Dammetjes bouwen

VEG Immanuel Breda
All things new
Published in
2 min readOct 29, 2017

Het is zomer en we zijn als gezin op vakantie in Zuid-Frankrijk. Op een mooie, zonnige dag maken we een kanotocht op de nabijgelegen rivier. Onderweg komen we veel mensen tegen. Er wordt volop gezwommen. Op sommige plaatsen worden dammetjes gebouwd. Het is fascinerend om te zien hoe je met je eigen inzet en kracht de loop van de rivier een beetje kunt veranderen.

Nieuwe dingen ontdekken

Mensen willen graag nieuwe dingen ontdekken, dingen verbeteren en vernieuwen. Ze zijn creatief en innovatief. Ik geloof dat God de mens zo gemaakt heeft.

Heel vaak proberen mensen dingen naar hun eigen hand te zetten. Dingen te laten verlopen op een manier die hen op dat moment het beste lijkt. Dat doe ik zelf ook nog regelmatig. Het leidt helaas niet altijd tot succes. En soms heb ik achteraf spijt van mijn eigen “handwerk”.

Met vallen en opstaan ontdek ik steeds meer dat het goed is om mijn plannen eerst aan God voor te leggen. Om de dingen niet zozeer naar mijn eigen hand, maar juist naar Zijn hand te zetten.

Probeer het eens

Probeer het eens. Door God bij je plannen te betrekken — of juist even niets te doen en de dingen te laten verlopen volgens Zijn “natuurlijke stroming” — zul je ontdekken dat je verder komt in je leven, grotere stappen maakt en veranderingen inzet waar je geen spijt van krijgt. En net zoals de mensen die dammetjes bouwen in de rivier, zal het je ook nog eens plezier en ontspanning geven. Veel succes!

Marc

www.veg-immanuel-breda.nl

--

--