אני אוהב אוכל

Amit Shafrir
Amit’s Restaurant Reviews
2 min readMar 18, 2019

אני אוהב אוכל!

אני אוהב לחשוב על אוכל, להכין אותו (לבשל), להסתכל עליו, להריח אותו ולאכול אותו.

סבתי הייתה נוהגת לאמר שהיא אוכלת בשביל לחיות ולא חיה בשביל לאכול (ביידיש זה נשמע יותר טוב) — אני ההפך.

אני קורא על אוכל. אני צופה בסרטים תיעודיים על שפים ומסעדותיהם. אני אוסף ספרי בישול ומתכונים.

אני אוהב אוכל טוב, ואני אוהב אוכל פחות טוב (אפילו רע). ספקטרום צריכת המזון שלי מקיף את כל דבר מן הג’אנק פוד הגרוע ביותר ועד המטבח העליון בעולם — מסעדות גורמה.

לתפיסתי, השפים היצירתיים ביותר של היום מייצרים יצירות מופת אמנותיות ברמה לא נחותה מגאונים כמו דה וינצ’י, מיכלאנג’לו או ואן גוך. אני נהנה מיצירתיות זו מאוד ולכן, רואה במדריך מישלן כסוג של אוֹצֶר (curator) של יצירות אומנות המורכבות ממנות אוכל במסעדות גורמה.

עד היום סעדתי במאות מסעדות ברחבי העולם, ביניהן למעלה מ-150 מסעדות המעוטרות בכוכבי מישלן (כולל 58 מסעדות 3 כוכבים ו-51 מסעדות 2-כוכבים). את הרשימה הפרטית שלי ניתן לראות כאן.

מדריך מישלן, המוצא לאור על ידי אותה חברת מישלן המייצרת צמיגים, הוא מדריך שנוצר במקור לפני מעל למאה שנה, במטרה להעלות את כמות הנהיגה והנוהגים. המדריך ממליץ על מסעדות ומבוסס על עקרון פשוט:

ביקורת ללא כוכב פירושה מסעדה טובה, וראוי לנסותה אם אתה נמצא בקרבת מקום.

עיטור של כוכב 1 פירושו שהמסעדה טובה מאוד וראוי לעצור בה, באם היא על אם הדרך.

עיטור של 2 כוכבים פירושו שהמסעדה מצוינת וראויה למעקף (detour) בדרך הנסיעה.

עיטור של 3 כוכבים פירושו שהמסעדה יוצאת דופן ושווה נסיעה מיוחדת רק על מנת לאכול בה.

רשימה נוספת המתעדכנת בכל שנה, היא רשימת 50 המסעדות הטובות בעולם — The World’s 50 Best Restaurants. נכון לרשימת 2023, הייתי רק ב-25 מתוך ה-50 כך שהדרך ארוכה.

--

--