Moorgate station. Photo taken by Anthony Li in March 2019.

騰騰亂譯倫敦地鐵I(卅三)

入城(City of London)之前要經過城門

咁D城門叫咩名好?

--

上集嘅尾我講到,我呢一集會買一送二咁款。但係諗真D,我覺得我似係買一送六多D,因為:我決定喺呢一篇文講哂倫敦寨城(City of London)歷史上嗰七道門。

拆哂喇,你死咗條心佢喇,你冇得過嗰D門㗎喇。

去片:

跟住條片嘅順序喇,首先係東面嘅Aldgate。

條片講咗D特別嘢嘅,不過佢都特別提到,Aldgate呢個名應該唔關old事(ald係old嘅古串法),而可能係關酒事(即係Alegate?)。而條片都講,Aldgate出去係一條好重要嘅幹道嚟嘅。

咁重要又講到咁熱鬧咁,仲要喺倫敦寨城嘅東邊㖭,我諗起一個地方:

興仁之門(東大門)。經Google search 「dongdaemun gate」之後搵到。

東大門

首爾/漢城嗰個睇維基都知,佢本身個名叫興仁之門,但係點解會俗稱「東大門」,我諗係地理位置啩,我都冇去過首爾。

而倫敦呢個呢,咁都真係喺個寨城嘅東邊,都應該係好重要嘅一度門,咁都仲係「大門」啩。所以,喺東邊嘅大門,夾埋叫「東大門」都唔差喎。

下一個呢就到Bishopsgate喇。

呢度門呢,就話向東北出嘅。Hea嘅話就叫佢做「東北門」喇。但係都真係hea得滯,所以我都係搵返個意思先。

段片都講過,其實都冇人知道究竟Bishopsgate講嘅bishop(s)係邊個。不過既然佢用bishops做名囉,咁咪用返「主教」嚟做名囉呢次。所以Bishopsgate叫「主教門」。

我都曾經諗過用國際象棋嘅叫法,叫呢個做「象門」,但係個解釋太難,而的確有人唔叫國際象棋嘅bishop做「象」叫返做「…

--

--

Anthony Li
Anthony’s Language Files

男班長 at KisaBBB’s Cantonese 101 (廣東話BB班) on YouTube (discontinued) | Proofreader in Central | Twitter/Instagram: merryanthony