olabiliyor. Sonuçta temel kullanımı ücretsiz olduğu için hesap oluşturulabilir. Şimdi gelelim bize sunduğu senaryolar neler.

Hesap oluşturmadan sorduğumda üstteki senaryoları vermeye başladı. Ben burada bir kaç örneği ekledim ama toplamda 5 senaryo oluşturdu. Siz daha fazla senaryo isterseniz cevaplaması bittiğinde ‘farklı senaryolar verebilir misin?’ gibi bir mesaj gönderirseniz yeni senaryolar oluşturmaya devam edecektir. Alttaki örnekte de hesap oluşturarak aldığım senaryolar dediğim gibi farklılıklar olabiliyor.

Oluşturduğu senaryoları biraz basit bulabilirsiniz. Dediğim gibi ne kadar net bilgi verirsek bize o kadar detay senaryolar oluşturuyor. Bu oluşturduğu senaryolardan daha uç senaryolar istersek yine belirtmemiz yeterli. Alttaki örneklerde görebileceğiniz gibi.

Servisler dışında adım adım senaryoları da oluşturmak mümkün alttaki örnekte öncesinde e-ticaret sitesinde yapmak istediğim noktalardan bahsedip senaryo üretmesini sağladım.

Gördüğünüz gibi yapay zekayı işimizle entegre bir şekilde kullanmak mümkün. Buradaki kullanım çok basit bir çok kişi bu şekilde kullanmıştır ve kullanmaya devam ediyordur. Belki daha fazla farkındalık olabilir diye bu yazıyı yazmak istedim . Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

--

--