Discord – 社交媒體另一個可能

唔用Facebook 同 IG,仲可以用咩?

Andrew Wong
隨遇而安
5 min readOct 17, 2021

--

「世界末日喇!Facebook,IG同 WhatsApp 一齊死哂機喇!」

雖然幾個月前大家都仲係好討厭 Facebook 同 WhatsApp,但係好快佢地又成為番生活嘅一部分。雖然有鼓勵身邊朋友轉用 Telegram(MeWe 我真係麻麻),但係都幾難去推,同埋無可否認 Telegram 作為一個社交媒體,尤其當人數比較多嘅時候,係唔太適合。於是就喺度諗,仲有無其他選擇呢?

睇番iOS App Store, Social Networking App 嘅頭十位如下:

  1. WhatsApp
  2. WeChat
  3. Facebook
  4. Telegram
  5. Facebook Messenger
  6. 小红书
  7. Signal
  8. LINE
  9. Discord
  10. QQ

睇完之後嘅開心大發現,係原來Instagram 係相片 App,唔係社交媒體 App,真係長知識。唔屬於 Facebook 而我有興趣得四個。Telegram、Signal 同 LINE (其實好多年無用)幾個人傾計唔錯,只係群組一多人就好混亂。咁睇睇下,得番 Discord,不過聽講好似係俾人打機用,所以初時都無興趣試。

咁啱近排 Wright Fu 大大係 Discord 搞左個 Medium 香港文友群,有機會試用下,又覺得幾好用,值得介紹下喎。

睇番維基,Discord 喺 2015年推出,一開始係俾人一路打機,一路同隊友一齊傾戰略,類似 Skype 咁。但係喺上年開始,佢地 rebrand 咗做個多用途嘅通訊軟件。唔單止打機,金融、加密貨幣,或都其他興趣小組,都可以開個 Discord server 玩下。

有別於 Facebook 以 Newsfeed 或者 Timeline 為中心,Discord 係以 Server 為中心。例如 Wright 大搞嘅文友群,就係比一個香港文友(其實台灣或者其他用中文嘅文友都歡迎嘅,我諗)嘅 Server,類似一個社群咁。

一個人可以加入好多個 Servers,而貼心嘅係,喺唔同 Servers 入面可以用唔同嘅 Nicknames。咁就可以喺網友群組用化名,朋友群組就用番真名喇。

Discord 電腦版大致係咁樣,好似有啲亂(同埋我唔會用 dark theme),但係用落就覺得幾有條理 (Image source)
Medium 香港文友群的頻道

我一向唔鐘意演算法,但係睇哂所有訊息都唔可行。Discord 好用嘅地方,就係可以根㯫唔同嘅主題,開唔同嘅頻道,而且可以有某啲頻道係唯讀,睇番管理員提供嘅資訊,其他就開放比大家傾計。用戶都可以根㯫個人嘅喜好,只接收某啲頻道嘅通知。

呢個設計我覺得好好。我加入咗唔同嘅 Telegram 群組,覺得有兩個問題。第一,大家加入嘅時間唔同,新入黎嘅好多時候都唔清楚社群嘅內容同規則,會問一啲好多人問過嘅問題。喺 Discord server 整幾個唯讀嘅資訊頻道比新手就方便到大家。第二,雖然入得一個社群大家都有啲共同興趣,但係每個人關注嘅嘢始終唔同。例如如果有啲人入 Medium 文友群係只係想發佈文章同睇文,唔想吹水,就可以關閉吹水頻道嘅通知,淨係睇文章策展條頻道喇。

另外由於 Discord 係俾人一齊傾計打機起家,所以除左文字,仲有語音頻道。呢個我就無試過了,唔知係咪同 Clubhouse 類似呢。

另外一個我每次用新 App 都會留意嘅嘢,就係個 App 嘅盈利模式。以廣告作為主要盈利,演算法通常走唔甩,廣告都會愈黎愈多。如果係好似 Medium 咁唔賣廣告,要用戶課金,又會改黎改去搞好多麻煩嘢出黎。Discord 用嘅係 freemium 嘅模式,基本服務免費,但係另外比錢就可以買啲增值服務,好似可以上載多啲相,同埋多啲表情符號等等。希望咁樣可以取得一個平衡,令 Discord 得以繼續發展落去啦。

有時想喺 Facebook post 嘢嘅時候我都會諗,係咪真係咁想同我所有Facebook 朋友分享呢樣嘢呢?可能只係得一小部分特定嘅朋友有興趣咋喎。最後都係變咗只係喺 WhatsApp 或者 Telegram 同幾個朋友分享。如果有社群為本嘅 server 同埋唔同嘅頻道,應該會方便到唔少人。

聽講都有好多唔同嘅 Discord servers,例如大學、樂器,又或者幾個朋友開個 server 傾計都得。我覺得舊同學,或者住喺同一個屋苑嘅居民開個 server 都唔錯,可以開唔同頻道傾下工作、金融、旅行等等,應該會比 Telegram 或者 WhatsApp 啲巨型群組方便得多。

其實,我唔係咁憎 Facebook,我只係唔鐘意無得選擇,迫住要用佢嘅產品。而且,我覺得喺連結一個社群上,的確有其他選擇比 Facebook 更好。

鐘意係 Medium 寫文睇文嘅,都歡迎加入下 Medium 香港文友群啊。

--

--

Andrew Wong
隨遇而安

在金融界打滾,草擬疑似法律文件之餘,也想寫那些更值得去寫的。